Voeding buiten kast stiller?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb alweer een goed idee (ja ik zit vol goed ideeen :))!! Stel ik sloop mijn (ATX-)voeding uit mijn kast en ik maak deze geheel open:), nu heb ik dus alleen de printplaat met een achterkan (hier zit dat knopje en een aansluiting voor mijn voedingskabel. Ik kan de voeding dan aan de achterkant of bovenkant neerhangen. Doordat het buiten de kast zit, hoef ik toch mijn voedings-Fan niet meer aan te hebben? Ik kan dan evt. altijd mbv een knopje tijdens het quaken de fan alsnog aanzetten! Toch, heb ik iets verkeerd gedacht of euhmmm gaat dit helemaal niet werken:?:?! Ik hoop het wel, aangezien mijn voedingsfan een van de grootste geluidsbronnen is:( (geen zin in 7 volt, di helpt namelijk nauwelijks en mijn temp is nu al hoog:( )

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
ten eerste: zo'n voeding produceert erg veel hitte, dus je zult altijd een ventilator nodig hebben.
ten tweede: Op zo'n voeding komen honderden volts te staan,
als je daar een schok van krijgt, dan word je echt levend gefrituurd :)
Je kunt wel de voeding inc. behuizing buiten de kast bouwen, dan hoor je hem ook een stuk minder. (heb ik ook gedaan:)

succes

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Volten maakt niet echt veel uit, maar de vele AMPS die er bijkomen wel...
Niet aan te raden om te doen. Zet er altijd een kap omheen

* _JGC_ die het al niet prettig vind om aan het lichtnet te hangen

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
valt ook wel mee hoor om onder 220 te staan :)
maar leuk is het niet :)

je hebt een beetje tintelingen de rest van de dag :)

Audi A8 W12 6.0

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ja euhmm halloe ik heb geen kleine kinderen hiero hoor!! Maar als ik het zonder kap doe en ik bouw hem veilig ergens achter, is dit dan een oplossing??

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Weet niemand dan of dit goed is voor de voeding? Ik duid dan voornamelijk op de warmte, wordt het echt te heet, of abnormaal heet zonder fan en het hangt buiten de kast (open en bloot)

Verwijderd

Heb in mijn oude kast ook de voeding erbuiten hangen. Maakt geen verschil qua geluid en warmte.

Greetz

Verwijderd

Maar WEL met koelertje er op, zo'n ding set 220 om in lage voltages en daar komt een ongelofelijke hitte uit, dus zonder fannetje zal je voeding het niet echt lang uithouden (=een paar uur, hooguit).

Verwijderd

K had een weerstandje tussen m'n fan in m'n voeding gezet... Na twee dagen was ie helemaal stil. :( |:(

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 15:29 schreef freaky20 het volgende:
Ja euhmm halloe ik heb geen kleine kinderen hiero hoor!! Maar als ik het zonder kap doe en ik bouw hem veilig ergens achter, is dit dan een oplossing??
oh okee! ;)
ik ben zelf nog een klein kind :) zegt mijn moeder :) lol

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

yep nooit knoeien met de fan in je psu , dat is om probs vragen ..er is een reden waarom die fan erin staat :)

Wat je wel kan doen is een continu 6cm fan erin knallen als je niet teveel hardware hebt. In mijn mp3 (omgebouwde AKAI video) heb ik een ATX zitten met een 6cm fan, mider kabaal en toch gekoeld, fan zit vlak op de koelvin van de psu...

>:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/voeding.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/voeding1.JPG
kheb het ook gedaan en het bevalt me goed lekker meer ruimte in me kast :9.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Bouw een temperatuurregeling met ntc voor de ventilator in: voeding warmer, ventilator luidruchtiger. Maar standby amper geluid.

Kost 5 piek.

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 13:30 schreef _JGC_ het volgende:
Volten maakt niet echt veel uit, maar de vele AMPS die er bijkomen wel...
Niet aan te raden om te doen. Zet er altijd een kap omheen

* _JGC_ die het al niet prettig vind om aan het lichtnet te hangen
Het advies is goed, maar de ampere redenatie..

Bij 1ma (1/1000 ampere !!) langs de hartstreek, dus van de ene naar de andere arm, ben je al dood. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//eek.gif
Bij 4ma begin je te verkolen... Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//nervous.gif

Dus een 500 volt 2ma voeding is al dodelijk, en een autoaccu, die makkelijk 200 ampere kan leveren, is ongevaarlijk !!!!!! Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//spinning.gif

Verwijderd

Uhh moest ik eigenlijk eerst zeggen,
het is de spanning :+

Boven de 100 volt begint wisselspanning link te worden, gelijkspanning vanaf 300...
(Wisselspanning is veel gevaarlijker omdat je spieren aangetrokken blijven en je niet los kan laten..)

Verwijderd

Nou die laatste redenatie klopt dus ook al niet he!!

Als iemand aan mij vraagt, je moet ergens aanhangen wat zal het worden en ik krijg de keuze om aan 1500 wisselspanning of aan de bovenleiding van een tram (+_ 1500v gelijk) te gaan hangen nou dan kies ik toch echt voor de wisselspanning!!!

• delyver
Op donderdag 22 februari 2001 08:28 schreef Hooi het volgende:
Uhh moest ik eigenlijk eerst zeggen,
het is de spanning :+

Boven de 100 volt begint wisselspanning link te worden, gelijkspanning vanaf 300...
(Wisselspanning is veel gevaarlijker omdat je spieren aangetrokken blijven en je niet los kan laten..)
het is idd andersom

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ik heb de fan van mijn oude voeding vervangen voor een sunon 8cm fan. Dit scheelt al een heel stuk, want de sunon is een stuk stiller. Als je deze op 7 V laat draaien hoor je em al helemaal niet meer, terwijl ie nog wel aardig wat lucht verplaatst. Ik heb nu een mycom 300W voeding en ik moet zeggen, verdomd stil dat ding.
Daarbij heb ik nog 2 sunons (ball bearing, 27 gulden per stuk)in de case op 7V. Dit alles maakt minder lawaai dan de ouwe fan van mijn vorige voeding. Gewoon een takke herrie, door 1 voedingsfannetje. Dit is geen reclamespot voor sunon, maar ik vind ze op 7v fluisterstil met een aardige lucht verplaatsing.

Verwijderd

Mooi niet,
vraag maar aan je huisarts of een sterkstroom monteur.

Bij 1500 Volt maakt het geen bal meer uit trouwens als het door de hartstreek gaat.

220 volt gelijkstroom geeft één klap, en de 'rondslinger' reflex werkt nog, je kan los komen. (Je weet wel, wat je automatisch doet als je je hand haast verbrandt aan de pan soep of zo.. Die reflex gaat automatisch)

220 volt wisslstroom is niet alleen eigenlijk 380 volt (top-top spanning), maar je spieren gaan ook nog eens 50x per seconde samentrekken, zodat je niet los kan laten, en de reflex niet werkt.

Als met één hand en b.v. je schouder aan 1500 volt gelijkstroom blijft hangen heb je waarschijnlijk een paar flinke blaren nadat je hebt losgelaten (Zolang er maar geen stroom door de hartstreek gaat heb je een goede kans het te overleven)

Als het 1500 Volt wisselstroom is blijven je spieren samengetrokken, je arm/schouder verkoolt, en als ze er niet heel heel erg snel bij zijn, kan je alleen al aan de wond overlijden.

Dusseh, ga maar eens met de hoogspannings jongens van de tram praten wat gevaarlijker is. Ze kunnen je waarschijnlijk wel een collega aanwijzen die het overleefde..
Pagina: 1