Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BAT] Lade selecteren printer

Pagina: 1
Acties:

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

Ik zou graag met een batch bestand een printer lade willen selecteren. Tot op heden heb ik hier nog niets over kunnen vinden jammer genoeg.

Mijn situatie:

Printerserver waar ik per lade een losse printer aangemaakt heb zoals bv: hp_wit.

De gebruikers loggen in op een TS waar hetvolgende script gedraaid wordt:

REM Add Printers Centraal
RunDll32.EXE printui.dll,PrintUIEntry /in /n\\servername\hp_wit

REM Set Default Printer
RunDll32.EXE printui.dll,PrintUIEntry /y /n \\servername\hp_wit
EXIT

Het script werkt goed, alleen worden de geselecteerde waarden niet mee genomen.

Ideeen zijn welkom.

• Adelbert
Niemand? Misschien een andere oplossing?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je je topic niet binnen 24 uur willen kicken?
Het script werkt goed, alleen worden de geselecteerde waarden niet mee genomen.
Wat werkt er wel goed dan? Heb je niet gewoon een spatie teveel staan bij je 'set default' commando?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Adelbert
Oeps sorry, ik wist niet dat daar precies 24u voor stond.

De printer wordt wel geinstalleerd en als de regel toegevoegd is ook als deafult geselecteerd. Echter wordt de lade niet geselecteerd.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je voor de verschillende lades verschillende printers hebt aangemaakt en deze printer wordt netjes geïnstalleerd; hoe kan de lade dan vervolgens niet geselecteerd worden? Het is immers een apart printer?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Adelbert
Fysiek niet, software matig wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Adelbert op 04-07-2008 11:27 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:03
Dan lijkt het er dus op dat het in je printer zit, als ik je goed begrijp.

edit:
[offtopic]'Fisiek' is met een 'y', dus 'Fysiek' ;)[/offtopic]

[ Voor 34% gewijzigd door Zsub op 04-07-2008 11:13 ]

• Adelbert
Jips, als ik inlog als gebruiker op de TS en dan de default lade check dan is deze niet geselecteerd. Als ik deze dan eenmalig handmatig selecteer is het wel weer goed maar graag wil ik dit ook automatiseren.

Het moet namelijk mogelijk zijn lijkt me.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Adelbert schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:08:
Fisiek niet, software matig wel.
Vandaarhet onderscheid tussen printer en printerdevice :)

maar ik zie in je TS dat je 2x dezelfde printer toevoegt. Wat had je dan verwacht?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het juiste forum trouwens; dit is een typisch Windows probleem en heeft niets met een externe applicatie te maken

CSA > WOS

---

Verwijderd

Volgens mij doe je iets verkeerd bij het installeren van de Printer.
Je weet dat er 2 verschillende voorkeur instellingen mogelijk zijn in te stellen?

In het nederlands heb je op tabblad algemeen een knop voorkeur instellingen en op het tabblad geavanceerd een knop voorkeur instellingen.

Ik stel ze altijd allebij identiek in, maar volgens mij is er één voor de gebruiker zelf en de andere voor op share gedeelte en dus wordt gebruikt op het moment iemand een verbinding met de printer maakt.

• Adelbert
Klopt, beide staan gelijk/goed ingesteld.
Pagina: 1