Toon posts:

floppy drive boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn floppy drive leest niets meer, zelfs geen bootflops, de led brand nog wel.
Hoe kan ik zien testen of ie echt naar de klote is

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Kabels allemaal goed?
Kun je hem wel benaderen onder DOS?
Verschillende floppys geprobeerd?

Misschien is ie wel echt dood. :)
Heb ik ook eens gehad:
moest twee diskettes kopieren, eerste ging prima, tweede ging niet. Bleek dat mn drive opeens kapot was :(

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 11:52 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Kabels allemaal goed?
Kun je hem wel benaderen onder DOS?
Verschillende floppys geprobeerd?

Misschien is ie wel echt dood. :)
Heb ik ook eens gehad:
moest twee diskettes kopieren, eerste ging prima, tweede ging niet. Bleek dat mn drive opeens kapot was :(
ook niet onder dos, meerdere flops geprobeerd en alle kabels zitten goed!!
De pc ziet het station echter wel zitten

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Duidelijk geval van R.I.P. ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Zoiets heb ik gehad toen ik de flatcable verkeerd er op had gezet, was een van die drives waarbij de pin 1 niet naar de voeding wees. Geen activiteit wel led'je aan, gewoon effe checken dus, was geloof ik een TEAC drive

Verwijderd

Ik had 2 floppy drives die allebei werkten in andere comp. maar ik zet ze 1 voor 1 in mijn comp en geen van alle werken dus ik denk mobo kapot en breng het terug zij testen en zeggen dat het goed is ik koop een nieuwe drive en het werkte.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als het lampje van je diskdrive continue brandt, dan heb je je flatcabel verkeerd om aangesloten....

Hier staat tekst

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik wou het net zeggen... en btw.. voor 25 piek hebbie al een nieuwe

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Ik heb er ook nog wel eentje voor je liggen, gratis en voor niks, doe er toch niks meer mee :)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik heb er geloof ik ook nog wel een

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

bij de flatcable is het 99 van de 100 keer dat je de rode kant van het flatlint (pin 1) aan de stroomkant van je drive moet hebben (dus de connector waar je je stroom op aansluit, en niet proberen je flatlint hier op aan te sluiten maar op de connector die daar voor bedoeld is) bah nu wordt het toch nog ingewikkeld :( :?

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Onder welk OS werk je? Mocht dat Win ME zijn, dan is her-installatie waarschijnlijk ook bij jou de remedie.

Op één van mijn PC's draait ME. Plots werkte vorige maand het diskette station niet meer. Led brandde constant, doch stopte je er een diskette in dan gebeurde er nada. Uitlezen en/of booten van diskette ging gewoon niet. Na verschillende probeersels uiteindelijk andere flatcable en later zelfs ander diskette station gemonteerd. Nog niks. Meende derhalve probleem aan mobo te moeten wijten.

PC weggebracht naar computerboer. Die heeft 2 dagen tevergeefs vertwijfeld lopen zoeken, testen en doormeten. Uiteindelijk (last try) ook ME maar eens opnieuw geïnstalleerd. Tot ieders stomme verbazing deed het diskette station het daarna weer!?!
Zou het dan toch waar zijn wat ze zeggen? ME staat voor Meer Ell.....

Dus... draai je onder Win ME her-installeer of (liever nog) switch naar vertrouwde 98SE, dan wel W2K.

The desire to know is natural to all good people!

Pagina: 1