Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

meerdere XSLT bestanden gebruiken over een XML bronbestand

Pagina: 1
Acties:

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Wat ik wil loopt volgens mij tegen de grenzen aan van XSLT 2.0 en hoort eigenlijk meer bij xQuery thuis, maar dat wil ik juist niet gebruiken omdat het puur om markup gaat. Hier is mijn probleem:

Ik ben bezig met het maken van een heel simpele filmladder. Op basis van je systemdate & time worden de eerst volgende films geselecteerd bij een X aantal bioscopen. Je krijgt dan drie opties, klik op de bioscoop voor bioscoopgegeven, klik op de film voor filmgegevens en klik op de tijd voor meer draaitijden van deze film.

So far so good, je kan aan iedere $bioscoopnaam.xml gewoon een xsl sheet koppelen en klaar ben je.
Nu wil ik het alleen ook het liefst als een mobile applicatie ontwerpen, waarbij je eerst een beperkt xsl sheet gebruikt, met bijvoorbeeld alleen adresgegevens van de bios en dat je kan doorklikken naar uitgebreid xsl sheet wat ook een beschrijving van de bios en mogelijke kortingsacties toont.

Is dit eigenlijk wel mogelijk binnen XSLT? Of zit je dan aan het probleem vast dat je zo'n sheet al declareert in de xml bron documenten?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Waarom link je niet gewoon door naar een detailpagina? Want zoals ik het nu lees probeer je je applicatie dynamisch te maken door XSL sheets te switchten en daar lijkt het me niet echt voor bedoeld.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40

crisp

Devver

Pixelated

Hebben we het hier over clientside of over serverside XSLT? In het laatste geval (wat ook het meest aan te raden is) kan je toch op basis van een switch in je URL bepalen welke XSL je toepast?

Intentionally left blank

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:28:
Want zoals ik het nu lees probeer je je applicatie dynamisch te maken door XSL sheets te switchten en daar lijkt het me niet echt voor bedoeld.
Dat klopt, en toch wil ik dat eigenlijk :+ Daarom vroeg ik me ook af of ik deze beperking juist begrepen had. Het liefste maak ik niet een detailpagina, maar liet ik dat switchen op de een of andere manier. Ga straks ook nog even de oplossing hierboven bekijken, maar waarschijnlijk moet ik gewoon inzien dat dit buiten de specs van XSLT valt.

@crisp
Mijn idee was toch wel clientside en daar lukt het inderdaad niet. Ik ga me denk ik even beraden op de mogelijkheden. Een detailpagina kan, maar dan krijg ik een wildgroei aan pagina's en dat is opzich ook zonde.

[ Voor 15% gewijzigd door Paitor op 03-07-2008 10:25 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mijn idee was toch wel clientside en daar lukt het inderdaad niet.
Moet je ook niet willen. Dat een mobiele applicatie, waar bandbreedte klein en/of duur is, alle XSL's gaat downloaden, terwijl er maar 1 nodig is. ALS de mobiele client al een XSL engine aan boord heeft.

Ik zou het gewoon serverside doen. Dat maakt het een stuk makkelijker voor jou, en qua onderhoudbaarheid maakt het bijna geen verschil.

日本!🎌