[V&A] De regels rondom de 'no-tolerance policy'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

Topicstarter
Waar staan de exacte regels rondom de 'no-tolerance policy' bij de V&A reacties?

Geef ik een reactie dat de prijs voor een laptop mij te hoog leek
"Is de prijs niet een beetje hoog? Gezien de ouderdom en de laptop specs?" --> waarschuwing :|
V&A aangeboden: Dell Latitude D800, 1.7GHz, 1GB, 60GB, Geforce, WUXGA
(wilde de verkoper helpen en een te hoge prijs indiceren)

Zie ik nu bij dezelfde advertentie ook zo'n opmerking... die staat er nog en dus geen waarschuwing

Wie o Wie helpt mij het licht zien? Zo loop je ongemerkt elke keer tegen de |:(
En waar staan mijn statistieken die weergeven wat mijn status op dit vlak is?
Kom ik er ooit weer vanaf?

Nb ik wil duidelijk mijn leven beteren en niet het werk van een moderator bekritiseren...

edit: extra vragen / links en tekst van mijn comment toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door HeyDude op 03-07-2008 00:04 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Lees dit even door ;).

De achtergrond:
De essentie is dat het een spel tussen koper en verkoper is en dat "derden", hoe goed bedoeld ook zich niet met het spel bemoeien. Goed bedoeld wordt niet altijd als "goed bedoeld" ervaren. In het verleden heeft dit soort reacties een hoop ergernis opgeleverd.

De policy:
No-tolerance lijkt me vrij duidelijk. Ook de begeleidende tekst is wat mij betreft helder: Alleen nuttige reacties als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent.

De handhaving:
Volgens mij wordt dit niet permanent gemonitored maar wordt voornamelijk gestuurd op basis van reacties via het meldpunt. Dat kan verklaren dat de ene reactie zichtbaar blijft en een andere soortgelijke verwijderd wordt, vergezeld van waarschuwing of ban.

Wat kun je wel doen:
Je afzijdig houden van spel tussen koper en verkoper. Zowel koper als verkoper hebben hierin hun eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast zijn meningen meestal subjectief: Ook al lijken ze goed te onderbouwen, voor een ander zijn andere aspecten misschien net weer belangrijker. Als je iemand daadwerkelijk wilt helpen kun je altijd nog een e-mail dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

bszz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:05:
Lees dit even door ;).

De achtergrond:
De essentie is dat het een spel tussen koper en verkoper is en dat "derden", hoe goed bedoeld ook zich niet met het spel bemoeien. Goed bedoeld wordt niet altijd als "goed bedoeld" ervaren. In het verleden heeft dit soort reacties een hoop ergernis opgeleverd.
Weinig meer aan toe te voegen :)
De policy:
No-tolerance lijkt me vrij duidelijk. Ook de begeleidende tekst is wat mij betreft helder: Alleen nuttige reacties als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent.
Inderdaad. Geen opmerkingen over de prijs graag, prijzen zijn vaak een indicatie, en prijsonderhandelingen zijn een zaak tussen koper en verkoper.
De handhaving:
Volgens mij wordt dit niet permanent gemonitored maar wordt voornamelijk gestuurd op basis van reacties via het meldpunt. Dat kan verklaren dat de ene reactie zichtbaar blijft en een andere soortgelijke verwijderd wordt, vergezeld van waarschuwing of ban.
We monitoren steeksproefsgewijs en op basis van het meldpunt. Daardoor kan het soms voorkomen dat een reactie verwijderd wordt, terwijl een vergelijkbare blijft staan. Dat heeft dus niets met voorkeur te maken, maar puur met de manier waarop we monitoren.
Wat kun je wel doen:
Je afzijdig houden van spel tussen koper en verkoper. Zowel koper als verkoper hebben hierin hun eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast zijn meningen meestal subjectief: Ook al lijken ze goed te onderbouwen, voor een ander zijn andere aspecten misschien net weer belangrijker. Als je iemand daadwerkelijk wilt helpen kun je altijd nog een e-mail dichten.
Ook hier weinig aan toe te voegen. Wat ik nog wel wil meegeven is dat het niveau in V&A sinds de no-tolerancy policy er wel op vooruit gegaan is. Ongegrond geblaat komt amper nog voor, de reacties zijn nu veel zinvoller en dus nuttiger voor iedereen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

Topicstarter
Hmm, als iemand dus wil kan hij een bepaald persoon regelmatig melden of zit er een filter op?

Graag nog een reactie aub op de de volgende vragen voor personen die "op de zwarte lijst" staan zoals ik:
  • En waar staan mijn statistieken die weergeven wat mijn status op dit vlak is?
  • Kom ik er ooit weer vanaf?
  • is het zo dat de feedbackscore wordt aangepast als gevolg hiervan? Deze was 1 :'( ) en nu -1 :+
Alvast bedankt voor de reactie hierboven.

[ Voor 41% gewijzigd door HeyDude op 03-07-2008 21:17 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:14

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Om een waarschuwing moet je je hier op tweakers niet echt druk maken. Zolang je je gedrag naar aanleiding van deze waarschuwing aanpast is er niets aan de hand. Er zijn hier mods die OW's hebben gehad en al. (En volgens mij zelfs die geband zijn geweest, maar dat kan ik gemakkelijk fout hebben.)
Dit soort zaken worden voor zover ik weet allemaal in je notes bijgehouden die volgens mij permanent zijn. Maar daarbij geldt naartuurlijk wel dat wanneer je over een jaar weer een lichte overtrding begaat dat dit gewoon genegeerd wordt, daarvoor is deze overtreding lang niet zwaar genoeg.
Deze notes kunnen ook tegen wettelijke vergoeding opgevraagd worden, maar ik kan zo niet meer vinden hoe dat moet. (Dit is in het kader van de wettelijke verplichting om als organisatie aan een persoon bekend te maken welke gegevens over deze persoon zijn opgeslagen op het moment dat deze daar om vraagt. Hiervoor is dus ook een wettelijke vergoeding vastgesteld.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
HeyDude schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:07:
Hmm, als iemand dus wil kan hij een bepaald persoon regelmatig melden of zit er een filter op?
Ja, maar een melding moet natuurlijk wel hout snijden wil er actie op volgen.
Graag nog een reactie aub op de de volgende vragen voor personen die "op de zwarte lijst" staan zoals ik:
  • En waar staan mijn statistieken die weergeven wat mijn status op dit vlak is?
  • Kom ik er ooit weer vanaf?
  • is het zo dat de feedbackscore wordt aangepast als gevolg hiervan? Deze was 1 :'( ) en nu -1 :+
Je eerste en tweede vraag zijn al beantwoord. Je feedbackscore is +16. Dat is een mooie score die aangeeft dat men goede ervaringen heeft in het "zaken doen" met jou. De score wordt bepaald door beoordelingen van mensen met wie je zaken hebt gedaan. een OW of ban heeft hier geen invloed op. Er zijn wel regels waar een beoordeling aan moet voldoen. Zie ook de V&A faq

Ik denk dat je doelt op je reactiescore. De beoordeling die door moderators aan jouw reacties op de frontpage wordt gegeven. Dat is een heel ander verhaal, maar heeft niks met V&A feedback te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 04-07-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

bszz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat je doelt op je reactiescore. De beoordeling die door moderators aan jouw reacties op de frontpage wordt gegeven. Dat is een heel ander verhaal, maar heeft niks met V&A feedback te maken.
In dit geval niet. Hij reageert alleen in V&A en elke reactie die gewoon goed is krijgt een 0 en elke die verwijderd wordt een -2. Zo kan het zijn dat je een negatieve reactiescore hebt zonder dat je ooit echt gemodereerd bent. Ik denk dat niemand hier ooit naar kijkt als ze iets van je willen kopen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:14

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Toevallig heeft die reactiescore in dit geval wel te maken met wat hier is gebeurd. Om een reactie (óók in de V&A) onzichtbaar te maken krijgt hij namelijk de score -2, wat hier precies het verschil verklaart.

Edit: er trouwens niet naar kijken? Iemand met een score van -100 heeft bij mij wel direct een negatief imago, wat hem zonder positieve feedback meteen kansloos maakt, iemand met een score van +100 zit er uit als een goed lid van de communitie en accepeteer ik dan ook veel meer van.

[ Voor 40% gewijzigd door Dirk op 04-07-2008 11:53 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Kixtart schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:48:
[...]

In dit geval niet. Hij reageert alleen in V&A en elke reactie die gewoon goed is krijgt een 0 en elke die verwijderd wordt een -2. Zo kan het zijn dat je een negatieve reactiescore hebt zonder dat je ooit echt gemodereerd bent. Ik denk dat niemand hier ooit naar kijkt als ze iets van je willen kopen.
ok, weer wat geleerd :)
Pagina: 1