Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative Audigy 4 SPDIF naar optical

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 12:27
Hoi,

Ik heb een creative audigy 4 kaartje en nu heb ik een mooi 5.1 setje gekocht waarin een optische digital out kabel kan. Nu ondersteunt mijn soundblaster ook SPDIF out alleen dat is een jack plug. Zijn hier speciale kabels voor te vinden? Ik kan deze namelijk nergens vinden. Sorry maar ben een beetje een n00b wa dat betreft en kon ook hier op gathering of google er niets over vinden.

Thanks!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Als je van een Coax naar Optische spdif wilt heb je zoiets nodig. Weet niet of het eerste kabeltje van jack naar tulp bijgeleverd was?

[ Voor 63% gewijzigd door Nielson op 03-07-2008 08:39 ]

• onnaj
Nielson schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:33:
Als je van een Coax naar Optische spdif wilt heb je zoiets nodig. Weet niet of het eerste kabeltje van jack naar tulp bijgeleverd was?
Ik heb een speciale jack met 2 mannetjes dus de 1e kabel heb ik.

Krijg ik met optische spdif gewoon lekker 5.1 uit me speakertjes?

• Nielson
onnaj schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:27:
[...]

Ik heb een speciale jack met 2 mannetjes dus de 1e kabel heb ik.

Krijg ik met optische spdif gewoon lekker 5.1 uit me speakertjes?
Met spdif krijg je alleen 5.1 uit je speakers als je dit in DD of DTS hierover naar je AV receiver stuurt, dus in principe alleen bij bv dvd's. Muziek en geluiden van andere bronnen (bv spellen) zullen ongecomprimeerd (aangezien je kaart niet naar DD kan encoderen) als PCM signaal verstuurt worden, en ivm de beperkte bandbreedte van spdif kan dit maximaal in 2.0 formaat. Zie dit KB artikel op de Creative site.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 05-07-2008 00:42 ]

• onnaj
Ik heb nu een creative digitale i/o module thuis liggen en het werkt.

aleen het geluid is zoooooo zacht en ik hoor de stemmen niet bij dvd kijken...heel weird!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 16:37
Komt dat niet omdat het middenkanaal wegvalt? dat heb ik zelf namelijk vaak met VLC, die stuurt 5.1 kanaal en mijn driver wilt opeens dan alleen nog maar 4 kanaal weergeven.

• onnaj
lijkt er wel op da t middenkanaal wegvalt ja...muziek wordt perfect afgespeeld!

misschien een codec probleempje?

• Nielson
Waarschijnlijk heb je ergens in je afspeelsoftware of configuratie van je geluidskarat niet aanstaan dat het dvd-geluid rechstreeks naar de spdif moet worden gestuurd. Hierdoor wordt het al op je gelduiskaart naar 5.1 verdeeld, en zullen alleen de twee voorkanalen als PCM naar je versterker worden gevoerd.

• onnaj
Ik heb ingesteld dat de soundblaster het nu ineens doorstuurt echter het werkte niet.

Toen het nogmaals ingesteld en de computer opnieuw ingesteld y voilla! Bij Shooter krijg ik nog steeds geen geluid door de center speaker maar dat liggen aan de film zelf, bij de overige gaat t prima en ziet mijn 5.1 setje ook dat het 5.1 is.

Top!

• onnaj
Dat het geluid vd film niet goed door kwam was dat mijn cpu de matrovska container van de 1080p niet goed aan kon, toen ik de cpu heel ff overgeclockt had speelde ie zowel t geluid als beeld goed af.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:17
Waar kan ik die digital i/o halen, want ik wil ook optische kabel naar een receiver leggen vanuit mijn audigy 4.

Of heb je gewoon een verloopkabeltje, want dat is eigenlijk wel idealer, kan ik bijvoorbeeld ook zoiets nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1409.jpg

plug naar optisch?

Ik ben erg benieuwd naar jou eigen bevindingen want ik wil graag dts of DD doorsturen, maar las dat dit niet mogelijk was?
Ik zie namelijk in mijn instelling dat dit wel kan.

[ Voor 5% gewijzigd door J_star op 28-10-2008 10:13 ]

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:17
Heb dit geprobeerd, kabel was maar 2 euro, maar werkt niet :(
Wordt toch gewoon een club3d geluidskaartje kopen.
Pagina: 1