Ik probeer ffmpeg-php te installeren op Cent/OS 4.
Ik heb alle stappen gevolgd van www.install-ffmpeg.com en alles is goed gegaan, ffmpeg start ook gewoon.
Nu wil ik ffmpeg installeren. Ik heb XAMPP draaien, deze heeft een paar eigen phpize versies aan boord.
Als ik 1 van deze draai krijg ik:
Deze kan ik gewoon negeren, maar als ik dan make krijg ik een lap tekst met als einde:
Ik ben bang dat phpize er een potje van maakt.
Ik heb php-devel geïnstalleerd + automake via yum, deze werkt ook niet helemaal:
Ik heb gegoogled op alle fouten, maar ik heb alleen wat tips gevonden dat een paar paketten niet geinstalleerd waren (gcc g++ etc), deze staan er nu allemaal op, maar nogsteeds kan ik niet make'n.
Iemand die tips heeft, want ik weet het nu helaas niet meer...
Ik heb alle stappen gevolgd van www.install-ffmpeg.com en alles is goed gegaan, ffmpeg start ook gewoon.
Nu wil ik ffmpeg installeren. Ik heb XAMPP draaien, deze heeft een paar eigen phpize versies aan boord.
Als ik 1 van deze draai krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| grep: /opt/lampp/include/php/main/php.h: No such file or directory grep: /opt/lampp/include/php/Zend/zend_modules.h: No such file or directory grep: /opt/lampp/include/php/Zend/zend_extensions.h: No such file or directory Configuring for: PHP Api Version: Zend Module Api No: Zend Extension Api No: |
Deze kan ik gewoon negeren, maar als ik dan make krijg ik een lap tekst met als einde:
code:
1
2
3
| /root/ffmpeg-php-0.5.3.1/ffmpeg_movie.c:1457: warning: `return' with no value, in function returning non-void /root/ffmpeg-php-0.5.3.1/ffmpeg_movie.c:1461: warning: `return' with no value, in function returning non-void make: *** [ffmpeg_movie.lo] Error 1 |
Ik ben bang dat phpize er een potje van maakt.
Ik heb php-devel geïnstalleerd + automake via yum, deze werkt ook niet helemaal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| configure.in:9: warning: underquoted definition of PHP_WITH_PHP_CONFIG run info '(automake)Extending aclocal' or see http://sources.redhat.com/automake/automake.html#Extending-aclocal configure.in:32: warning: underquoted definition of PHP_EXT_BUILDDIR configure.in:33: warning: underquoted definition of PHP_EXT_DIR configure.in:34: warning: underquoted definition of PHP_EXT_SRCDIR configure.in:35: warning: underquoted definition of PHP_ALWAYS_SHARED acinclude.m4:19: warning: underquoted definition of PHP_PROG_RE2C Configuring for: PHP Api Version: 20020918 Zend Module Api No: 20020429 Zend Extension Api No: 20021010 |
Ik heb gegoogled op alle fouten, maar ik heb alleen wat tips gevonden dat een paar paketten niet geinstalleerd waren (gcc g++ etc), deze staan er nu allemaal op, maar nogsteeds kan ik niet make'n.
Iemand die tips heeft, want ik weet het nu helaas niet meer...