Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 08:34
afgelopen zaterdag cisco 7940's kunnen kopen.

de verkoper melde me nog dat ik er nog de sip firmware op moest zetten.

ik dacht dat is een eitje..

nu inmiddels bijna een week verder ben ik nog geen hoepel opgeschoten en begin de moed nu toch wel een beetje te verliezen..

zoals ik het begrijp moet ik een tftp server opstarten en daarin de firmware upgrades inzetten..

ik loop eigenlijk all vast bij het eerste mijn tftp server draaid (denk ik) de dhcp server relayed ook netjes de plek door.

daarna de firmware in de map gedaan :

http://www.voip-info.org/...Asterisk+phone+cisco+79xx

vraag me zelf alleen af welke versie ik nu erin moet zetten..

probleem 2 is dat de telefoons wel naar het juiste ip waar de tftp en blijven vervolgens op : opening >IP< en vervolgens niet..

is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik het nu moet doen want er is nergens een duidelijke uitleg..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je het al aan de verkoper gevraagd? Als hij zo zekere weet dat er andere firmware op moet, dan kan hij je misschien een duw in de juiste richting geven.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• AjDuLion
pven schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:36:
Heb je het al aan de verkoper gevraagd? Als hij zo zekere weet dat er andere firmware op moet, dan kan hij je misschien een duw in de juiste richting geven.
verkoper was iemand @ pc dumpdag ben bang dat ik die niet meer spreek/zie tegen de tijd dat er een nieuwe pc dump is :)

mn tftp server draaid inmiddels ik denk zelf dat ik de rechten nog iets moet aanpassen wan op de telefoons staat nu openining : <tftp ip>

• AjDuLion
iemand die mij hiermee kan helpen ? ben er inmiddels achter dat ik versie 6,3 eerst moet installeren op de telefoons voordat ik ze verder kan upgraden naar v8,8

probleem is om die firmwares te downloaden moet je een cisco service agreement hebben die ik helaas niet heb :(

iemand die hier toevallig wel toegang to heeft en mij de sip firmware v 6,3 kan sturen ?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

angel00008 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:40:
iemand die mij hiermee kan helpen ? ben er inmiddels achter dat ik versie 6,3 eerst moet installeren op de telefoons voordat ik ze verder kan upgraden naar v8,8

probleem is om die firmwares te downloaden moet je een cisco service agreement hebben die ik helaas niet heb :(

iemand die hier toevallig wel toegang to heeft en mij de sip firmware v 6,3 kan sturen ?
Ik wil je best helpen, maar je weet dat je hier een licentie voor nodig hebt en dat de vraag eigenlijk een verzoek om illegale software is?

btw. als je toch zelf asterisk draait, gebruik dan gewoon SCCP/skinny. Heb je nog meer features op je telefoon ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door Skinkie op 08-07-2008 22:40 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• AjDuLion
Skinkie schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:37:
[...]

Ik wil je best helpen, maar je weet dat je hier een licentie voor nodig hebt en dat de vraag eigenlijk een verzoek om illegale software is?

btw. als je toch zelf asterisk draait, gebruik dan gewoon SCCP/skinny. Heb je nog meer features op je telefoon ook :)
software heb ik inmiddels bemachtigd via een klant van ons die wel een account heeft hiervoor :)

wat mij overgens verteld is dat asterisk alleen maar met sip werkt en dus niet met het skinny/sccp protocol? if not dan ben ik zeer benieuwd hoe dat in zijn werking gaat!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
helpt dit?:
http://www.cisco.com/en/U...ix/frmwrup.html#wp1048832

kortweg komt het erop neer dat het toestel de firmware versie die in het configuratiebestand genoemd wordt, vergelijkt met de firmware die het toestel in flash heeft. Als die niet matched, gaat hij deze downloaden van de tftp-root, en overschrijven op flash. (werkt bij een Avaya precies hetzelfde trouwens).

[ Voor 56% gewijzigd door Meester_J op 08-07-2008 23:51 ]

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

angel00008 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:30:
software heb ik inmiddels bemachtigd via een klant van ons die wel een account heeft hiervoor :)
Als het niet lukt, m'n mail addy staat in m'n profiel.
wat mij overgens verteld is dat asterisk alleen maar met sip werkt en dus niet met het skinny/sccp protocol? if not dan ben ik zeer benieuwd hoe dat in zijn werking gaat!
Onzin. Asterisk heeft al sinds het begin der dagen skinny en sccp ondersteuning. En aangezien je veel leukere truckjes met telefoons kunt doen als ze sccp/skinny zijn (push messages etc.) zijn er een aantal mensen die een open standaard daar graag voor opgeven.

Overigens ik draai m'n eigen 7960 nogsteeds op sip, omdat ik nog geen permanente asterisk aan heb staan en ik toch graag wil kunnen kiezen tussen sipdiscount/voipbuster/xs4all.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1