MP3 speler voor Netwerk (ENet of WiFi)

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Beste lezers,

Na veel speurwerk ben ik een groot aantal MP3 media spelers tegen gekomen welke content kunnen afspelen vanaf een server of andere host. Het probleem is dat deze producten allemaal zeer uitgebreid zijn en een ditto prijskaartje hebben. Daarnaast zijn ze zo uitgebreid dat ze mijn doel voorbij streven.

Waar ik naar zoek is het volgende. Een eenvoudige MP3/VOC/WAV/WMP speler die alleen Geluid af speelt en een simpele audio uitgan heeft (L+R). Verder een éénvoudig display en een afstandsbediening. Aansluiten op TV voor mooie lijstjes, niet nodig. Gewoon een simpel ding met play, stop, pause, eenvoudig mappenselectie en een random mogelijkheid. Playlist ondersteuning is mooi, maar geen must.

Belangrijk is, dat het op Ethernet kan worden aangesloten via WiFi.

Waar ik niet naar zoek zijn, DVD/DIVX spelers, Media Centers etc. Gewoon een simpel ding van een euro of 50. Dit moet mogelijk zijn want wat kosten de onderdelen nu tegenwoordig....

Wie o wie weet wat...

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me dat er meer dan genoeg te vinden is. Misschien kun je aangeven wat je al wel gevonden hebt, en waarom dat niet voldoet?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:09:
Lijkt me dat er meer dan genoeg te vinden is. Misschien kun je aangeven wat je al wel gevonden hebt, en waarom dat niet voldoet?
  • Logitech Squeezebox - Veels te uitgebreid.
  • Philips WAK3300 - Te uitgebreid, EOL
  • Freecom Mediaplayer XS - Alleen USB, Heeft ook video - Prijsklasse redelijk
  • Freecom MusicPal - Heeft internet radio, te veel features.
  • Linksys DMA2100/DMA2200 Wireless Media Center Extender - Te uitgebreid.
  • [Netgear EVA8000 - Te uitgebreid.
  • Pinnacle Soundbridge HomeMusic - Het product!, maar EOL
  • Creative X-Fi Wireless Receiver
  • LaCie LaCinema Premier 320GB - Heeft harddisk
  • Ziova High definition Netwerk Media Speler - Te uitgebreid
  • Network MediaPlayer-35 Drive-In Kit
  • philips sla5500 - EOL

[ Voor 10% gewijzigd door Wim-Bart op 03-07-2008 16:26 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie heel vaak "te duur" staan. Misschien verwacht je teveel voor weinig geld, of wil heel weinig voor weinig geld... Als zelfs 80 euro voor het Pinnacle geval nog te duur zijn denk ik niet dat je gewoon nog even moet doorsparen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
Als alles te duur is moet je iets slims verzinnen. Een oplossing is een wifi router met usb nemen en openwrt opzetten. Vervolgens stop je er een usb soundcard in en voila je hebt je oplossing.

Meer info op:
http://wiki.openwrt.org/UsbAudioHowto

offtopic:
ontzettende nederlander :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
rvtk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:33:
Als alles te duur is moet je iets slims verzinnen. Een oplossing is een wifi router met usb nemen en openwrt opzetten. Vervolgens stop je er een usb soundcard in en voila je hebt je oplossing.

Meer info op:
http://wiki.openwrt.org/UsbAudioHowto

offtopic:
ontzettende nederlander :)
Een wifirouter met USB + een USB-soundcard zijn samen duurder dan 50 euro....

Verder kan je beter doorsparen voor een degelijk apparaat, dan dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en constant haperend geluid hebt. Koop dan maar een goede discman met mp3-cd ondersteuning.

[ Voor 17% gewijzigd door PHiXioN op 03-07-2008 10:42 ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb de philips sla5500, staat niet meer op hun website, werkt echt ideaal en voldoet volgens mij geheel aan jouw eisen:

Afbeeldingslocatie: http://www.magma.fr/images/products/1008451/1008451_zo.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
vandermark schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:35:
Ik heb de philips sla5500, staat niet meer op hun website, werkt echt ideaal en voldoet volgens mij geheel aan jouw eisen:

[afbeelding]
Inderdaad een mooi apparaat. Ben zelf wel een fan van Philips, Nederlands trots :-)

Heb ook gekeken naar de Pinnacle Soundbridge, maar is inmiddels ook al EOL. Jammer, zag wel dat ze hem nog bij Dixons hebben, 79 euro.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

kick, ik zoek hetzelfde... al iets gekozen? of iets nieuws op de markt?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm... is dit nou een kick-waardige post?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.