Nieuwe pc wil niet booten (GA-EP35-DS3r

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Na lang wachten heb ik vandaag de spullen voor mijn nieuwe pc binnen gekregen.
Nu heb ik alles ingebouwd, maar helaas... booten wil ie niet :(

Eerst maar even de configuratie:

GigaByte GA-EP35-DS3R
Be Quiet! Dark Power Pro 450 Watt
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4096 MB, PC6400, 800 MHz
Intel Core 2 Quad Q9300 1
AC Ryan Cardreader 50++
Samsung SH-S203D/BEBN S-ATA,
Cooler Master Centurion 5
DLINK WiFi Wireless N PCIe DWA-556
GigaByte GeForce 9600 GT 1024 MB, PCI-e 16x
Samsung SpinPoint F1 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Microsoft Windows Vista 64 Bit Home Premium, NL, OEM
Zalman CPU Koeler CNPS9700NT Koper

Het enige wat er gebeurd is dat ik een soort tikkend geluid hoor (volgens mij uit de pc speaker) en dat de lampjes tussen de geheugenbanken knipperen.

Inmiddels heb ik al geprobeerd om van alles los te halen (disk, dvd-speler, usb aansluitingen, netwerkkaart, geheugen (1 bankje)) maar helaas zonder resultaat.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? over de lamjes staat weinig in het boekje.

• junglelord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2013
Dat is altijd minder als hij niet gelijk op wil starten.
Heb je toevallig hier al gekeken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492

Erik

• AtlonXP1800
je, had er al ff zitten lezen.

Kwam deze ook tegen: " Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens"

Noe heb ik het moederbord er zo ingeschoefd dat het conatct maakt met het chasis (zit wat tin rond elk schoefgat), de laatste keer dat ik zo een computer bouwde werkte dat prima, maar hoort dit eigenlijk zo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AtlonXP1800 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:10:
je, had er al ff zitten lezen.

Kwam deze ook tegen: " Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens"

Noe heb ik het moederbord er zo ingeschoefd dat het conatct maakt met het chasis (zit wat tin rond elk schoefgat), de laatste keer dat ik zo een computer bouwde werkte dat prima, maar hoort dit eigenlijk zo?
Nee, dat is een prima manier om moederborden om zeep te helpen. Je moet de afstandsbusjes gebruiken die bij de kast behoren te zitten, anders maakt het mobo kortsluiting en al het niet werken.

• AtlonXP1800
Terw_Dan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:12:
[...]

Nee, dat is een prima manier om moederborden om zeep te helpen. Je moet de afstandsbusjes gebruiken die bij de kast behoren te zitten, anders maakt het mobo kortsluiting en al het niet werken.
sorry, verkeerd uitgelegd, die zitten er gelukkig wel tussen ;)
ik bedoel dat de schoeven die in die busjes zitten contact maken met de rondjes tin op het moederbord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AtlonXP1800 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:14:
[...]

sorry, verkeerd uitgelegd, die zitten er gelukkig wel tussen ;)
ik bedoel dat de schoeven die in die busjes zitten contact maken met de rondjes tin op het moederbord.
Dat is uiteraard de bedoeling. Maar heb je het bord al eens uit de kast gehaald en gekeken of het dan wel gewoon werkt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Het is geen lectuur voor bij de warme chocomel in bed, het is een handleiding om dingen zelf te doen. Het is sowieso de bedoeling dat je zelf een en ander uitsluit voordat je een topic op GoT opent. Hier ben je uiterst summier over wat je exact gedaan hebt en zijn er genoeg dingen (zoals het losmonteren van mobo en dan minimaal, dus alleen met CPU, HSF, RAM, mobo, VGA en PSU proberen te booten) die je niet gedaan hebt.

Als het dan nog niet werkt moet je onderdelen een voor een uitwisselen met een ander systeem tot je de schuldige gevonden hebt. Als je geen ander systeem bij de hand hebt is dat iets waar je zelf wat aan moet doen. Wij kunnen niet raden wat er defect is zonder dat jij dat uitzoekt. Een topic is dan ook zinloos tot je dat gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.