Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Opera 9.xx] Sommige sites niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik zit eigenlijk met een heel raar probleempje.
Met mijn (op dit moment) Opera 9.51 installatie zijn sommige sites simpelweg niet te bereiken, terwijl dezelfde sites het op hetzelfde moment wel prima in Internet Explorer 7 en FireFox 3 te bereiken zijn.
Het gaat hier om bijvoorbeeld http://www.bit.nl, http://ftp.snt.utwente.nl/, alle downloadmirrors van SourceForce.net.

Als error krijg ik:
Netwerkprobleem
Het adres http://ftp.snt.utwente.nl/ dat u probeerde te bereiken, is momenteel niet beschikbaar. Controleer of het webadres (de URL) goed is geschreven, probeer daarna de pagina te herladen.
Overtuig u ervan dat uw internetverbinding actief is en controleer of andere toepassingen die dezelfde verbinding gebruiken goed werken.
Als ik nu direct Internet Explorer open, doet http://ftp.snt.utwente.nl/ het gewoon prima.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb gezocht met google en op dit forum, maar ik heb niets kunnen vinden wat op mijn probleem lijkt, behalve het draadje op het forum van Opera dat ik zelf heb aangemaakt.
Zoals daar ook al staat heb ik twee keer een volledig cleane installatie gedaan, dus uninstallen, en vervolgens de mappen die Opera achterlaat in Application Data en Local Settings verwijderen, en daarna weer Opera installeren.
Ik heb verschillende versies van Opera geprobeerd: 9.27, 9.50, 9.51 rc2 en 9.51 rc3.
Ik heb uiteraard alle instellingen nagelopen (ook wat betreft proxyservers enz), en niets geks kunnen vinden.

Zijn er nog dingen die ik nog kan proberen?

Verwijderd

Zeer vreemd...hier werken die twee sites in ieder geval al prima in Opera. Wat je eventueel eens kan proberen is je user-agent veranderen naar firefox of IE. Typ opera:config in je adresbar en ga naar het "Spoof UserAgent ID" menu. 1 is opera, 2 is mozilla (de id van firefox) en 3 is internet explorer.

Hier werkt het met de standaard opera ID, maar het is toch eens waard om te proberen.

• EDIT
  • Nu online
Ook als ik dat doe kom ik nog steeds niet op de sites helaas.
Heb het met beide (dus IE instelling en FF instelling) geprobeerd
Op de laptop kom ik met Opera ook prima op die sites.

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 14:21
hier werken ze ook perfect in Opera (opera 9.51 RC3)

is de laptop verbonden met dezelfde router/modem? zonee: dan kan het daaraan liggen.
zonee: ik zou het echt niet weten, erg raar.

• EDIT
  • Nu online
Ja, zijn beide aan dezelfde router verbonden, beide via wireless.
Het raarste vind ik nog dat ik diezelfde sites in andere browsers wel gewoon kan bereiken.

Verwijderd

Omdat ik zelf veel problemen heb gehad met 9.50,
heb ik dit getest met 9.51 rc3.
Gelukkig werkt alles goed op wat kleine bugs na.

Verwijderd

Het is dus helemaal niet gelukt, ik post dit met IE omdat opera crasht.
De sites die jij aangeeft gaan goed, echter dit posten doet de browser crashen.
Dus vandaar de 2e post omdat ik de 1ste niet zag ;(

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:23 ]

• EDIT
  • Nu online
Voorzichtige bump...

Heb zojuist het even op Ubuntu Linux geprobeert, sites zijn gewoon te bereiken in Opera. Het lijkt alsof er iets geblokkeerd wordt, misschien vanuit Windows, misschien ook in Opera zelf.

[ Voor 82% gewijzigd door EDIT op 04-07-2008 17:51 ]

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wordt Opera niet geblokkeerd door een firewall (op je pc) of een verkeerd ingestelde proxy. Weet je zeker dat de sites het in IE wel doen of haalt IE deze uit z'n cache?

Verwijderd

check je hostfile even

hosts is terug te vinden in %SYSTEMROOT%\system32\drivers\etc\ - Open met een kladblok en kijk eens of er enige entries instaan die met die twee sites te maken hebben.

• EDIT
  • Nu online
@ purge: nee, dan zou geen enkele site het toch doen, of ben ik nu gek? :P
Ik weet zeker dat IE ze wel gewoon laad, aangezien ik een aantal keer de cache heb leeggemaakt, en daarna de site gewoon nog kon laden.

@ boeboe: in die hostfile staat alleen de normale regel over localhost/127.0.0.1

• EDIT
  • Nu online
*Schop*
Om toch nog de oplossing te geven:
ik heb de software voor mijn draadloze netwerkverbinding verwijderd, en heb de configuratie gewoon over gelaten aan de Windows Wireless configuratie of hoe dat geval ook heet.
Alle sites zijn gewoon weer te bereiken.
Blijkbaar zat er iets in die software dat de toegang tot die sites blokkeerde.
Pagina: 1