Toon posts:

Speedtouch 710 connect op een te hoge snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Speedtouch 710 adsl modem probeert op 8 mbps te connecten, maar ik weet middels een bezoek van een KPN monteur dat ik niet veel meer dan 6 mbps kan krijgen.

XS4all kan om administratieve redenen de netwerk switch poort niet lager instellen, en dat zal waarschijnlijk de eerste weken ook niet het geval zijn (dit vanwege het nog niet administratief opleveren van de verbinding. Ze moeten namelijk eerst een rekening en een Wii versturen...........)

Ik ben nu op zoek naar een mogelijkheid om het modem te laten verbinden op maximaal 6 mbps, maar kan dit niet zo snel vinden in het CLI boek van 700 pagina's.

Heeft iemand een idee hoe dit wel kan?

Alvast met oprechte dank, want momenteel werk ik over om deze vraag te kunnen posten, via het netwerk van mijn bedrijf

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:45:
XS4all kan om administratieve redenen de netwerk switch poort niet lager instellen,
Ehm, je doelt op het poortje van de DSL centrale ;)

Ik weet even niet of het ook voor je gebruikte modem geschikt is, maar met DMT Tool zou je een hogere noise margin kunnen afdwingen waardoor je lijn lager synct, maar stabieler blijft.

-edit- Misschien kan je in de CLI een hogere noise margin afdwingen, dit zou dan moeten werken. Standaard zal 'ie rond 6dB minimum staan (wilde gok). Als je lijn klappert gewoon een hoger minimum afdwingen zodat 'ie lager synct om te voldoen aan de minimale marge.

[ Voor 22% gewijzigd door BHQ op 02-07-2008 19:11 ]

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34

TNW

Hoe kom je precies aan die ST710? Deze zijn namelijk nooit in NL op de markt geweest. Ze zijn wel in Mexico en Canada beschikbaar geweest...

In ieder geval, de ADSL parameters kan je op de volgende manier configureren:

Ga met telnet naar de modem, log in en voer de volgende commando's in:

code:
1
2
:adsl config opermode=g.dmt_annex_a
:saveall

Je kan voor opermode ook ansi, g.lite of multimode invoeren, maar g.dmt_annex_a is de standaard die in NL wordt gebruikt.
Het kan ook zijn dat je het niet goed werkend krijgt omdat de modem niet voor Nederlandse DSLAM's is geconfigureerd. Per land zijn er bepaalde optimalisaties die in firmwares worden toegepast.
Ik zou als ik jou was ook gewoon overwegen om een recentere modem aan te schaffen die beter wordt ondersteund. Al vraag je bij de SpeedTouch helpdesk dan zullen ze net zoals ik moeten gaan zoeken. Ik heb 2,5 jaar SpeedTouch ondersteund en ik had nog nooit van de ST710 gehoord :P

Weblog | Straling!

• BHQ

BHQ

Daarmee houd je 1,5mbit down en 0,5mbit up over. Blijft-ie wel stabiel van tho ;)

Die 710.. wat een immens modem is dat :o

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties, ik denk alleen dat ik me vergist heb in het type nummer van de ADSL modem. Ik denk dat het een 780 is, in elk geval het laatste model dat geleverd wordt door zowel Planet als XS4All. Ik moet het doen met Internet access op andere plaats dan thuis en kan dus niet even het type checken.

Ik ga de suggesties vanavond proberen en laat weten of het werkt!

Bedankt

• BHQ

BHQ

Voor een 780 kan je DMT Tool gebruiken ;)

7.35 heeft support voor de Speedtouch 516/536/54/585/608/706/716/780.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik geen enkele manier vinden om middels het BMT tool iets aan de configuratie te wijzigen. Kan je me een aanwijzing geven hoe ik een grotere SNR kan afdwingen?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groeten

• BHQ

BHQ

Als het goed is zou je hogere marges moeten kunnen invullen -ergens-?
of ik ben bar slecht geinformeerd

Verwijderd

Topicstarter
Yapser, dat klopt, maar om de een of andere reden traint het modem zich telkens op iets boven 7 mbit uit. Momenteel heb ik het ding met het commando: "adsl config opermode=adsl" (via DMT) een beetje stabieler gekregen, Misschien kan ik toch thuiswerken morgen.
Groet,

• BHQ

BHQ

Post es een screenie van je waarden? ;)

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34

TNW

DMT kan alleen SNR marges veranderen als de firmware R6.1 of lager is. Daarboven zijn die commando's dichtgegooid. Het enige wat je dus kan doen is de opermode veranderen.

Je kan proberen aan een lagere firmwareversie te komen en daarmee te kijken of je SNR marges kunt aanpassen en de modem goed kan laten draaien. Als je die niet kan vinden, PM me dan even, ik kan het wel ergens opzoeken (bij vorig werk alle ST firmwareversies naar geheugenstick gekopieerd :) )

Weblog | Straling!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me de moeite waard om te proberen in het weekend, maar raak ik dan mijn instelling en support van xs4all niet kwijt? Afterall dit modem is niet van mij, ik leen het slechts.............

Groet,
Pagina: 1