[Mythtv]Zenders instellen: ben even de weg kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd om de zenders en EPG in te stellen in Mythtv (versie 0.21) die draait op Kubuntu Hardy. Het is me ooit gelukt op Feisty, maar om eerlijk te zijn snapte ik toen ook al niet wat ik precies deed.

Mythtv en XMLTV zijn geïnstalleerd. Voorheen gebruikte ik daarbij tv_grab_nl_py, die je volgens de instructies van de maker via een symlink bij de andere grabbers in /usr/bin moet zetten. Ook dat lukt nog wel en ik kan deze grabber dan inderdaad selecteren in Mythsetup, al zijn daarmee de zenders nog niet ingevoerd.

Dus wat nu? Volgens de documentatie van tv_grab_nl_py moet je dit progje de eerste keer met de --configure optie draaien, maar ik neem aan dat de zenders daarmee niet worden ingevoerd in Mythtv. Moet dat handmatig, dus de frequentie en XMLTVLID opzoeken en invoeren?

Vervolgens snap ik ook niet helemaal hoe mythfilldatabase en tv_grab_nl met elkaar praten en of ik daar nog iets voor moet doen.

Kortom, ik zou erg dankbaar zijn met een klein stappenplannetje.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
grabber installeren (kopieren, uitvoerbaar maken), in mythtv_setup de grabber instellen, vervolgens bij de kanalen de juiste grabber-id invullen.

mythfilldatabase leest uit de mythdb de kanalen in, met de grabber-id leest hij met de grabber de programmas die hij in de database gooit. Maar er zijn genoeg howto's erover te vinden.

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
disheaver schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:27: Maar er zijn genoeg howto's erover te vinden.
Niet om de eigenwijze pik uit te hangen, maar geef eens een link met een volledige howto dan? Er zijn er inderdaad genoeg, maar die zijn dan bijvoorbeeld niet op de Nederlandse situatie ingesteld, of ze zijn niet volledig, of verouderd etc. Ook zijn er vaak kleine verschilletjes per distributie. Het is echt sprokkelen geblazen, door informatie van de ene met de andere te combineren. Ik wist nog een beetje waar ik het moest zoeken, maar overzichtelijk is anders.

Afijn, toch bedankt. De grabber draait nu. *fingers crossed*

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Crakie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Afijn, toch bedankt. De grabber draait nu. *fingers crossed*
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Setup_MythTV, http://gentoo-wiki.com/XMLTV

* disheaver is nu ook bezig met mythfilldatabase --manual, rot ziggo > frequentietabel van @home is nergens meer te vinden...