VPN verbinding lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb op een Debian Linux bak de software pptpd geinstalleerd. Lokaal kan ik prima een VPN verbinding maken, maar vanuit een werkplek elders wil 't niet lukken. Ik krijg foutmelding 619.

Ik heb poort 1723 opengezet als ik me niet vergis, in elk geval de PPTP poort. 't Gaat om een E-Tech kabelmodem, hij zou wel PPTP support hebben.

Dit is overigens een stukje uit /etc/pptpd.conf:

localip 192.168.1.110
remoteip        192.168.1.50-238,192.168.1.60

Ik vind het overigens wel wazig dat ik bij een lokale verbinding geen username zie. Er staat "unknown". Hoe kan ik dit fixen ? Toch wel prettig als ik kan zien wie er ingelogd is.

Maar het eigenlijke probleem is dus dat er remote geen VPN verbinding gemaakt kan worden terwijl ik dit wel wil. Moet ik in de modem van de client nog iets instellen ? Lijkt me niet toch ? Client heeft geen firewall, server heeft geen firewall, moet goed zijn dacht ik.

Het gaat dus goed totdat de gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd moeten worden, het lijkt dus wel dat 'ie de server ziet.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je moet het protocol GRE nog forwarden waarschijnlijk. Anders kan hij wel de verbinding maken, maar geen verkeer over de tunnel sturen.

edit: in je eigen modem/router dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 02-07-2008 19:10 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• mcdronkz
Vicarious schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:10:
Je moet het protocol GRE nog forwarden waarschijnlijk. Anders kan hij wel de verbinding maken, maar geen verkeer over de tunnel sturen.

edit: in je eigen modem/router dus.
Dat moet toch alleen als je zelf een server draait ?

Verwijderd

uhm je hebt toch een eigen server :S debian server toch of heb ik het mis

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

# Enable forwarding/masquerading
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Daar heb ik destijds best even op lopen zoeken bij hetzelfde probleem, daarnaast moet je GRE altijd forwarden!

[ Voor 4% gewijzigd door Alternativ op 02-07-2008 19:35 ]

alternativ

• mcdronkz
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:32:
uhm je hebt toch een eigen server :S debian server toch of heb ik het mis
Nevermind, ik was een beetje dom bezig. Ik moet dus GRE support op die E-tech aanzetten. Hopelijk kan dat.
Alternativ schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:33:
# Enable forwarding/masquerading
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Daar heb ik destijds best even op lopen zoeken bij hetzelfde probleem, daarnaast moet je GRE altijd forwarden!
Dat ga ik even proberen.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

mcdronkz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:35:
[...]

Nevermind, ik was een beetje dom bezig. Ik moet dus GRE support op die E-tech aanzetten. Hopelijk kan dat.

[...]

Dat ga ik even proberen.
Mijn server thuis staat nu niet aan maar volgens mij kan het ook in /etc/sysctl.*** zodat het wordt uitgevoerd bij opstarten..

alternativ

• mcdronkz
GRE forwarding zie ik niet echt gebeuren op die E-tech router/modem. In de webinterface zijn er in elk geval geen mogelijkheden voor, ook zie ik er in de handleiding niks over staan :(.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Welk type e-tech heb je? Misschien hebben mensen hier zin om met je mee te zoeken ;)

• mcdronkz
wgrt04 rev2 :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm... kan het nergens vinden. Heb je niet nog ergens een speedtouch liggen? Die kunnen het meestal wel via de CLI

Verwijderd

idd speedtouch en telnet gaat goed samen

• mcdronkz
Nee, helaas. 't Moet waarschijnlijk toch gebeuren met die E-tech, of een nieuwe modem/router. Maar 't liefst met die E-tech
Pagina: 1