Toon posts:

Mogelijkheden verbinding met vestiging in Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een vestiging in Frankrijk waar we tot op heden via ADSL verbinding mee hadden.
Via een VPN tunnel werd een terminal sessie geopend.

Nu is het zo dat door gerommel van de provider aldaar, iets met kaarten in de centrale, er geen ADSL signaal meer is. De provider houdt de boot af en voorlopig is er geen zicht op wanneer het wel werkt. Toen het nog wel werkte was het ook redelijk instabiel.

Zijn er alternatieven te bedenken? De keywords zijn: stabiel en betrouwbaar. Ik weet vanuit het verleden af van het bestaan van “huurlijnen”. Een soort van data verbinding die alleen van jou is en van point to point loopt. Klopt dat? Wat is er mogelijk? Is dat vanuit NL te regelen?

De setup is als volgt:
Hoofdvestiging:
Windows Server 2003 Terminal Server
Windows Server 2003 DC
Windows Server 2003 Exchange Server
Zywall (dient als VPN server)
SDSL modem

Vestiging frankrijk:
Windows Vista werkstation (de exacte versie heb ik niet paraat)
Laserjet printer

Ik zou graag een beetje willen brainstormen over de mogelijkheden. Alvast bedankt voor de vrijgevigheid.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een huurlijntje naar la douce France lijkt me niet goedkoop en zware overkill voor één werkstation (als ik het goed begrijp). Is er ter plaatse geen fatsoenlijke xDSL/kabel aanbieder?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je moet in Frankrijk gewoon zorgen dat je een betrouwbare SDSL lijn krijgt bij een zakelijke provider, dan moet het haast wel goed gaan. Daarover kun je dan inderdaad via het Internet een VPN tunnel opbouwen.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt inderdaad overkill voor 1 werkstation. Het is echter cruciaal dat ze in Frankrijk ten alle tijde in kunnen loggen op onze terminalserver ivm boekingen. Het is een recreatiepark. Ik heb verder geen idee van de kosten van zo'n huurlijn, welke varianten er zijn en hoe het werkt.
Heet het officieel ook huurlijn?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Huurlijn of leased line. Binnen Nederland kom ik een prijs tegen van 475 euro per maand voor een 2 Mbit lijn. Hoe het naar het buitenland zit weet ik niet (kom wel e.e.a. tegen in Google met "huurlijn buitenland", maar dat mag je zelf verder uitzoeken).

Maar er is dus echt geen fatsoenlijke aanbieder van wat meer "normale" lijnen daar ter plekke?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

huurlijn? is dat niet een beetje veel van het goede?
Wat wil je uberhaupt over die lijn gaan sturen? als het alleen het inloggen is, dan kun je erover denken om het gewoon met een ouderwetse (tm) dial-up verbinding te doen...

maar goed, dat kost haast niets, maar je kunt er ook haast niets mee. het ligt er dus aan wat je met die verbinding wilt. :)

/edit: aha, een terminal sessie.
Als dat naar een *nix station is, dan is een modemlijn in princiepe genoeg. zo snel type je nu ook weer niet (ik wel trouwens 8) )

[ Voor 19% gewijzigd door elTigro op 03-07-2008 17:30 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Een dure leased line voor 1 werkstation is wel een overkill.
Bij een klant van ons gebruiken we wachtguard firewall waaraan
2 DSL verbindingen zitten. wanneer de watchguard ziet dat lijn 1 dood is
schakelt hij over naar de 2e lijn.
mischien is dit een oplossing. Aanschaf is echter wel wat duurder, maar twee DSL lijnen
zijn wel goedkoper dan 1 leased line.

Verwijderd

Topicstarter
Wat we tot nu toe hebben gehad is een zakelijke ADSL van orange.fr, de PRO variant.
Daar is een aantal keer een storing aan geweest en op het moment is er helemaal geen DSL signaal meer op de locatie. Schijnt te maken te hebben met de centrale van het dorp waar iets met kaarten niet goed gaat. Alles gaat daar letterlijk en figuurlijk met de franse slag en we zitten inmiddels 3 weken zonder internet. Vandaar de vraag om een stabiele betrouwbare oplossing van een betrouwbare partij.

Dial up lijkt me een beetje te traag. Als ik zie wat de tragere ADSL varianten voor performance leveren, daar gaat het op het beeld toveren van bijvoorbeeld outlook al erg traag.

Twee DSL lijnen klinkt op zich wel als een goede oplossing.
Dat zou dan bij twee verschillende providers moeten zijn neem ik aan? Als de DSL lijn 1 van provider A er uit ligt dan kan het toch niet anders dan dat DSL lijn 2 van provider A er ook uit ligt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 15:55 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dan moet je wel 2 verschillende providers nemen ja. Liefst moet je die ook op hun eigen invoer laten binnenkomen etc.

Vicariously I live while the whole world dies

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
Ik weet niet hoe dat in Franrijk zit, maar zowel een DSL als kabelabbo zou het beste zijn.

Verwijderd

Ik woon in Frankrijk en heb ADSL van Free, ben er zeer tevreden over en is 99,9% van de tijd up. Ik gebruik de lijn ook zakelijk maar in feite is dit een account voor consumenten. Een search op google.fr leverde deze link op en ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen.

Het is wel in het frans:
http://www.magic.fr/

Ik weet niet hoe goed je Frans is, laat anders je Franse collega er eens naar kijken.
Pagina: 1