Wij hebben een vestiging in Frankrijk waar we tot op heden via ADSL verbinding mee hadden.
Via een VPN tunnel werd een terminal sessie geopend.
Nu is het zo dat door gerommel van de provider aldaar, iets met kaarten in de centrale, er geen ADSL signaal meer is. De provider houdt de boot af en voorlopig is er geen zicht op wanneer het wel werkt. Toen het nog wel werkte was het ook redelijk instabiel.
Zijn er alternatieven te bedenken? De keywords zijn: stabiel en betrouwbaar. Ik weet vanuit het verleden af van het bestaan van “huurlijnen”. Een soort van data verbinding die alleen van jou is en van point to point loopt. Klopt dat? Wat is er mogelijk? Is dat vanuit NL te regelen?
De setup is als volgt:
Hoofdvestiging:
Windows Server 2003 Terminal Server
Windows Server 2003 DC
Windows Server 2003 Exchange Server
Zywall (dient als VPN server)
SDSL modem
Vestiging frankrijk:
Windows Vista werkstation (de exacte versie heb ik niet paraat)
Laserjet printer
Ik zou graag een beetje willen brainstormen over de mogelijkheden. Alvast bedankt voor de vrijgevigheid.
Via een VPN tunnel werd een terminal sessie geopend.
Nu is het zo dat door gerommel van de provider aldaar, iets met kaarten in de centrale, er geen ADSL signaal meer is. De provider houdt de boot af en voorlopig is er geen zicht op wanneer het wel werkt. Toen het nog wel werkte was het ook redelijk instabiel.
Zijn er alternatieven te bedenken? De keywords zijn: stabiel en betrouwbaar. Ik weet vanuit het verleden af van het bestaan van “huurlijnen”. Een soort van data verbinding die alleen van jou is en van point to point loopt. Klopt dat? Wat is er mogelijk? Is dat vanuit NL te regelen?
De setup is als volgt:
Hoofdvestiging:
Windows Server 2003 Terminal Server
Windows Server 2003 DC
Windows Server 2003 Exchange Server
Zywall (dient als VPN server)
SDSL modem
Vestiging frankrijk:
Windows Vista werkstation (de exacte versie heb ik niet paraat)
Laserjet printer
Ik zou graag een beetje willen brainstormen over de mogelijkheden. Alvast bedankt voor de vrijgevigheid.