Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
is Draw niet meer een teken/presentatie programma?
http://www.adobe.com/nl/products/indesign/
http://www.quark.com/
voor het echte schrijven:
http://freshmeat.net/proj...d=73388&release_id=280463
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Heb je de manual al gechecked?Altaphista schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:45:
ok
is Draw niet meer een teken/presentatie programma?
Als je achteraf ook de opmaak gaat doen kan je idd naar bovenstaande pakketten kijken.
Dan dus: welke heb je bekeken, wat wil je precies (tech handleiding,stripboek, woordenboek, naslagwerk dat ook online wordt gezet, het scheelt nogal) en hoeveel budget is er?
Verder: CSA => OFF
[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 02-07-2008 18:02 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
@Skinkie, die scribus link ziet er goed uit, top ga ik even verder in neuzen
@F_J_K het wordt waarsch een soort tijdschrift, budget is erg beperkt, eenmalige uitgave, niet erg grote oplage.
Nee, voor een beetje lay-out gebruik je Publisher, voor het echte werk InDesign CS3 of Quark Xpress 7.
En duur? Tja, wat is 2000 euro voor een professionele suite?
[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 02-07-2008 23:47 ]
Houdoe
Verwijderd
Scribus is open source, dus wat dat betreft een stuk gunstiger voor je portemonnee.
Is er uberhaupt een budget aan verbonden?
Lijkt me wel als het een eenmalige uitgave is dat je zo min mogelijk eraan wilt besteden.Noork schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:41:
Is er uberhaupt een budget aan verbonden?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Maar als het een eenmalig serieus tijdschrift met grote oplage moet worden lijkt me een paar honderd euro ook weer geen probleem voor een leuk pakketSebazzz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:03:
[...]
Lijkt me wel als het een eenmalige uitgave is dat je zo min mogelijk eraan wilt besteden.
Je gaat jezelf dan wel tegenkomen omdat:
A je veel te veel tijd kwijt bent om trucjes te verzinnen;
B de drukker moeilijk doet over het document wat je aanlevert;
C de uiteindelijke kwaliteit tegenvalt.
Als ik een paar ton bakstenen wil verplaatsen, heb ik een vrachtwagen nodig. Ook al is dat duurder dan een Volkswagen Polo, waar het ook mee kan.
Houdoe
Scribus als een goedkoop pakketje afdoen in deze context is weer FUD.Witte schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:34:
Geld is relatief. Je kan natuurlijk met een of ander goedkoop pakketje een brochure in elkaar flansen.
Je gaat jezelf dan wel tegenkomen omdat:
A je veel te veel tijd kwijt bent om trucjes te verzinnen;
B de drukker moeilijk doet over het document wat je aanlevert;
C de uiteindelijke kwaliteit tegenvalt.
Als ik een paar ton bakstenen wil verplaatsen, heb ik een vrachtwagen nodig. Ook al is dat duurder dan een Volkswagen Polo, waar het ook mee kan.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!