Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma om boek te maken/schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:13

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ik ken iemand die wil een soort boek, of meer een gids-achtig iets gaan maken en zoekt een programma om dat te doen. Nu heb ik gezegd 'dat zoek ik wel even uit'. Maar dat 'even' valt dus tegen.

Wat zijn goeie programma's om bijv. een gids te maken zodat je per pagina kan invullen wat er moet komen te staan? Ik heb er totaal geen verstand van en om het nou in Word te gaan doen (wat hij wou) lijkt me ook een beetje 8)7

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Publisher.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Microsoft Publisher
Openoffice.org Draw

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
ok
is Draw niet meer een teken/presentatie programma?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Altaphista schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:45:
ok
is Draw niet meer een teken/presentatie programma?
Heb je de manual al gechecked?
;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is er mis met Word? Daar is best een boek mee te schrijven. Houd je tijdens schrijven vooral niet bezig met de vorm, doe dat als het helemaal af is.

Als je achteraf ook de opmaak gaat doen kan je idd naar bovenstaande pakketten kijken.

Dan dus: welke heb je bekeken, wat wil je precies (tech handleiding,stripboek, woordenboek, naslagwerk dat ook online wordt gezet, het scheelt nogal) en hoeveel budget is er?

Verder: CSA => OFF

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 02-07-2008 18:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:26
Als je ook echt aan de lay-out wil gaan werken is InDesign best handig.

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
thnx voor reacties, maar het wordt geen boek met veel tekst, eerder een stripboek/tijdschrift achtig boekje wat ik heb begrepen, layout vergelijkbaar met de autoweek. Vandaar mijn vraag naar een handig programma :)

@Skinkie, die scribus link ziet er goed uit, top ga ik even verder in neuzen :)
@F_J_K het wordt waarsch een soort tijdschrift, budget is erg beperkt, eenmalige uitgave, niet erg grote oplage.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Vergeet Word ajb. Meerdere gelinkte tekstkaders (ieder artikel is er in principe 1) gebruiken is in Word onmogelijk; Word kent er 1 (de hoofdtekst zelf, en dat is dat). Bovendien is het gebruik van de CMYK-kleurruimte en evt PMS-kleuren afaik in Word niet mogelijk.
Nee, voor een beetje lay-out gebruik je Publisher, voor het echte werk InDesign CS3 of Quark Xpress 7.

En duur? Tja, wat is 2000 euro voor een professionele suite?

[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 02-07-2008 23:47 ]

Houdoe

Verwijderd

Na je laatste post zou ook ik zeggen InDesign, maar dat is misschien ook meer omdat ik daar graag mee werk. Ideaal voor brochures etc.

• Noork
  • Niet online
InDesign vind ik zelf ook wel een aanrader. Werkt gewoon lekker samen met de andere CS pakketten zoals Fireworks, Photoshop en Illustrator.

Scribus is open source, dus wat dat betreft een stuk gunstiger voor je portemonnee.

Is er uberhaupt een budget aan verbonden?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Noork schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:41:
Is er uberhaupt een budget aan verbonden?
Lijkt me wel als het een eenmalige uitgave is dat je zo min mogelijk eraan wilt besteden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Sebazzz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:03:
[...]

Lijkt me wel als het een eenmalige uitgave is dat je zo min mogelijk eraan wilt besteden.
Maar als het een eenmalig serieus tijdschrift met grote oplage moet worden lijkt me een paar honderd euro ook weer geen probleem voor een leuk pakket :p Is dus aan topicstarter lijkt mij...

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
idd iets van een paar honderd zou kunnen schat ik, maar dat ie er 2k aan uitgeeft denk ik niet. kzal hem ook ff open source uitleggen :) InDesign en Quark zien er erg professioneel uit (progs op de websites even bekeken) en zijn misschien wel het beste, maar ook beetje overkill denk ik.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Geld is relatief. Je kan natuurlijk met een of ander goedkoop pakketje een brochure in elkaar flansen.
Je gaat jezelf dan wel tegenkomen omdat:
A je veel te veel tijd kwijt bent om trucjes te verzinnen;
B de drukker moeilijk doet over het document wat je aanlevert;
C de uiteindelijke kwaliteit tegenvalt.

Als ik een paar ton bakstenen wil verplaatsen, heb ik een vrachtwagen nodig. Ook al is dat duurder dan een Volkswagen Polo, waar het ook mee kan.

Houdoe

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Witte schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:34:
Geld is relatief. Je kan natuurlijk met een of ander goedkoop pakketje een brochure in elkaar flansen.
Je gaat jezelf dan wel tegenkomen omdat:
A je veel te veel tijd kwijt bent om trucjes te verzinnen;
B de drukker moeilijk doet over het document wat je aanlevert;
C de uiteindelijke kwaliteit tegenvalt.

Als ik een paar ton bakstenen wil verplaatsen, heb ik een vrachtwagen nodig. Ook al is dat duurder dan een Volkswagen Polo, waar het ook mee kan.
Scribus als een goedkoop pakketje afdoen in deze context is weer FUD.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1