• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Geforce GO 7950M GTX

Deze videokaart zit momenteel in de XPS M1710

Echter, gezien dit niet echt een van de nieuwste kaarten is betwijfel ik de performance van deze kaart in de wat nieuwere games. In 3dmark06 geeft ie ~5500.
Wat tog redelijk netjes is voor een notebook lijkt mij zo.

Ben van plan voor mijn studie een nieuwe notebook aan te schaffen, is het dan slimmer om een nieuwere videokaart erin te plaatsen? Zoals de 9600M GT in de Zepto notebooks. Gezien deze overweg kan met Directx 10, en daarmee tog betere prestaties zou moeten leveren (beloofd met directx 10 iig)

Of weet iemand of Dell / een andere grote fabrikant binnekort met de wat betere videokaarten uit de 9 serie op de markt komt? Zepto is naar mijn smaak een iets te onbekend merk.

-Rob

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

ten eerste er zijn zat laptops met een degelijke videokaart erin in de 8xxx en de 9xxx(of ati), zo heb ik op de dell site nu al 4 laptops gezien met een 8xxx kaart erin.

Ten tweede, wat wil je er nou allemaal mee doen? wil je gamen of is het voor een beetje office werk?

Ten derde wat is je budget?

Er zijn gnoeg laptops op de markt met zeer snelle en degelijke videokaartjes erin, ook met DX10 ondersteuning, met een beetje zoekwerk vind je er een flink lijst.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Zepto is overigens een goed merk, gebruik maar eens de zoekfunctie hier.

• Rob89
De leverbare 8xxx kaarten zijn allemaal 8600m gt of minder. Kvind dit maar wat trage kaarten, gezien de meeste nog niet eens een 4k 3dmark06 halen. Ik vind de midrange 8serie niet echt om over te spreken.

Meer een algemene vraag, wanneer zullen we de 9700m GT of hogere kaarten terug vinden in de laptops? Of zelfs 8800GTS, nog nergens terug kunnen vinden. Net zoals de 3850.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De 7950GTX valt niet eens te upgraden, met die notebook zit je op de limiet.

Tevens is 3DMark geen relevante test. Mijn 8700M GT zal in overgeclockte status zo'n 6400 punten halen. Theoretisch gezien dus sneller dan jou Go 7950GTX. Echter zal jij in de praktijk op hogere resoluties mijn 8700M GT eruit trekken. Dit vanwege jouw 256-bits bus tegenover mijn 128-bits bus.

Dat Zepto je té onbekend in de oren klinkt, wil niet zeggen dat ze geen goede laptops bouwen. Ik wil geen marketingpraatje houden, maar ze zetten prima laptops op de markt.

En een 8800M GTS is al leverbaar in een notebook. De Gateway P-171XL FX Edition Review is zo'n notebook. En anders is een Alienware m15x ook leuk ;)

• Rob89
Jah inderdaad, gateway na lang zoeken ook gevonden.
De Gateway® P-173X FX Edition ziet er mooi uit, tegen een redelijke prijs zelfs.

Nu rest de vraag nog, hoe krijg je zo'n ding naar Nederland? :P

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Zoals de weg naar Rome leidt O-)

Aanschaffen en importeren waarbij je de kans hebt te worden gepakt door de douane :)

• Rob89
Hopelijk kan er uberhaubt worden verzonden naar Nederland. Douane is niet zo'n probleem, pakketje laten aftekenen voor <30$ en de douane doet er niet eens de moeite voor. Mja, wel verdacht zo'n laptop doos met dat bedrag :P

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dat dacht jij zeker, er zijn GoT'ers geweest die braaf 85,- mochten betalen voor hun Asus EEE :+

Stuur ze ander een mail wat betreft levering naar Europa.

• Rob89
Email gaak zeker sturen. Mja, mocht ik BTW + invoerrechten betalen, dan ben je nog goedkoop uit met Gateway.

Misschien geluk, ben tot op heden nog nooit door de douane bekeurd.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Rob89 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:55:
Geforce GO 7950M GTX

Deze videokaart zit momenteel in de XPS M1710

Echter, gezien dit niet echt een van de nieuwste kaarten is betwijfel ik de performance van deze kaart in de wat nieuwere games. In 3dmark06 geeft ie ~5500.
Wat tog redelijk netjes is voor een notebook lijkt mij zo.

Ben van plan voor mijn studie een nieuwe notebook aan te schaffen, is het dan slimmer om een nieuwere videokaart erin te plaatsen? Zoals de 9600M GT in de Zepto notebooks. Gezien deze overweg kan met Directx 10, en daarmee tog betere prestaties zou moeten leveren (beloofd met directx 10 iig)

Of weet iemand of Dell / een andere grote fabrikant binnekort met de wat betere videokaarten uit de 9 serie op de markt komt? Zepto is naar mijn smaak een iets te onbekend merk.

-Rob
Je geeft aan dat je denkt dat je huidige laptop de nieuwste games misschien wel niet meer aan zou kunnen. Waar baseer je dat eigenlijk op? Een Geforce 7950M GTX is namelijk nou niet bepaald de minste kaart die je kunt krijgen in laptops. Daarnaast is er volgens mij niet één game die onspeelbaar zal zijn (Crysis moet zelfs nog lukken op medium).

Hier nog even een quote van mezelf uit een inmiddels gesloten topic:
Kijk ook eens naar de nieuwe Toshiba Qosmio X305 (17"). Daar zit een 9800M GTX in die misschien wel wat zuiniger is dan een 8800GTX en dus minder koeling nodig zal hebben.

Als je liever een 15,4" model wil, is het misschien de moeite waard om te wachten op de Qosmio F50. Deze heeft een Geforce 9700M GTS aan boord wat ook niet de minste mobiele videokaart is. Beide notebooks worden overigens ergen in juli gelanceerd.
Misschien voldoen die laptops aan jouw eisen. Van een 8600M GT moet je overigens inderdaad afblijven, want die zijn in de praktijk een stuk langzamer dan je huidige videokaart.

Offtopic:
Marc, waar blijft m'n koeler?

• Rob89
anton121 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:38:
[...]

Je geeft aan dat je denkt dat je huidige laptop de nieuwste games misschien wel niet meer aan zou kunnen. Waar baseer je dat eigenlijk op? Een Geforce 7950M GTX is namelijk nou niet bepaald de minste kaart die je kunt krijgen in laptops. Daarnaast is er volgens mij niet één game die onspeelbaar zal zijn (Crysis moet zelfs nog lukken op medium).

Hier nog even een quote van mezelf uit een inmiddels gesloten topic:

[...]

Misschien voldoen die laptops aan jouw eisen. Van een 8600M GT moet je overigens inderdaad afblijven, want die zijn in de praktijk een stuk langzamer dan je huidige videokaart.

Offtopic:
Marc, waar blijft m'n koeler?
Die Qosmio F50 heb ik inderdaad al bekeken, echter, zou wat gelezen te hebben deze niet in Nederland te leveren zijn. Daarnaast is tot zover mij bekend de release date van de F50 onbekend. Als daar meer informatie over is, dan is de keuze snel gemaakt :)

Edit: Het uiteindelijke doel is een laptop te hebben waar Diablo 3 goed soepel op kan draaien. Voor de rest, crysis enzo. Daar heb ik een desktop voor.

De vraag was meer of het veel uit gaat maken een 7, 8 of een 9 serie te nemen. Sinds je goed in bechmarks kan zien dat de GTX280 niet echt als verwacht presteerd in 3dmark06. Terwijl die dat wel doet in Vantage. Hieruit leidt ik dan, dat nieuwe serie videokaarten beter om kunnen gaan met "nieuwe" graphic effecten etc etc.
Endaaruit de vraag of die ook is op het mobiele platform, en of dat veel gaat uitmaken met de genoemde kaarten.

[ Voor 21% gewijzigd door Rob89 op 04-07-2008 16:33 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Sorry dat ik dit topic kick, maar ik zag ook die Toshiba F50 met die GeForce 9700M GTS erin en ik vroeg mij af of er meer laptops met die grafische kaart erin zijn of aangekondigd zijn. Anders is het afwachten.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Pagina: 1