Toon posts:

Screen Tearing en Pop in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allen.

Ik heb een paar dagen terug een nieuwe PC gekocht, maar ik heb nu erg veel last van "screen tearing" en "pop in" als ik computer games speel.

ik gebruik een ati kaart. Ik heb in de Ati Catalyst Center Vertical Sync. al op " always on" gezet, maar helaas heeft dit niet kunnen helpen.

Mijn specs:
Geheugen: 2x 1GB DDR2 PC5300 667MHz CL5 OEM
Harde Schijf: Hitachi 160GB SATA II 7200RPM 8MB 7K160 (16PLA380)
Processor: Intel Core Duo E2160 (S775, 1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB, Boxed)
Moederbord: Asus P5LD2-X/1333, 945GC (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II) Deze
DVD-RW: Samsung SHS203D/BEBE 20x (Dual-Layer, SATA, Zwart) OEM
Videokaart: PEAK ATI Radeon HD3870 512MB DDR4 (512 MB, DDR4, PCI-E, DVI, D-sub, TV-out)

Iemand mischien een idee wat de oplossing kan zijn?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:47
Screen tearing treed op wanneer je refreshrate en framerate ongeveer gelijk zijn maar niet sync lopen. Om dit probleem te voorkomen heb je de instelling V-sync. V-sync zorgt ervoor dat de de boel wel syncroon loopt. Bijna elk modern spel heeft deze instelling.

Wat je ook zou kunnen doen is de instellingen van je games zwaarder of juist lichter zetten zodat de framerate en fps niet meer gelijk zijn.

Wat betreft pop-in:

nooit van gehoord! ;) Leg eens uit, wat is dat?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zo vaak zie ik de optie niet. Ik heb pas Age of Conan en Lord of the Rings Online gespeeld (ben een beetje een mmo geek) en geen van deze spellen hebben de V - sync optie. Ook in de demo van Crysis kon ik geen V- sync optie vinden, en dit zijn toch moderne spellen.

In the Ati Catalyst Control Center zit ook een optie om V sync altijd in te schakelen, maar dit heeft geeen effect.

Pop in is als bepaalde voorwerpen opeens in het scherm tevoorschijn komen. Dat dit wel eens in de verte gebeurt is, naar zover ik weet, heel normaal maar het gebeurt bij mij meestal vlak voor m'n neus.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MIsschien powerstrip gebruiken, of een vergelijkbare (gratis) tool. Force v-sync on moet meestal werken.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:39:
Nou, zo vaak zie ik de optie niet. Ik heb pas Age of Conan en Lord of the Rings Online gespeeld (ben een beetje een mmo geek) en geen van deze spellen hebben de V - sync optie. Ook in de demo van Crysis kon ik geen V- sync optie vinden, en dit zijn toch moderne spellen.

In the Ati Catalyst Control Center zit ook een optie om V sync altijd in te schakelen, maar dit heeft geeen effect.

Pop in is als bepaalde voorwerpen opeens in het scherm tevoorschijn komen. Dat dit wel eens in de verte gebeurt is, naar zover ik weet, heel normaal maar het gebeurt bij mij meestal vlak voor m'n neus.
De demo heeft idd geen v-sync. Maar het volledige spel (na de laatste patch) heeft het wel:

As of the 1.1 Patch, Crysis now has an in-game VSync option to control Vertical Sync. This controls whether VSync is enabled (ticked) or not (unticked), whether in DX9 or DX10 mode.
http://www.tweakguides.com/Crysis_5.html

Met welke refreshrate draait je monitor?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor heeft een refreshrate van max 75hz. ik heb de monitor en video kaart beide op 60hz en 75hz geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
ReseT schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:45:
MIsschien powerstrip gebruiken, of een vergelijkbare (gratis) tool. Force v-sync on moet meestal werken.
Powerstrip heb ik zojuist geprobeerd, helaas, ook met forced v-sync krijg ik nog steeds screen tearing.
Modbreak:Gelieve je topic niet <24u te schoppen. Heb je iets toe te voegen voordat een ander gereplied heeft, gebruik gewoon de edit-knop (en ja, je kunt ook prima van in een edit quoten...)

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 02-07-2008 20:58 ]

Pagina: 1