Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Delphi] Signaal naar USB sturen

Pagina: 1
Acties:

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 13:53
Hallo,
ik ben op zoek naar een manier om vanuit Delphi een signaal te sturen naar een USB-poort. Ik heb totaal geen ervaring met hardware aansturen, dus ik hoop dat hier iemand me op weg kan helpen :)

Ik zit nu met twee problemen, namelijk ten eerste hoe je aan zoiets begint, en ten tweede (al wordt dat dan misschien duidelijk) hoe je één bepaalde poort aanstuurt.

De situatie is als volgt: ik wil mijn camera via USB aan de pc hangen, via CHDK (absolute aanrader voor Canon-gebruikers!) kan ik een foto nemen als de USB-poort op de camera een signaal krijgt (3 Volt op de buitenste 2 pinnetjes, niet de data-pinnetjes). En nee, bestaande software zoals PSremote werkt niet voor mijn camera.

Ik heb al hier op GoT gezocht, op Google en op torry.net, maar niks kunnen vinden wat mij verder helpt. Ik ben dus van plan dit zelf te programmeren, ik zoek geen kant-en-klaar script!

Wie kan mij een eindje op weg helpen? :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 00:14
Welke driver wordt er geladen als je de camera in je USB poort steekt ?

woei!

• Spinal
Dat hangt er van af :)
Als de camera in de bekijk-stand staat wordt de camera wordt herkend als camera, waarbij je alle foto's/video's op de camera ziet en kunt kopiëren.
Bij normaal gebruik, als ik dus een foto wil maken via de pc, doet de pc niks met de camera en wordt er dus (denk ik) geen driver geladen.

Of wou je een specifieke bestandsnaam weten? Hoe kom je daar achter? :X

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Volgens mij moet er toch een driver geladen worden, hoe Windows anders wat je waarnaartoe wilt sturen. Ik ben bang dat je toch eerst een driver moet schrijven.

• Spinal
Klinkt logisch ja.
Dat gaat vermoedelijk flink wat tijd kosten, ik weet niet of ik dat de moeite wel waard vind...

Toch bedankt, mocht ik toch besluiten er mee door te gaan dan zal ik mijn voortgang zeker hier posten!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Zo werken USB poorten niet. Zelfs niet met een driver. Dat heeft niet eens iets met Windows te maken. De hardware werkt zo niet.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 11:20
Lijkt meer bedoeld om zelf een kabeltje te knutselen zoals op CHDK-site staat.

Als je toch wilt programmeren kun je eens kijken naar WIA (Windows Image Acquisition.) Bij ondersteunde camera's kun je dan foto's maken. Maar grote kans dat PSremote dat ook gebruikt en dat het bij jou dus niet werkt.

Bij sommige Canon's kan het blijkbaar wel: http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/index.htm

[ Voor 13% gewijzigd door xtra op 03-07-2008 00:01 . Reden: Linkje ]

• Spinal
@xtra: het kabeltje heb ik al :) maar dan moet je dus zelf elke keer op het knopje drukken als je een foto wilt maken.
Ik heb een Powershot A530 en daar kan het dus niet, terwijl het bij de 510 en 520 wél kon. Ik heb er al een keer over gemaild naar Canon maar ze konden me helaas niet vertellen waarom het verwijderd is.

@MSalters: zoals ik al zei: ik heb er geen ervaring mee, dus ik wist niet of het kon of niet.
Blijkbaar niet dus, dan houdt het helaas op.

Pagina: 1