Heeft een ip-change bij je provider invloed op snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
Sinds een tijd heb ik 's avonds (van 19.00 tot 23.00 uur) last van erg langzaam internet. Ik zit bij Solcon. Ik heb een 2-8 mbit abonnement. Solcon zegt zelf dat ze in dat geval 2 mbit kunnen garanderen tijdens de drukt. Bij mij is de snelheid met downloaden uit nieuwsgroep bij verschillende aanbieders (TweakNews, Eweka) vaak maar rond de 100 kB/s. Na wat heen en weer gemaik kreeg ik onderstaand bericht van Solcon:
Geachte relatie,

We zien dat er 's avonds snelheidsproblemen kunnen optreden op de server waar u ook op zit. We kunnen uw lijn op een andere server plaatsen, echter dit houd wel in dat u een ander ip adres krijgt. Gaat u hiermee akkoord?

Met vriendelijke groet,

xxxxxx xxx xxxxxxxx
Solcon Support
In hoeverre kan dit mijn snelheid verbeteren? Ik wil dat graag weten voordat ik mijn vaste ip-adres laat wijzigen (deze gebruik ik voor mijn photostation en ftp-server).

Verwijderd

Als dat inderdaad een andere server is, dan lijkt me dat wel mogelijk ja.
Ik ben geen insider in de netwerkstructuur van Solcon, maar het klinkt plausibel.

Bovendien: als je een account bij DynDNS neemt bijv, heb je toch geen problemen met je ip-adres dat wijzigt? Ik zou het wel weten als je op 100kB/s surft nu... alles is beter dan dat. Lijkt me een redelijke oplossing ook.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dat andere IP-adres heeft hier specifiek niet mee te maken, wel waardoor je een ander IP adres krijgt.

Je verbinding loopt nu door een bepaalde 'pijp' (ze noemen het server, kan ook router genoemd worden of 'verbidning). Als het daar 's avonds druk is kan je een mindere snelheid ervaren, het verplaatsen van je verbinding naar een andere toe kan heel goed helpen.

Het gevolg is een ander IP-adres, dat is niet een onderdeel van de oplossing. Vaak zitten IP adressen per blok op een bepaalde 'pijp'/router en als je dus verplaatst wordt krijg je een ander adres van de andere 'pijp'/router zegmaar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
bjck schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:14:
Dat andere IP-adres heeft hier specifiek niet mee te maken, wel waardoor je een ander IP adres krijgt.

Je verbinding loopt nu door een bepaalde 'pijp' (ze noemen het server, kan ook router genoemd worden of 'verbidning). Als het daar 's avonds druk is kan je een mindere snelheid ervaren, het verplaatsen van je verbinding naar een andere toe kan heel goed helpen.

Het gevolg is een ander IP-adres, dat is niet een onderdeel van de oplossing. Vaak zitten IP adressen per blok op een bepaalde 'pijp'/router en als je dus verplaatst wordt krijg je een ander adres van de andere 'pijp'/router zegmaar.
Dus als ik het goed begrijp krijg ik een soort van andere routering dan dat ik eerst had. Hierdoor is het mogelijk dat het snelheidsprobleem oplost?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Binnetie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:16:
[...]

Dus als ik het goed begrijp krijg ik een soort van andere routering dan dat ik eerst had. Hierdoor is het mogelijk dat het snelheidsprobleem oplost?
Nee, je wordt op een andere router geplaatst om eventuele capaciteitsproblemen uit te sluiten.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Wat dus inderdaad prima kan leiden tot een oplossing van het probleem van TS (of juist niet).
Het antwoord op de vraag of zijn probleem hiermee wordt opgelost is dus:
"Als je mazzel hebt wel"... beetje koffiedik kijken voor iedereen hier natuurlijk. Je zult het moeten proberen en afwachten.
Ik zal voor je duimen ;)
Pagina: 1