Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Canon 400d camera en vorige week bij KE een Canon 580EX-II flitser gekocht (was dat OF een Metz 45 CL4, echter vanwege synchro problematiek gekozen voor de Canon).
Nu wil ik een flitsbeugel aanschaffen (minder schaduwwerking en praktischer dan een zwaar ding boven op de camera). De originele Canon flitsbeugel kost ongeveer 170 euro. IMHO is dit wel een ietsiepietsie aan de hoge prijs voor een stel gebogen metalen plaatjes. Ik weet niet of er een flitsschoen en een flitskabel meegeleverd wordt, maar dan nog kost de beugel zelf ongeveer 100 euro. Dat slaat naar mijn mening nergens op.
Die verkoopster kon me vertellen dat alleen die beugel toe te passen was. Eigenwijs als ik ben, heb ik de Sunpak beugel (van een dikke 30 jaar geleden of ouder) van mijn vader geleend en geprobeerd (ff de ministatief van de flitser erop) en voilla: het past! De flitser is wel een analoog geval en de flitsschoen zal wel niet compatibel zijn met de 400d (I presume).
Nu wil ik weten welke beugel van Sunpak dat nu is (dan hoef ik alleen maar de flitsschoen+kabel aan te schaffen: bestaat er ook een alternatief merk hiervoor, of is dat allemaal brak spul?).
Voor de slimmeriken: mijn vader heeft de verpakking allang geleden weggegooid. De website van KE laat geen plaatjes zien en om 'even' naar Capelle wederom te rijden vanuit Eindhoven gaat me wel wat te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Euhh, mijn glazen bol is even leeg, dus ik heb geen flauw idee hoe die sunpak flitsbeugel er verder uit ziet. Levert een google search je niets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Maak anders effe een plaatje van 't ding...
Waarschijnlijk ga je sowieso zo'n ding nodig hebben: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12538

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebrek aan een goed voorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.metz.de/typo3temp/pics/449819ef17.png
Dan gaat het on die platte horizontale plaat (met 2 schroeven: 1 voor de camera en 1 voor flitser).
In dit voorbeeld is de flitser al bevestigd, maar het gaat om het idee. Vroeger (jaja, die goeie ouwe tijd) kon je zo'n plaat in elke willekeurige winkel kopen, echter nu staan er zoveel 'experts' in de winkels en deze je de originele merken proberen aan te smeren, terwijl er vast-en-zeker goedkopere alternatieven bestaan.
Ik ben niet beroerd om originele flashshoe en cable aan te schaffen, maar 100 euro voor een stom stukkie gebogen metaal met een paar schroeven, gaat me wel wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een "expert". Wellicht is dit wat je zoekt?

Edit: en via een ander topic kwam ik hier uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:53:
Hier nog een "expert". Wellicht is dit wat je zoekt?

Edit: en via een ander topic kwam ik hier uit.
Thanx: het is idd de Hama die ik zocht. Die andere ziet er niet zo handig uit (of ik heb het niet goed begrepen). Anyway: 13 euro tegenover de 100 euro van Canon. Dat scheelt wel even en als het kapot breekt, dan kan ik er altijd nog 8 van kopen uit dat verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

je bedoelt gewoon 'n flits bracket? Die zijn er in vele soorten en varianten (en prijzen ;)); Stoboframe schijnt wel goed te zijn. Ik heb eens zo'n kopie-ding van Ebay gekocht. De real deal zal kwalitatief wel beter zijn; ik heb echter gemerkt dat ik in de meeste gevallen toch via muur of plafond flits en dan is zo'n bracket overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:21:
[...]

Thanx: het is idd de Hama die ik zocht. Die andere ziet er niet zo handig uit (of ik heb het niet goed begrepen). Anyway: 13 euro tegenover de 100 euro van Canon. Dat scheelt wel even en als het kapot breekt, dan kan ik er altijd nog 8 van kopen uit dat verschil ;)
Ik denk dat het grootste gedeelte van het verschil bepaald wordt door het feit dat er Canon op staat :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1