Samsung brander niet volledig herkend

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 22:42
Ik heb een Samsung brander type SH-203B aangesloten op een P35-DS4 en deze doet moeilijk onder Vista Ultimate.

Hij heeft namelijk een standaard Vista driver uit 2006 die hij gebruikt, maar hij herkend in Vista zelf de drive niet goed. Terwijl hij bij het opstarten en in de bios wel netjes SH-203B aangeeft.

Als ik bijv. het tooltje van Samsung zelf draai om de firmware+model te bekijken, dan geeft hij alles aan behalve de modelnaam. Wat dus weer gevolgen heeft voor het installeren van de nieuwe firmware(draait nu op de oudste firmware SB00), want ik krijg de melding dat de firmware niet voor de drive bestemd is.

Ik kan wel lezen met deze brander, maar schrijven lukt op het moment met zowel ClodenCd als Nero niet. Heb Samsung ook al gemaild vorige week, maar krijg daar geen respons.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zo nieuw mogelijk brandsoftware installeren, hier zitten nieuwe branders in verwerkt.

Anders eens op www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar zoeken/vragen wat voor brander je hebt, en hoe je kunt updaten van je firmware.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jan99999 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:45:
Zo nieuw mogelijk brandsoftware installeren, hier zitten nieuwe branders in verwerkt.

Anders eens op www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar zoeken/vragen wat voor brander je hebt, en hoe je kunt updaten van je firmware.
Dit is onzin, in brandsoftware is echt geen lijst met branders verwerkt. Je brander dient als eerste door het OS herkent te worden, vervolgens kun je met de brandsoftware gaan branden.

Wanneer je zegt dat bepaalde CD/DVD's niet juist gebrand kan worden en dat dit verholpen word tdoor nieuwe firmaware voor de brander zelf, dat kan kloppen. Men verwerkt media codes in de firmware om de juiste brandstrategiën toe te passen bij de verschillend brandbare media.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

_Dune_ schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:10:
[...]
Dit is onzin, in brandsoftware is echt geen lijst met branders verwerkt. Je brander dient als eerste door het OS herkent te worden, vervolgens kun je met de brandsoftware gaan branden.
Als je een verouderde Nero gebruikt met een nieuwere brander, dan kan het bios en je os het allemaal mooi herkennen, maar dan kun je de brander niet selecteren omdat Nero hem niet "ziet" :)
In die zin klopt zijn verhaal dus wel, geen idee of het ook voor andere brandsoftware opgaat though ;)

[ Voor 9% gewijzigd door blobber op 03-07-2008 01:17 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 22:42
Het probleem is dat mijn os de brander dus niet herkend.
Wanneer ik ook de brander open of dicht doe, dan hapert Vista echt 1 tot 1,5 minuut.
Muziek blijft hangen en alles begint zeg maar te flippen. Ook de rest van het systeem kan het niet liggen denk ik, want die krijgt een laagste score van een 5,9 voor Vista.

Ik ga vanavond even proberen een Pioneer brander in te bouwen om te kijken wat die aangeeft.
Weet ik meteen of het misschien de sata controller is of niet