Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een XFX 780i moederbord, waarop twee modulles aan geheugen op zitten, namelijk TWIN2x2048-8500C5D.

Na een succesvolle build, doe ik hem aan, en krijg ik een error over mijn cpu/mem freq, dit had
ik verwacht, want dit geheugen moet op andere latencies en voltage draaien (5-5-5-15 - 12V).

Na deze veranderd werkte het niet, en heb ik een vriend laten kijken, die er achter kwam dat ik ook nog de frequentie op 1066Mhz moest zetten, en heeft hier een profiel van gemaakt, en toen werkte alles prima.

Tot dat ik te zien krijg dat ik me bios moest/kon updaten, ik heb een lagere versie gepakt dan ik moest pakken, want dit was de enige met een iso extensie. Na een succesvolle flash van de bios, en alle settings weer gereset te hebben, en daarna weer ingesteld te hebben zoals het hoort, werkt het niet meer....

Ik kan wel van alles opgeven/opslaan, alleen hij veranderd het NIET. Het gaat nu vooral om de tRas waarde die op 18 blijft, terwijl die 15 moet zijn, en de frequente die op 800Mhz blijft, en 1066Mhz zou moeten zijn.

Heeft iemand ideeen over hoe ik dit kan oplossen, en kan door booten (wat ik nu niet kan), of de bios kan updaten zonder een OS, doormiddel van een .bin bestand.

ALLE hulp is welkom!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
want dit geheugen moet op andere latencies en voltage draaien (5-5-5-15 - 12V).
Geen 12V :o 2.1v gok ik zo.
Na deze veranderd werkte het niet, en heb ik een vriend laten kijken, die er achter kwam dat ik ook nog de frequentie op 1066Mhz moest zetten
Dit ligt eraan. Welke CPU heb je? Het geheugen loopt namelijk het best als het 1:1 loopt met de FSB. 1066MHz DDR komt neer op 533MHz FSB (of 2133MHz Quadpumped).

Probeer eens terug te flashen naar de vorige versie of update naar de meest recente versie. Probeer ook nog een BIOS reset. Verder geld bij BIOS updates: als het werkt, verander het dan niet. Pas als je écht een specifieke BIOS feature nodig hebt, kun je een BIOS update overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die vuist regel had ik dus over het hoofd gezien...

Ik werk met een Q9450

Hoe kan ik me bios downgraden/upgraden zonder in windows te komen?

Upgraden gaat via een .bin bestand... en ja downgraden, hij krijg ik hem weer 'out of the box' ?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je moet zorgen dat je een 'EZ-flash' functie van asus op je xfx mobo terugvindt

verder kan je ook je mobo cd in je drive doen, en als je mazzel hebt staat daar de out of the box bios op en flasht hij hem terug als hij ontdekt dat je bios corrupt is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
De cd-rom van het moederbord is niet bootable, en heeft dus ook geen functie om terug te flashen naar een oudere verse. Daarnaast kan ik ook niets terug vinden in de bios dat te maken heeft het flashen van de bios.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

staat er ook geen tooltje op de site van xfx om via een floppy of usb je bios te flashen?

Pak ook je manual van je mobo er bij en zoek in het bios flash gedeelte, waarschijnljk staat daar ook bij hoe je hem terug kan flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn weten staat er niets over het terug flashen, maar alleen over het resetten van de bios.

En de site van xfxforce is zo onduidelijk, ik heb ook al contact met de help desk daar.

En wat er in staat over flashen, moet ik in Vista zitten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 15:04 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

even voor de volledigheid: http://www.xfxforce.com/e...erboards/7series/780.aspx is je moederbord

en ik zou met liefde op de xfx-site mee willen zoeken daar je je moet registreren en ik dat onnodig vindt en afhaak. ik google nu op een eventuele oplossing

{edit}
eerste hit met google op: xfx 780 bios flash
http://www.bjorn3d.com/fo...thread.php?t=20864&page=2
het is dus wel mogelijk om met je mobo cd je bios terug te flashen, en je hoeft niet in windows te zitten om je bios te flashen, dit kan via het bios zelf

[ Voor 33% gewijzigd door Wiethoofd op 02-07-2008 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt.

Na je inschrijven kan je volledig gebruik maken van de site, kleine moeite, maar kleine database.
Pagina: 1