[Games] Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Ik startte vanmorgen mijn laptop op en bij het laden van een aantal spellen kreeg ik dit soort beelden:

Need for Speed Underground 2:
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/7728/wtfyy7.th.jpg

Need for Speed Most Wanted:
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/5651/wtf2qm3.th.jpg

Need for Speed Carbon:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/9357/wtf3jb3.th.jpg

Ik ben na het zien van deze afwijkingen mijn videokaart drivers opnieuw gaan installeeren, dit verhielp het probleem echter niet.

De laatste tijd kreeg ik ook een aantal keer een blauw beeld, waarna windows opnieuw opstartte en de volgende "serious error" vermeldde:

BCCode : c2 BCP1 : 00000007 BCP2 : 00000CD4 BCP3 : E4C23B48
BCP4 : E4BDF498 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

met verder deze informatie:

C:\DOCUME~1\s070773\LOCALS~1\Temp\WER1301.dir00\Mini070208-02.dmp
C:\DOCUME~1\s070773\LOCALS~1\Temp\WER1301.dir00\sysdata.xml

ik weet verder niet of dit er iets mee te maken heeft, ook wordt het apparaat vrij warm naar mijn mening, weet verder ook niet of dat zo hoort.

Specs van mijn laptop:
lenovo thinkpad t60p
ATI Mobility FireGL V5250

Iemand die weet wat dit veroorzaakt? en hoe ik het op kan lossen? :)

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
Ziet er niet uit als kapot videogeheugen probeer eens een non-nfs spel (andere engine)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

Was het van het ene op het andere moment?

Het ziet eruit als glitching. Ik heb zo iets dergelijks gehad met alle Neon engine games ( Dirt en Grid ). een nieuwe driver lostte het op.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een blue screen geeft vaak een error-code (en niet degene die jij geeft) of een memory.dmp. Laatstgenoemde file kan je debuggen met een gratis tool van Microsoft en dan ben je ongeveer 1000% verder qua oplossing omdat er dan bijna zeker een DLL wordt genoemd die dwars ligt.

Mogelijkerwijs kan je die gegevens eerst eens napluizen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CvDongen
oja dat ben ik er vergeten bij te zeggen, die WER1301.dir00 map bestaat niet meer. Dus dat .dmp bestand ook niet helaas...
Zamoraak schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
Ziet er niet uit als kapot videogeheugen probeer eens een non-nfs spel (andere engine)
Zo ziet juiced eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/8279/juicedhp5.th.jpg
Dani86 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:40:
Was het van het ene op het andere moment?
Juiced 2 geinstalleerd, klapt uit het spel, geeft een of andere foutmelding die ik me nier precies meer kan herinneren. Terug naar desktop (geeft maar 16 kleuren) daarna pc uitgezet. Volgende dag weer opgestart, en sindsdien is het.

[ Voor 111% gewijzigd door CvDongen op 02-07-2008 15:06 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

@Max3400,

das interessant, scheelt een hoop gepuzzel zoeen tool van MS, heb je misschien wat meer info of een link hiervan?!

ontopic, bij dit soort issues wil systeemherstel best wel eens werken!?

[ Voor 22% gewijzigd door SAiN ONeZ op 02-07-2008 15:12 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• CvDongen
Medal of honor allied assault (quake 3 engine) draait ie wel gewoon normaal... zal die nfs serie is eraf gooien en opnieuw installeren, kijken wattie dan doet...

@sain onez:
dat heb ik pasgeleden uitgezet helaas...

edit: dat opnieuw installeren van het spel heeft ook geen zin..

[ Voor 13% gewijzigd door CvDongen op 02-07-2008 15:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@sain onez: zolang je je PC configureert om een volledige memory-dump weg te schrijven bij een BSOD, kan je met WinDBG (onderdeel van de Microsoft Windows Debugging Tools) de dump weer openen en daarna "analyze -v" draaien. In bijna alle gevallen komt er een mooi rapportje uit met waar het fout is gegaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CvDongen
ik snap er niet veel meer van, krijg dit op de een of andere manier niet verholpen...

sisoft sandra geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/2726/sandraim0.th.jpg

Vga compatible staat no. Hoort dat zo?

Als iemand nog iets weet, dan hoor ik dat graag want ik ben een beetje door mijn ideeen heen...

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

doe eens systeemherstel naar een paar dagen voordat je juiced2 had geïnstalleerd.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CvDongen schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:55:
[...]
Als iemand nog iets weet, dan hoor ik dat graag want ik ben een beetje door mijn ideeen heen...
Er staat toch duidelijk genoeg in de post boven je wat je kunt doen. Doe dat nou eens, dan weet iedereen (incl jij zelf) wat er aan de hand is :o

Als je alleen maar "makkelijke" oplossingen wilt horen kun je die PC net zo goed gelijk in de kliko dumpen en een nieuwe kopen. Beetje onzinnig, maar wel makkelijk...

Oslik blyat! Oslik!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

MAX3400 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:48:
@sain onez: zolang je je PC configureert om een volledige memory-dump weg te schrijven bij een BSOD, kan je met WinDBG (onderdeel van de Microsoft Windows Debugging Tools) de dump weer openen en daarna "analyze -v" draaien. In bijna alle gevallen komt er een mooi rapportje uit met waar het fout is gegaan.
Dump van het kernelgeheugen is ook al voldoende en kost minder tijd. Direct na je BSOD gaat je PC in PIO draaien en als je dan 2GB aan geheugen hebt kost dat veel tijd...

Zie ook de Windows FAQ in het WOS forum.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CvDongen
dion_b schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Er staat toch duidelijk genoeg in de post boven je wat je kunt doen. Doe dat nou eens, dan weet iedereen (incl jij zelf) wat er aan de hand is :o

Als je alleen maar "makkelijke" oplossingen wilt horen kun je die PC net zo goed gelijk in de kliko dumpen en een nieuwe kopen. Beetje onzinnig, maar wel makkelijk...
hmm, je kunt toch alleen een memory dump maken als je pc/programma crasht/hangt?
Die bluescreen krijg ik niet in het spel, maar gewoon af en toe (lees: niet regelmatig, eens in de week/maand) in windows. Dus waar moet ik dan een dump van maken? van je geheugen als ie het spel draait? en hoe doe ik dat dan? :) ik krijg namelijk mijn pc alleen zo ingesteld dat hij een dump maakt bij een bluescreen.
Dani86 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:58:
doe eens systeemherstel naar een paar dagen voordat je juiced2 had geïnstalleerd.
als dat is kon, maar die staat hier niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door CvDongen op 02-07-2008 20:21 ]

• CvDongen
oh dit is intressant:

3dmark03 geeft deze warning:
Hardware does not support compressed textures (DXT1 and DXT3).
3DMark03 will not run properly.

en daarna:
Your system cannot run any game test of 3DMark03.
Please install and run 3DMark2001 for more comprehensive benchmarking.

Nu denk ik dat die rare beelden in de spellen worden veroorzaakt door de textures: als je de screenshot uit juiced bekijkt lijkt het alsof je helemaal geen textures ziet. Ook hierdoor zien denk ik de menu's uit de nfs serie er raar uit. 3DMark03 geeft ook aan dat de hardware geen compressed textures aankan.

Wat ik dus denk:
mijn videokaart kan geen compressed textures meer renderen.

Waarom?
- staat letterlijk in de error van 3DMark03
- Medal of Honor Allied Assault maakt uitsluitend gebruik van .tga textures, die dus uncompressed zijn. Daarom draait dit spel nog wel goed.
- Need for speed en Juiced gebruiken dus denk ik wel compressed textures. Als je goed kijkt naar de screenshot uit NFS Underground 2 zie je dat de sticker op de auto wel wordt weergegeven: dit is een texture met een alpha channel en dus waarschijnlijk ook een .tga. Bij mijn weten kun je aan een .tga (niet compressed) een alpha channel toevoegen, aan een .jpg (wel compressed) niet.

Oftewel een nieuwe vraag aan jullie:
Hoe laat ik die videokaart weer compressed textures renderen? :)
Modbreak:Gelieve je topic niet <24u omhoog te schoppen :o

Als je iets toe te voegen hebt, gebruik de edit-knop. Je weet duidelijk wel hoe dat moet, want je post hierboven heb je al eens geedit...

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 02-07-2008 21:37 ]

• TheRamon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-12-2025
Oftewel een nieuwe vraag aan jullie:
Hoe laat ik die videokaart weer compressed textures renderen? :)
Ik kan me herinneren dat in de Omega Driver hier een optie voor was om dit aan/uit te schakelen, iets in de richting van "[X] Support compressed textures".
Ik kan het ook mis hebben, maar probeer de omega driver eens. :X

• CvDongen
Die heb ik geprobeerd te installeren :) mijn videokaart wordt alleen niet ondersteund door de omega driver, dus kon hem helaas niet installeren.

Ik gebruik nu deze:
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-62841

is een soort verkapte catalyst driver, de gewone van de ati site draait ie (dacht ik) ook niet.

@dion_b:
Oh had niet gezien dat de post erboven ook van mezelf was.. mijn excuses.

edit:

Directx van de microsoft site installatie programmaatje gedraaid, daarna msconfig op normal startup gezet, ipv selective en hij draait alles ineens normaal! 8)7 weet niet welke van de 2 heeft geholpen, maar dat ga ik nu dus eventjes uitzoeken. 8)

edit2:

ikke wat vinkjes uitgezet bij msconfig (bij startup), daarna gereboot, doet ie het niet meer. Daarna weer alles aangezet (zoals het stond toen hij het deed) en weer gereboot, doet ie het nog steeds niet. :/

edit3:

Heb het gevonden :D

Lag aan een instelling in CCC, na de AA en AF settings op default te zetten, werkt alles weer normaal. Ik dacht echt dat ik dit al geprobeerd had, maar dan zal ik het wel mis hebben gehad. 8)7

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! :)

[ Voor 48% gewijzigd door CvDongen op 04-07-2008 18:53 ]

Pagina: 1