Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Formmail + attachement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een formmail en wil graag dat mensen attachements kunnen meesturen! Echter na het verzenden krijg ik wel de gegevens maar niet het bestand dat erbij hoort te zitten! Ik denk zelf dat dit door de server niet wordt goed gekeurd maar ik hoop dat dat niet zo is! Mijn script voor het ondersteunen van een attachement ziet er zo uit:

<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="formmail.php" METHOD=POST>

<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000">

<input type="file" name="attachment">

Iemand hier ervaring mee?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:54

Spooksel

Spooksel!

Het uploaden van een attachment is een ding, het meezenden van de attachment door 'formmail.php' is weer heel iets anders.

Misschien eens dat php script nakijken? Wat je nu hebt is tenslotte niet echt een 'script' te noemen, maar gewoon een basic formpje met een file upload.

Edit: Voor vragen over je PHP script moet je overigens bij de buren van /14 zijn, al heb ik zo'n vermoeden dat het ook daar niet echt een levensvatbaar topic is. Heb je zelf al het een en ander geprobeerd/gezocht?

[ Voor 53% gewijzigd door Spooksel op 02-07-2008 13:17 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gezocht en kom er nog niet echt uit!

Echter heb ik nu een FormMail.pl script geupload naar mijn domein en in de map cgi-bin geplaatst! En als ik nu een bestandje mee wilt zenden dan doet ie er langer over en lijkt het alsof het uploaden wel goed gaat maar het verzenden ervan niet!!!! Maargoed ik ga vanavond het FormMail.pl script nog even goed nakijken en zonodig aanpassen :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

TeeDee

CQB 241

Ik zou eventjes uitkijken met je FormMail.pl verhaal. Als het het bekende script van Matt is: stop er maar meteen mee, want dat is standaard zo lek als een mandje.

Als je de beschikking hebt over een host waarbij je perl mag uitvoeren, kan deze inmiddels ook wel PHP en voor PHP zijn er genoeg scripts te vinden.

neemt niet weg dat er voor Perl ook wel genoeg te vinden is...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn hosting bedrijf een php script voor me formmail gehad en die werkt prima.... alleen de attachements zitten er uiteindelijk niet bij :(

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

TeeDee

CQB 241

En als je nu eens aan je hosting toko vraagt hoe het wel moet?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

Eijkb

Zo.

Een hostingtoko is net zo min als GoT een goede plek voor script requests. Laat het gewoon ontwikkelen door een webdesign bureau. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als het je dat niet waard is: Leer PHP en de grondbeginselen van e-mail.

.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst: Waar hoort mijn topic?
Dit topic hoort dus niet in WEB maar in PRG te staan. Verder zie ik een behoorlijk gebrek aan eigen inzet in dit topic; weinig tot geen relevante informatie die ons kan helpen met het oplossen van het probleem. Ik zal een move naar PRG doen, maar ik zou wel graag zien dat TS even een tandje omhoog schakelt en meedenkt in plaats van de "het werkte ooit ergens wel maar nu doettie ut nie!"-instelling.

Wat eigen debugwerk, wat relevante informatie en dat soort zaken zijn al een goede start op dit topic in de juiste richting te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 04-07-2008 09:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1