Linksys WRT54G icm Playstation 3 problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46
Ls,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Playstation 3. Werkt allemaal fantastisch alleen het verbinden met internet wil niet lukken.

Ik heb hier een 8mbit lijntje van Xs4all, als ADSL modem een Speedstream 4100 van Siemens.
Vanaf mijn modem gaat het verder naar mijn Linksys router (wrt54g), vanwaar ik een bedrade verbinding heb naar mijn pc.
Het is dus de bedoeling om mijn playstation te verbinden met mijn router zodat ik op het playstation netwerk kan, firmware updates en spel updates kan downloaden.

Als ik mn ps3 laat zoeken naar netwerken dan vindt hij mijn thuisnetwerk meteen, signaalsterkte is 98 tot 100% (kan ook bijna niet anders aangezien router en ps3 in dezelfde kamer staan).
Vervolgens ga ik verder met de netwerkinstallatie op de ps3. Ik doorloop alle stappen die er gevraagt worden en sla vervolgens de instellingen op.

Als ik dan mijn verbinding test dan krijg ik een timeout bij het vernieuwen van IP adres. Dit zou moeten liggen aan een DNS fout (volgens ps3). Ook heb ik dan geen internet verbinding meer op mijn pc welke bedraad is aangesloten. De enige manier waarmee ik dan weer verbinding kan krijgen is door de internetverbinding van de ps3 uit te schakelen.

Ook heb ik geprobeerd om de ps3 bedraad aan te sluiten, helaas geeft ook dit geen resultaat.
De enige manier waarmee ik verbinding kan krijgen met het internet op de ps3 is door mijn router buitenspel te zetten en een rechtstreekse verbinding te maken vanaf het adsl modem.

Het draadloze netwerk heeft hier altijd goed gewerkt, met mijn laptop heb ik meteen verbinding.
Ik ben van kanaal gewisseld zodat ik zeker niet met de router van de buren in conflict kan komen, heb het daar gecontroleerd en wij zitten alle 2 op een ander kanaal. Verder heb ik de firmware van mijn router geüpdate.
Ook heb ik de beveiliging er compleet afgehaald zodat dat ook geen problemen zou kunnen opleveren.

Helaas weet ik niet zoveel van DNS, IP etc. af dus vandaar dat ik niet meer verder kom.

Mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Mvg, Frank.

Hierbij een screen van de basis instellingen van mijn router:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laarakkf/Download/linksys1.JPG

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan momenteel.

Heb zojuist mijn PS3 binnen gekregen.
Gelijk aangesloten, instellingen geset, dvd'tje geprobeerd, alles ok.
Alleen draadloos internet werkt niet...
Ik heb de linksys WRT54GC.
Bij het scannen wordt het netwerk netjes gevonden, instellingen staan ook goed.
Signaalsterkte is rond de 40-50% en WPA-PSK sleutel correct ingevoerd.
De testfunctie geeft ook aan dat het zou moeten werken, IP wordt opgehaald enz.
PS3 krijgt het IP 192.168.1.102
Ga ik echter daarna via de webbrowser of systeem-update het net op, dan werkt het niet.
Download firmware blijft op 0% en internetpagina's verschijnen niet.

Morgen ga ik het alsnog via kabel proberen, maar het zou ook gewoon wireless moeten kunnen.
Iemand suggesties?? Alvast dank ;)

Ik las wel iets over uitschakelen UPnP en inschakelen DMZ, maar wijs werd ik er niet uit...
Ook heb ik de mac-filtering voor de zekerheid even uit gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gast1981 op 29-07-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je moet volgens mij enkele portforwards doen. Ik heb ook een WRT54G (weliswaar met DD-WRT mini firmware erop maar toch). Ik heb zelf poorten 6000 en 3659 geforward staan.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ik heb nu de PS3 online :)
Downloaden update en i-netten in de browser werken allebei.
Online gamen moet echter nog blijken straks (eerst games kopen)

Ik heb iig DMZ aangezet en als host het IP van de PS3 ingesteld.
Ook heb ik de UPnP anders gezet.
Kan me alleen nu niet meer herinneren of ik em juist aan of uit had gezet ;)
Portforwarding naar de PS nog niet ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Gast1981 op 31-07-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm.. DMZ zou sowieso moeten werken ja, nu hangt hij in feite rechtstreeks aan het Internet. UPnP zorgt voor automatische portforwarding. Dit aanzetten zou hetzelfde effect moeten hebben als handmatig de poorten forwarden.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de WRT54G v7. Op mijn ps3 heb ik een statisch ip en via mijn router dmz op dat ip open gezet. En UPnP uitgezet (moest volgens de forums, als het aanstaat werkt het ook niet) op mijn ps3.

Maar als ik op het playstation network connect, dan valt het internet uit. Ik ben best wel handig met ip addressen en alles, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Het schijnt dat de WRT54G v7 een slechte reputatie heeft en onstabiel is.

Mijn vraag is ligt het aan mijn router of kan het ook aan mijn instellingen liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Heb hetzelfde gehad met dezelfde router. Oorzaak was voor mij duidelijk: de router heeft moeite met het goed connecten van de PS3. Op het moment dat ik de PS3 aan mijn Tele2 modem hing had ik geen enkel probleem meer.

Mijn advies: koop ergens een goedkoop andere router op het moment dat je echt je PS3 wireless aangesloten wilt hebben. De WRT54G, en dan vooral V7, heeft gewoon kuren. In principe zou het moeten werken, zeker aangezien de WRT54G genoeg instelmogelijkheden heeft, maar toch gaat deze combinatie niet lekker samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geeneens draadloos maar gewoon via kabel... Dus het is duidelijk koop een nieuwe router, dacht ik eigenlijk al.

Bedankt voor het helpen
Pagina: 1