Internet stream stereo op 5.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-02 15:04
Ik heb meestal internet radio aanstaan op mijn pc thuis. Ik wil deze stream over mijn 5.1 set zetten, zodat ook de achter speakers ook werken (klonen signaal van de 2 voor speakers). dit krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb een sound blaster live 5.1 geluidkaart en logitech 5.1 Speakerset X-530.
De stream van internet komt in stereo binnen via Windows media player 11 en/of vlc media player.
De speaker werken correct met het test programma van logitech zelf.

Edit: Ik had op google gezocht of het zo ie zo mogelijk is. Maar stereo is geen 5.1. Ik ga eens kijken of ik via de 5.1 plug-in via winamp het signaal van de voor speakers kan klonen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tjeerdtq op 02-07-2008 12:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer winamp eens. Deze heeft een 5.1 plugin :)
Overigens zou het me niks verbazen als die er voor WMP en VLC ook zijn, kwestie van even googlen lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 20:56

Sebazzz

3dp

Een goede kaart heeft deze mogelijkheid in zijn drivers, zoals mijn ASUS Xonar.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Probeer AC3Filter eens, deze kan ook MPEG audio decoderen, en als je een beetje tweaker bent, kan je zelf de matrix instellen zodat je zelfs je left signaal als sub kan instellen, rechts en links omwisselen en nog veel meer.