Toon posts:

Server herstrart Plotseling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb draaien een Microsoft 2003 x64 versie aangezien ik er Exchange 2007 ook op heb draaien.

Deze server start ineens afgelopen 3 weken soms zomaar ineens opnieuw op , eventwiever geeft geen raare meldingen, alleen meld dat er ineens een suddently shutdown is op een bepaalde tijd.

Iemand hier raadt mee ?

Als waar moet je beginnen als je in de eventviewer geen raare meldingen vindt.?

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Wat voor hardware gebruik je?

Fotosite

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:49:

Als waar moet je beginnen als je in de eventviewer geen raare meldingen vindt.?
Om te beginnen (mits je fatsoenlijke server hardware hebt) in de system managment logs van de server kijken, misschien is er iets aan de hand met een van de hardware componenten??
Misschien dat je daar wel rare meldingen ziet ;-)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik zie daar ook geen raare meldingen .

Is het eerste wat ik krijg te zien na de herstart

The previous system shutdown at 10:04:01 AM on 7/2/2008 was unexpected.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 12:03 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geen rare scheduled tasks ?
een backup die begint ?
Gebeurt het om dezelfde tijdstippen ?

Is het een zelfbouw server?
Wat is het merk en de specificaties?

[ Voor 27% gewijzigd door LuckY op 02-07-2008 12:07 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Wordt hij niet toevallig te warm?
Wat voor merk is het?

Verwijderd

Topicstarter
Er loopt geen backup op die server er staan 2 servers die draaid op de andere dat is het ook niet .

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan je een beetje gebruik maken van interpunctie.
Want het word er niet leesbaarder op.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16

Wom

Veel van de grote merken leveren tools zodat je het systeem kunt checken op zaken als temp. voltages, power consumption etc. Heb je de beschikking over zoiets dergelijks ?

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Zit er misschien een gare of verkeerd geconfigureerde UPS tussen?

[ Voor 28% gewijzigd door Twinlife op 02-07-2008 12:21 ]

Fotosite

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12

MrDry

Desperados!

Heb ik hier ook gehad. UPS herstarte de server.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben effe aan het kijken naar een tool.

Verwijderd

Topicstarter
Server temp is in orde

Verwijderd

Gebruik even de edit knop om je posts aan te vullen. Nu rest nog steeds de vraag: "wat zijn de hardware spec's?"

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zet onder je Advanced System Properties bij Startup and Recovery Settings, je Small memory dump eens aan.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na deze verandering kreeg ik iig wat meer gegevens in de eventviewer.

Money for nothin' and your chicks for free

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:22:
Gebruik even de edit knop om je posts aan te vullen. Nu rest nog steeds de vraag: "wat zijn de hardware spec's?"
+1
Ik zat ook te popelen om dit te posten :X

je zult zien dat het de UPS was of een-of-andere gare zelfbouw doos die niet helemaal 100 meer is...

Heb niet zo heel veel zin om hier veel tijd in te stoppen gezien de schrijfvauten, interpunctie en de onvolledige info die TS geeft
:z

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
Ja mmmm wat heeft het voor nut dat ik nou een berg spec's opschrijf ? ik bedoel het is gewoon een standaard server met 4 gig , Intel Xeon processor , 4 Terra aan opslag , ups is het ook niet want die is splinternieuw.

Gebruiker DeeJee : ik ga dat effe proberen zodra het weer gebeurd post ik het hier, thnks ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:

Gebruiker DeeJee : ik ga dat effe proberen zodra het weer gebeurd post ik het hier, thnks ;)
Dan heb je iig na de volgende crash wat meer om op te zoeken.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:ups is het ook niet want die is splinternieuw.
En sinds wanneer is splinternieuw een garantie voor correcte werking (al dan niet door incorrecte configuratie)?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Ja mmm dat is getest en het werk van daar :)

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik heb eerder ook gehad dat een nieuwe UPS opeen reboot. stond instelling op de UPS verkeerd dat hij zichzelf elke zondag om 04.00 smorgens moest nakijken ...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
om je te helpen moeten wij een zo duidelijk mogelijk beeld van jouw situatie hebben, zo kun je ook weinig hulp verwachten.

In je 7 posts in dit topic is de volgende info naar boven gekomen:
- Microsoft 2003 x64 versie met Exchange 2007
- reboot laatste 3 weken onverwachts
- geen rare meldingen in event log
- server temp is in orde
- standaard server met 4 gig , Intel Xeon processor , 4 Terra aan opslag
- je ups is nieuw, getest en werkte tijdens die test.

Niet echt voldoende om een goede inschatting van de situatie te maken, wel?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat voor inschatting moet je dan maken ? ik bedoel ik vraag alleen maar waar ik moet beginnnen, ik geef je aan welke software en welke pakketen , ik meldt dat er in de eventviewer geen aparte meldingen zijn wat nog meer ? ik vindt dat spec's zoeken enzo zo overdreven terwijl ik ook gewoon meldt, kort standaard server blabla , het moet geen zeik topic worden wou gewoon wat punten waar je achter kan komen ongeveer waar je moet zoeken enzo nou bv gebruiker DeeJee meldt zet effe dat aan dan kan je volgende keeer de dump zien :) kijk daar heb je wat aan :)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Probeer ook eens terug te halenvanaf wanneer het probleem precies begon. Kijk daarna of er op die dag (of even daarvoor) windows updates en/of driver updates zijn geinstalleerd.

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:
Ja mmmm wat heeft het voor nut dat ik nou een berg spec's opschrijf ? ik bedoel het is gewoon een standaard server met 4 gig , Intel Xeon processor , 4 Terra aan opslag , ups is het ook niet want die is splinternieuw.

Kan je op z'n minst even het merk + type server opnoemen... klinkt allemaal heel vaag allemaal...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

jvalks schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:07:
[...]

Kan je op z'n minst even het merk + type server opnoemen... klinkt allemaal heel vaag allemaal...
Dat valt op zich wel mee. Ook zonder die gegevens zijn er genoeg tips te geven.
Mochten die niet werken kunnen ze relevant worden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:02:
Ja maar wat voor inschatting moet je dan maken ? ik bedoel ik vraag alleen maar waar ik moet beginnnen, ik geef je aan welke software en welke pakketen , ik meldt dat er in de eventviewer geen aparte meldingen zijn wat nog meer ? ik vindt dat spec's zoeken enzo zo overdreven terwijl ik ook gewoon meldt, kort standaard server blabla , het moet geen zeik topic worden wou gewoon wat punten waar je achter kan komen ongeveer waar je moet zoeken enzo nou bv gebruiker DeeJee meldt zet effe dat aan dan kan je volgende keeer de dump zien :) kijk daar heb je wat aan :)
Dan kunnen mensne kijken of het vaker gebeurt bij dat type. Verder kunnen ze je wijzen op systems management software die er eventueel voor die server is, etc.
Kijk JIJ wil hulp, stel je dan ook zo op.

Verwijderd

Gebruik de win server system tools en kijk of je daar iets mee kan vinden.
Het lijkt me sterk dat je totaal geen melding krijg in je logs, staat je log ingesteld dat ie wel alle gebeurtenissen registreerd?
Bij een spontane reboot om de 3 weken klinkt meer als het vollopen van je non-paged geheugen, maar ja daar krijg je toch echt wel een melding in je log van.
Gebruik poolmon.exe elke dag en vergelijk de waardes als er een grote stijger in zit is dat je oorzaak.
Maar om een goed antwoord te krijgen moeten we toch echt wat meer weten.
Zoals reeds vermeld: welke hardware (ja gewoon blablabla is geen antwoord)
welke software?
Controleer je je ups wel, zit hier geen battery failure in.
etc
etc

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:02:
Ja maar wat voor inschatting moet je dan maken ? ik bedoel ik vraag alleen maar waar ik moet beginnnen,

[...]
DeeJee meldt zet effe dat aan dan kan je volgende keeer de dump zien :) kijk daar heb je wat aan :)
Niet om het één of ander, maar ik meen me toch te herinneren dat we in diverse Troubleshooting Guides her en der (zowel in de Hardware hoek als in WSS/WOS) duidelijk verwijzen naar een aantal instellingen die je sowieso aan wil zetten.

We gaan er ook vanuit hier dat je zelf het één en ander aan vooronderzoek doet: bijvoorbeeld die troubleshooting FAQs door leest.

Dus zo vreemd is het niet dat wanneer ongeveer elke tweede post van jouw kant één regel betreft dat er dan 'gezeurd' wordt.

En als je tot slot ook even de moeite wil nemen om in normaal Nederlands te schijven dan wordt dat ook op prijs gesteld.
MSN spreektaal en dergelijke mag je achterwege laten als je ook nog in zekere mate serieus wil worden genomen.
Mocht je moeite hebben met taal: gebruik een spellingscontrole als in Word of FireFox zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1