Toon posts:

Laptop te heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, sinds een maand of 5 valt mijn laptop vanzelf uit als hij te warm wordt (beveiliging veronderstel ik). Maar dat te warm worden begint nu eerder een gewoonte dan een uitzondering te worden, dit zelfs bij niet uitzonderlijk zware programma's (ex.: firefox). Door die oververhitting reageert hij ook vaak traag en hapert hij (bijvoorbeeld bij kijken naar flash applicaties e.d.. De garantie is verlopen dus naar de winkel kan ik hem niet doen. Ik heb CPUID gedownload om de temperaturen te controleren. Momenteel staat hij op 63°C maar bij het kijken naar filmpjes of flashwebsites loopt dit al snel op naar de 95°C en dan is het einde nabij...

Nu dacht ik dat het misschien aan stof in de laptop zelf zou liggen. Maar de stofzuiger op een van de openingen zetten lijkt mij een beetje drastisch. Ik heb wat schrik dat hier en daar eventueel wat zou kunnen los gezogen worden.

Heeft iemand al eens een dergelijk probleem gehad of weet iemand een oplossing voor die probleem?

specs:
HP Pavilion dv4000
1gig ram
100gb hd
ATI mobility Radeon x700
Windows XP home

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat zo'n zaken bestaan maar ik zou da liever als aller laatste optie gebruiken aangezien ik nu al genoeg moet meezeulen (externe HD, muis). Dan is het gemak van een laptop totaal weg. Het moet zonder toch ook kunnen aangezien hij altijd zonder heeft kunnen werken...

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01 12:50
Stofzuigen is niet altijd voldoende om stof te verwijderen. Zelf gebruik ik een compressor om de stof voorzichtig weg te blazen.
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid een paar dingen losschroeven om te kijken hoe schoon het nog van binnen is.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Werkt you fan nog wel in de laptop?

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 15:50
Wat ik zou doen is de laptop open schroeven en van binnen even schoonmaken. Werkt dat niet, misschien dat er iets is met de ventilator. Gewoon even op onderzoek uit gaan dus. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Verwijderd

Topicstarter
De fan werkt nog :). Ik zal hem eens voorzichtig open schoeven en wat proper proberen maken. Anders wordt het zo'n onderlegger met fans. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 11:37 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou ook nieuwe koelpasta op de processor en vga kaart doen.
Pagina: 1