Poll fotocamera

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
http://tweakers.net/poll/905/full-frame-of-crop.html

De poll zelf lijkt me duidelijk voor iemand die verstand heeft van camera's, maar ik snap er de ballen niet van.

Bij dslr in de pollvraag zou ik graag een abbr zien of een link naar wikipedia (net zoals bij full-frame)

Verder mist bij full-frame/35mm: de hoofdletter bij Full

Dat was het, of er moet overal een mouseover bij de moeilijke afkortingen geplaatst worden, al lijkt me dat dat overzichtelijk gaat worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom dan iets uit de poll selecteren als je er toch geen kaas van hebt gegeten? Dan laat je die poll toch lekker liggen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De poll zelf lijkt me duidelijk voor iemand die verstand heeft van camera's
Dat klopt
Als je niet weet wat de afkortingen betekenen kun je het beste niet stemmen lijkt me? Dat er een poll is over een gebied dat je niet kent is toch geen probleem verder?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
ik heb ook niet gestemd, maar voor iemand die net begint met fotograferen is die abbr tag bij dslr toch wel handig.

• Outerspace

Outerspace

Hij of zij zou toch enige kennis moeten hebben van de materie om te moeten stemmen? Als hij of zij dat niet heeft, heeft de poll ook weinig nut voor hem of haar.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We gaan er vanuit dat onze bezoekers toch wel een stevige basis hebben met betrekking tot ict, gadgets en dergelijke. Daaronder valt dus ook fotografie - termen als full-frame, cmos, ruis etc. behoren daar ook bij. Mocht je het niet duidelijk zijn dan kan je zelf op zoek naar wat de termen betekenen; we hoeven niet alles voor te kauwen :).

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Er is in de poll nou eenmaal maar een beperkte ruimte beschikbaar en die gaan we niet geheel vullen met linkjes. De wikipedia-link wordt tot mijn stomme verbazing al veelvuldig genegeerd (6x6 op de tweede plek en APS-C nog net geen laatste _O-), als we onder elke term een acronym zetten gaat het er niet beter op worden. Daarnaast is de kreet 'digital single lens reflex' amper verduidelijkend. Zoals Robin bovendien aangeeft, zijn we hier bovendien gewend dat mensen weten hoe Google eruitziet.

Laat onverlet dat ik bij een volgende poll wat meer rekening zal houden met het feit dat menigeen de polls meer als entertainment dan als uitvloeisel van een ict-site ziet - hoe jammer ik dat ook vind :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Outerspace

Outerspace

Rataplan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:56:
Laat onverlet dat ik bij een volgende poll wat meer rekening zal houden met het feit dat menigeen de polls meer als entertainment dan als uitvloeisel van een ict-site ziet - hoe jammer ik dat ook vind :)
Dat zou ik juist niet doen, dan verlaag je juist het niveau :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

'Wat meer' is lang niet hetzelfde als 'volledige knieval' hoor, maak je geen zorgen - en nogmaals, als polls als entertainment worden gezien rather than als een manier om de zieleroerselen van de bezoekers in kaart te brengen, dan hebben we daar in elk geval ten dele rekening mee te houden :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je met de poll een vraag stelt die gericht is aan mensen die de genoemde termen kennen. Ik wil (heel bot gezegd) eigenlijk helemaal niet weten hoe een leek denkt over de cropfactor van dslr's :X Ik wil weten wat de liefhebber daarvan vindt en de liefhebber snapt wel wat er gevraagd wordt ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
daarom zijn er dus geen 256000+ stemmen op die poll omdat niet iedereen de poll snapt of geen interesse toont in het onderwerp waar de poll over gaat.

1. Ik snap de poll niet omdat hij mij niet interesseert
2. ik snap de poll niet omdat niet alle termen voor mij duidelijk zijn, een abbr hier en daar (niet overal!) zou niet misstaan en google en wikipedia weet ik me ook wel wijs te maken.

• P_de_B
  • Niet online
Geloof me maar, als je niet weet wat dslr betekent snap je de poll niet, zo simpel is het. Daarnaast gooi je de afkorting in Google en weet je het ook.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
inmiddels weet ik wel wat dslr betekent maar interesseert die poll me nog steeds niet.

En offotopic is het ook mogelijk zelf ideeën voor een poll aan te dragen?

• P_de_B
  • Niet online
Wiethoofd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:16:
inmiddels weet ik wel wat dslr betekent maar interesseert die poll me nog steeds niet.
Prima, dan hoef je dus niet te stemmen.
En offotopic is het ook mogelijk zelf ideeën voor een poll aan te dragen?
Sure, of er iets mee gedaan wordt is uiteraard maar de vraag, maar aandragen kan altijd wel.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
De term dslr lijkt me vrij basaal voor fotografie, die ken die term zelfs met mijn zeer beperkte kennis van de fotografie. Verder snap ik de poll ook niet zo, maar dat lijkt me niet zeer schadelijk, dat heeft iedereen wel eens. Je kan slecht polls gaan maken op zo'n basaal niveau dat iedereen er aan kan meedoen.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
P_de_B schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:17:
Prima, dan hoef je dus niet te stemmen.
om die reden ook niet gedaan
Sure, of er iets mee gedaan wordt is uiteraard maar de vraag, maar aandragen kan altijd wel.
ik had laatst een ideetje, die weer even opsnorren en 'suggesten' :D

Verder is de typo waarvoor ik dit topic deels opende (ook ivm tussen aanhalingstekens OW en inhoudelijk gedeelte) nog steeds niet verbeterd. Elk woord aan het begin van een zin moet met een hoofdletter geschreven worden (uitzonderingen nagelaten) dus moet 'full-frame' met een hoofdletter F.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Wiethoofd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:20:

Verder is de typo waarvoor ik dit topic deels opende (ook ivm tussen aanhalingstekens OW en inhoudelijk gedeelte) nog steeds niet verbeterd. Elk woord aan het begin van een zin moet met een hoofdletter geschreven worden (uitzonderingen nagelaten) dus moet 'full-frame' met een hoofdletter F.
Volgens mij is het geen zin maar ik ben ook geen taaldeskundige oid :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
het staat zo slordig aangezien de rest (wat dan ook geen zinnen zouden zijn) wel met een hoofdletter is en alleen deze niet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[edit] never mind ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Palomar op 02-07-2008 22:27 ]

Pagina: 1