Toon posts:

MS publiceert specificaties binaire Office-bestandsformaat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat een slechte titel voor een stuk op de frontpagina.
Microsoft heeft de specificaties van de Office binary bestanden al op 15 februari op hun website gepubliceerd
http://www.microsoft.com/.../OfficeBinaryFormats.mspx
en ook daarvoor waren ze al jaren vrijelijk verkrijgbaar voor iedereen onder een gratis licentie .
How to extract information from Office files by using Office file formats and schemas

Microsoft heeft nu aanvullend daarop dus nog allerlei protocollen vrijgegeven zoals die door MS Office worden gebruikt. Dat echter de specs van de binaire formaten zijn gepubliceerd is dus echter niet juist (tenzij het de bedoeling was om nieuws van 15 februari in juli bekend te maken ?!)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb het stuk nog even nagelezen en de verklaring (http://www.microsoft.com/...06-30InteropUpdatePR.mspx) van Microsoft er even bijgepakt. Ons artikel was inderdaad niet helemaal volledig. Als het goed is, heb ik eea hersteld.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En nou is de titel niet goed meer: nieuws: Microsoft publiceert nieuwe technische voor Office-bestandsformaten Het woord 'details' is weggevallen, maar met wordt het weer te lang.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nog steeds in het artikel dat
"De gegevens beschrijven niet alleen de ooxml-indeling van Office 2007, maar ook de binaire file formats van oudere versies van de kantoorbundel."

Dat is dus een onjuiste voorstelling van zaken omdat de specifcaties van beide formaten al eerder zijn gepubliceerd en volledig gratis kunnen worden gebruikt (OOK VOOR COMMERCIELE DOELEINDEN) en de documentatie die nu gepubliceerd is alleen maar aanvullend is over hoe Office bijvoorbeeld daar precies mee om gaat en hoe de office applicaties communiceren.
Dat is dus aanvullende Micrsoft Office specifieke informatie en die is dus ook niet volledig vrij te gebruiken maar licensieeerbaar zoals de formaat specificaties aan zich dat dus wel zijn.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hmm met de gecorrigeerde titel al gezien hoe het er bij een losse reactie uitziet? Gerco in 'nieuws: Microsoft publiceert nieuwe technische documentatie voor Office-bestandsformaten'

Als de titel net in de breedte van het scherm past, past de tekst 'reactie op' er niet meer voor. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:26:
Er staat nog steeds in het artikel dat
"De gegevens beschrijven niet alleen de ooxml-indeling van Office 2007, maar ook de binaire file formats van oudere versies van de kantoorbundel."

Dat is dus een onjuiste voorstelling van zaken omdat de specifcaties van beide formaten al eerder zijn gepubliceerd en volledig gratis kunnen worden gebruikt (OOK VOOR COMMERCIELE DOELEINDEN) en de documentatie die nu gepubliceerd is alleen maar aanvullend is over hoe Office bijvoorbeeld daar precies mee om gaat en hoe de office applicaties communiceren.
Dat is dus aanvullende Micrsoft Office specifieke informatie en die is dus ook niet volledig vrij te gebruiken maar licensieeerbaar zoals de formaat specificaties aan zich dat dus wel zijn.
Zo diep zit ik er niet in. Ik laat de auteur hier nog even naar kijken.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dirk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:49:
Hmm met de gecorrigeerde titel al gezien hoe het er bij een losse reactie uitziet? Gerco in 'nieuws: Microsoft publiceert nieuwe technische documentatie voor Office-bestandsformaten'

Als de titel net in de breedte van het scherm past, past de tekst 'reactie op' er niet meer voor. :P
Het zit niet mee he :). Als het goed is, moet het nu geregeld zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wilbert de Vries schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:35:
[...]

Zo diep zit ik er niet in. Ik laat de auteur hier nog even naar kijken.
De betreffende documentatie wordt vergezeld van een Intellectual Property Rights Notice for Format Documentation met daarin een verwijzing naar Microsofts Open Specification Promise

IANAL dus ik kan niet beoordelen in hoeverre je dat 'open' kan beschouwen. Ik weet wel dat organisaties als het W3C contributies van Microsoft onder MSOSP niet accepteren omdat het een revocable license is en MS zich het recht voorbehoud de condities te wijzigen.

Note dat hAl nogal Microsoft-minded is (nofi, ik geef graag toe dat ik graag enige scepsis reserveer tegenover Microsofts acties en dus uitspraken als "volledig vrij te gebruiken" zou proberen te voorkomen ;))...

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 02-07-2008 22:55 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:51:
[...]
Ik weet wel dat organisaties als het W3C contributies van Microsoft onder MSOSP niet accepteren omdat het een revocable license is en MS zich het recht voorbehoud de condities te wijzigen.
Dat lijkt me een vreemde opmerking omdat de OSP duidelijk irrevocable en ik niet denk dat MS deOSP gebruikt bij W3C.
Die stellen namelijk minder hoge eisen aan patentlicensing dan de OSP.
Pagina: 1