12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Volgens mij heb je dan de volgende entry in je main.cf nodig:
Succes
# # The local machine is always the final destination for mail addressed # to user@[the.net.work.address] of an interface that the mail system # receives mail on (see the inet_interfaces parameter). # # Specify a list of host or domain names, /file/name or type:table # patterns, separated by commas and/or whitespace. A /file/name # pattern is replaced by its contents; a type:table is matched when # a name matches a lookup key (the right-hand side is ignored). # Continue long lines by starting the next line with whitespace. # # See also below, section "REJECTING MAIL FOR UNKNOWN LOCAL USERS". # mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost, domein1.nl, domein2.nl
Succes
Hm ja dat had ik ook al gezien, maar ik heb zo nog veel meer domeinen met aliasen, en de mail voor die aliassen moet natuurlijk niet terecht komen bij domein1.nl of domein2.com. Overigens zijn alle domeinen gewoon lokaal. Dwz: de domeinen staan allenaal met de MXrecords naar 1 machine.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Volgens mij heb je geen verstand van Postfix. mydestination bepaalt alleen welke domeinen lokaal zijn voor postfix en heeft niks te maken met de manier waarop aliases worden afgehandeld.capedro schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:35:
Volgens mij heb je dan de volgende entry in je main.cf nodig:
# # The local machine is always the final destination for mail addressed # to user@[the.net.work.address] of an interface that the mail system # receives mail on (see the inet_interfaces parameter). # # Specify a list of host or domain names, /file/name or type:table # patterns, separated by commas and/or whitespace. A /file/name # pattern is replaced by its contents; a type:table is matched when # a name matches a lookup key (the right-hand side is ignored). # Continue long lines by starting the next line with whitespace. # # See also below, section "REJECTING MAIL FOR UNKNOWN LOCAL USERS". # mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost, domein1.nl, domein2.nl
Succes
In het geval van virtual aliases heb je zoiets nodig:
virtual_alias_maps = hash:/etc/postfix/virtual
In je /etc/postfix/virtual heb je dan iets als:
@tweededomain.nl @eerstedomain.nl
Alle mail voor @tweededomain.nl wordt doorgestuurd naar @eerstedomain.nl, dit kan je ook prima doen in een database. Let hierbij wel op mogelijke backscatter.
E-mail adressen voor eerstedomain.nl moeten dus wel gedefinieerd zijn.
smesjz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:39:
Volgens mij heb je geen verstand van Postfix.

Deels waar...mydestination bepaalt alleen welke domeinen lokaal zijn voor postfix en heeft niks te maken met de manier waarop aliases worden afgehandeld.
Als je in je aliases het volgende hebt staan:
code:
1
| foo-bar: realuser |
En in het veld wat ik aangaf domein1.nl en domein2.nl, wordt mail naar foo-bar@domein1.nl en foo-bar@domein2.nl doorgestuurd naar de user realuser
Heb dit net getest met een virtual_alias_maps die gekoppeld is met LDAP en het werkte.
Dat hoeft niet...In het geval van virtual aliases heb je zoiets nodig:
virtual_alias_maps = hash:/etc/postfix/virtual
In je /etc/postfix/virtual heb je dan iets als:
@tweededomain.nl @eerstedomain.nl
Alle mail voor @tweededomain.nl wordt doorgestuurd naar @eerstedomain.nl, dit kan je ook prima doen in een database. Let hierbij wel op mogelijke backscatter.
E-mail adressen voor eerstedomain.nl moeten dus wel gedefinieerd zijn.
Dus gewoon aliases configureren en de mydestination instellen zoals ik eerder heb voorgesteld...LB06 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:46:
Hm ja dat had ik ook al gezien, maar ik heb zo nog veel meer domeinen met aliasen, en de mail voor die aliassen moet natuurlijk niet terecht komen bij domein1.nl of domein2.com. Overigens zijn alle domeinen gewoon lokaal. Dwz: de domeinen staan allenaal met de MXrecords naar 1 machine.
* capedro weet wel het 1-en-ander van MTAs
Ik denk dat voor TS een virtual set up het makkelijkst is, dus zonder aparte systeem accounts voor de mail.
En ik neem ook aan dat hij virtual_*_maps al werkend heeft op die aliases na.
Aliasen naar real/systeem accounts is ook niet praktisch want wat je doe met adressen zoals verkoop@ en info@ ?
Mijn manier (zie ook http://www.postfix.org/virtual.5.html) is het makkelijkst.
@capedro: jouw voorbeelden zijn nu niet echt duidelijk imho.
En ik neem ook aan dat hij virtual_*_maps al werkend heeft op die aliases na.
Aliasen naar real/systeem accounts is ook niet praktisch want wat je doe met adressen zoals verkoop@ en info@ ?
Mijn manier (zie ook http://www.postfix.org/virtual.5.html) is het makkelijkst.
@capedro: jouw voorbeelden zijn nu niet echt duidelijk imho.
We doen eigenlijk niks met system accounts, op een verdwaalde daemon na. De virtual staat vol met mailing lists en forward-adressen (misschien was alias niet het goede woord, bedenk ik me) naar gmail, hotmail en andere externe adressen.
Maar volgens mij werkt de
@domein_a @domein_b
entry prima, dus het probleem is opgelost. Tnx voor de hulp iig!
@capedro: jouw methode werkt volgens mij niet, omdat alle domeinen (behalve dan mijn domein1.nl en domein2.nl) natuurlijk verschillende doorstuur-adressen hebben. Het is niet de bedoeling dat piet@gewoondomein.nl terecht komt bij piet@domein1.nl
@domein_a @domein_b
@capedro: jouw methode werkt volgens mij niet, omdat alle domeinen (behalve dan mijn domein1.nl en domein2.nl) natuurlijk verschillende doorstuur-adressen hebben. Het is niet de bedoeling dat piet@gewoondomein.nl terecht komt bij piet@domein1.nl
[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-07-2008 11:24 ]
Mooi dat het opgelost is.LB06 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:19:
We doen eigenlijk niks met system accounts, op een verdwaalde daemon na. De virtual staat vol met mailing lists en forward-adressen (misschien was alias niet het goede woord, bedenk ik me) naar gmail, hotmail en andere externe adressen.
@domein_a @domein_b
Zou je eens willen kijken wat er gebeurt als je mail stuurt naar bestaatniet@domein_a? Ik denk dat je dan een undeliverable mail krijgt i.p.v. "User does not exist in virtual ..." na de RCPT TO?
Het is al weer een jaar geleden dat ik iets met Postfix deed, maar als die undeliverable mail krijgt ben je op domein_a dus vatbaar voor backscatter.
Er is een catchall gedefinieerd in de virtual, dus logischerwijs gaat de mail daar naar toe.smesjz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:44:
[...]
Mooi dat het opgelost is.
Zou je eens willen kijken wat er gebeurt als je mail stuurt naar bestaatniet@domein_a? Ik denk dat je dan een undeliverable mail krijgt i.p.v. "User does not exist in virtual ..." na de RCPT TO?
Het is al weer een jaar geleden dat ik iets met Postfix deed, maar als die undeliverable mail krijgt ben je op domein_a dus vatbaar voor backscatter.
Pagina: 1