Ik heb een zeer vreemd probleem. Na het toepassen in het bios van een OC, op 300MHz HTT & 8.5MP, start de PC de ene keer wel / niet op met 8.5x Multiplier en in de niet gevallen met alleen 5x Multiplier.

Voltage is niet correct, deze staat in de bios op 1.40v
Bovenstaande image is zoals het hoort te zijn, goed. Alleen na een start terwijl het systeem uitgestaan heeft, zit die MP vast op 5x. Ik kan rebooten wat ik wil, wederom in het bios de opties bevestigen, rebooten maar het haalt niets uit. Ook bij instellen 9x MP of 8.0x loopt het systeem vast bij post met een dikke piep. Alleen na in Windows , de resetknop indrukken heeft enigzins effect. Dan is de clock op het bovenstaande.
CnQ staat in het bios al uit, en in Windows staat het energieschema al op 'maximale prestaties', dus CnQ zou zowiezo uit moeten staan.
Specs:
X2 3800+ AM2.
Gigabyte M55S-rev3.0 Socket AM2 met Nforce 550Chipset.
Radeon 3850 256MB PCI-express.
4x 512MB PC6400 @ 510MHz / 3-3-3-9 (D9 Chippies)
1x WD raptor 10k / 36GB
4x Seagate 320GB
Windows Vista Ultimate, 32-bit, EN
Antec Truepower 380W met 2x 18A op de 12V.
Psu-probleem is eigenlijk al uitgesloten, want het systeem draait verder stabiel op bovenstaande clocksnelheid. Het rare is is dat het soms wel en niet een bepaalde MP pakt, of zelfs terugschiet naar 5x. 5x is de standaard CnQ MP, maar het energieprofiel is op maximale prestaties, en uitgeschakeld in het bios
Hoe kan die MP dan nog op 5x springen en niet na een harde reset?

Voltage is niet correct, deze staat in de bios op 1.40v
Bovenstaande image is zoals het hoort te zijn, goed. Alleen na een start terwijl het systeem uitgestaan heeft, zit die MP vast op 5x. Ik kan rebooten wat ik wil, wederom in het bios de opties bevestigen, rebooten maar het haalt niets uit. Ook bij instellen 9x MP of 8.0x loopt het systeem vast bij post met een dikke piep. Alleen na in Windows , de resetknop indrukken heeft enigzins effect. Dan is de clock op het bovenstaande.
CnQ staat in het bios al uit, en in Windows staat het energieschema al op 'maximale prestaties', dus CnQ zou zowiezo uit moeten staan.
Specs:
X2 3800+ AM2.
Gigabyte M55S-rev3.0 Socket AM2 met Nforce 550Chipset.
Radeon 3850 256MB PCI-express.
4x 512MB PC6400 @ 510MHz / 3-3-3-9 (D9 Chippies)
1x WD raptor 10k / 36GB
4x Seagate 320GB
Windows Vista Ultimate, 32-bit, EN
Antec Truepower 380W met 2x 18A op de 12V.
Psu-probleem is eigenlijk al uitgesloten, want het systeem draait verder stabiel op bovenstaande clocksnelheid. Het rare is is dat het soms wel en niet een bepaalde MP pakt, of zelfs terugschiet naar 5x. 5x is de standaard CnQ MP, maar het energieprofiel is op maximale prestaties, en uitgeschakeld in het bios