Toon posts:

Acer aspire 7520G probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag problemen met mijn laptop.
Dit is de Acer Aspire 7520G-503G50Mi met 3jaar garantie
Hier zit de volgende hardware in
Amd Turion TL-60 2,0 Ghz
3 GB werkgeheugen
8600GS-M met 512 MB Geheugen

Ik haal bij counterstrike source sinds ik de laptop heb 40-50 frames per seconde wat ik al erg laag vind
Maar sinds vandaag haal ik maar 10 frames per seconde als de koeler hard begint te lopen, Ik heb niks veranderd van software of wat dan ook
De laptop is ook luidruchtiger als normaal
Ik heb de laptop sinds begin april en heeft altijd op een stofvrij bureau gestaan

Is mijn videokaart naar de ..... ?
Of is er iemand anders die dit probleem heeft?
Wie kan mij helpen

Verwijderd

Lijkt me niet dat graka zomaar naar de kl*te gaat...

Wellicht eens alle proprietary software eraf gooien (voor zover niet al gedaan)? Heb je CPU belasting (voor/na spelen) al bekeken?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:31

DjVe

Hatsaflats!

maak met rivatuner eens een temperatuur logje en post die hier eens :)

Probeer anders eens andere drivers voor je GPU laptopvideo2go.com, heeft prima drivers voor mobile GPU's :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laptop opnieuw geinstaleerd en doet het nog steeds
Me moeder zei dat ik de laptop in de tas had laten zitten met css aan, en is daardoor erg heet geworden
Kan het daardoor zijn gekomen?
En valt dit onder garantie als ik zeg dat opeens het beeld gaat schokken met video bewerking en games?
Ik heb trouwens 3 jaar garantie erbij gepakt van acer

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 18:32 ]

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:31:
Ik heb me laptop opnieuw geinstaleerd en doet het nog steeds
Me moeder zei dat ik de laptop in de tas had laten zitten met css aan, en is daardoor erg heet geworden
Kan het daardoor zijn gekomen?
En valt dit onder garantie als ik zeg dat opeens het beeld gaat schokken met video bewerking en games?
Ik heb trouwens 3 jaar garantie erbij gepakt van acer
Het is heel goed mogelijk dat de laptop daardoor te warm is geworden voor een periode. Het ligt er alleen aan hoe lang. De meeste chips (zoals de CPU of de GPU) schakelen zichzelf uit als ze te warm worden en dit zou dan ook geen schade moeten aanrichten.

Over de garantie, het gaat niet om het gevolg (schokken etc.) dat je laptop nog garantie heeft, aangezien de instellingen van het programma te hoog gegrepen voor je hardware kunnen zijn, maar om de oorzaak. Je kunt bijvoorbeeld zelf de laptop kapot hebben gemaakt.

Waarschijnlijk heb jij nog gewoon garantie op je laptop, maar probeer eerst eens de eerdergenoemde oplossingen om het probleem op te lossen.

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Topicstarter
Gniels schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:35:

Waarschijnlijk heb jij nog gewoon garantie op je laptop, maar probeer eerst eens de eerdergenoemde oplossingen om het probleem op te lossen.
er valt niks meer optelossen?
en temperatuur probleem is het niet want bij everest home edition geeft die normale temperaturen aan (dan bedoel ik de temperatuur die die voor het probleem ook al aan gaf)

en de cpu belasting is met met msn en internet 30 % en bij css rond de 80/90 procent

Verwijderd

Topicstarter
ik bel maandag acer
Dat ze de laptop maar komen halen
groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:57:
ik bel maandag acer
Dat ze de laptop maar komen halen
groeten
Met welke klacht? Dat hij teveel lawaai maakt? Of dat je spel er niet op draait? Ik vraag me af of dit laatste onder de garantie zal vallen...

Mogelijkheden:
1. Windows update draait
2. Er draait op de achtergrond nog een proces. Een virusprogramma ofzo
3. Je verbinding is niet optimaal op het moment: netwerk ligt eruit, iemand is op je netwerk aan het downloaden, etc etc
4. Er zit stof in je fan: ook al is het bureau stofvrij, er hangt altijd stof in de lucht

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Probeer eens nieuwe drivers.

Downlaod de drivers van www.laptopvideo2go.com en dan het forum!

Pak een uit de laattse reeks (177.xx dacht ik, 175.xx is ruk als ik me niet vergis).
Download dan de goede versie. Als ie aangeeft dat je de verkeerde hebt dan heb je dat ook ;)

Dan:
1. Downloaden en uitpakken
2. De *.inf downloaden (belnagrijk)
3. Deze in de map met uitgepakte drivers gooien (overwrite)
4. Setup.exe draaien.

Ik las overigens laatst wel een bericht waar bleek dat NVIDIA kapotte laptop chips heeft verkocht waarbij het koelsysteem niet goed functioneert. Weet zo niet waar, dat zul je zelf even moeten opzoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 05-07-2008 20:58 ]

Pagina: 1