Toon posts:

GTX 280 klokt raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds korte tijd ben ik eigenaar van een Asus GTX 280. Deze kaart heb ik vervangen door een 8800GTS 320MB die ik in SLI had. Nu heeft deze kaart 3 profielen namelijk ;

Core/Shaders/Geheugen

- 3d performance 602/1296/1107
- 3d low power 400/800/300
- 2d standard 300/600/100

Normaal klokt de kaart zich op 2d standard. Wanneer ik games/3d applicaties open dan klokt de kaart zich op 3d performance.

De kaart is overgeklokt naar 700/1485/1300 via rivatuner. Daar kan je de clocks ook per profiel aanpassen. Ik had getest of het probleem zich ook voordeed als ik niet ging overklokken maar helaas.

Het probleem kan ik alleen oplossen door de computer opnieuw te starten. En wat ik ook raar vind is als ik Nvidia Ntune open dat ik dan gelijk een BSOD krijg. Ik weet niet wat het programma doet maar is wel erg raar.

Het is waarschijnlijk niet noodzakelijk maar dit is de rest van de hardware ;

- Intel Core 2 Quad Q9450 "ben er mee bezig om te overklokken"
- Asus Striker II Formula 780I
- 4 x 1GB OCZ "ben er mee bezig om te overklokken".
- Antec Quattro 1000 watt voeding

Edit : Alvast bedankt :*)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Als je even vermeld wat nu het probleem is? :o

Youtube Download ubersnel.nl

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
hij kan zn videokaart denk ik niet overklokken of slecht

de gtx280 is een hele nieuwe videokaart , ondersteund rivatuner de kaart en welke driver heb je

installeer de meest recente driver en rivatuner en dan moet het toch wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het probleem is als de kaart zich op 2d standard klokt 300/600/100 en als ik een game opstart dat de kaart soms gewoon op dezelfde clocks blijft hangen. En dat de kaart niet klokt naar 700/1485/1300. Dus dan moet ik de hele pc opnieuw starten om het probleem te verhelpen

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
Ik denk dat het aan nog slechte drivers ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Zamoraak schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:28:
Ik denk dat het aan nog slechte drivers ligt.
Nu heb ik de nieuwste drivers. 177.41 WHQL van 26 juni. Ook met de drivers die nu op de bijgeleverde cd staan heb ik hetzelfde probleem

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
tja de kaart is nog maar net nieuw dus als ik jou was zou ik even wachten tot de volgende lading drivers

of je gebruikt omega drivers die voor de gtx280 zijn

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 23:13
geen asus nemen lol
Modbreak:Misschien voor jou "lol", maar voor anderen is er als je je uitspraak niet onderbouwt weinig lol aan. Dit is helaas zoals je het hier neerzet een zinloze troll :/

[ Voor 83% gewijzigd door dion_b op 02-07-2008 13:40 ]

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 15:29
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:21:
Sorry, het probleem is als de kaart zich op 2d standard klokt 300/600/100 en als ik een game opstart dat de kaart soms gewoon op dezelfde clocks blijft hangen. En dat de kaart niet klokt naar 700/1485/1300. Dus dan moet ik de hele pc opnieuw starten om het probleem te verhelpen
Waarom zou je in een game gebruik willen maken van je 2D settings? en waarom uberhaupt je 2D settings zo hoog klokken..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:01:
Sinds korte tijd ben ik eigenaar van een Asus GTX 280. Deze kaart heb ik vervangen door een 8800GTS 320MB die ik in SLI had. Nu heeft deze kaart 3 profielen namelijk ;
Maar heb je nou je GTX 280 die niet goed wil klokken (zie topic titel) of heb je nu 2x 8800GTS in SLI, zoals je in je topic start omschrijft? Als je GTX280 niet in de PC zit, is het niets dan logisch dat hij wat raar klokt: hij krijgt geeneens prik... :?

En kan me ook wel voorstellen dat die kaart niet zo denderend goed wil overklokken (die GTX280). De wafers en dies zijn denk ik ook niet bepaald optimaal nog, plus de kaart is net uit. Driver support is nog een stuk minder en dus veel minder stabiel dan misschien wenselijk.

Zoek het dus breder dan alleen je instellingen! :)

Dit zijn een paar hersenspinsels die bij mij te boven komen, ondanks een juiste omschrijving van je precieze probleem!

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2008 13:00 ]

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik denk dat hij bedoeld dat de clocks op 2d settings blijven hangen terwijl hij een 3d applicatie start,

je kunt de 2d en 3d low power clocks ook op je max instellen als noodoplossing

Dus alle profielen op 602/1296/1107 of 700/1485/1300 (je overclock waardes)

Heb je je OC trouwens geflashed of alleen softwarematig ingesteld?

* PSN=Chef_NL** *

Verwijderd

Reageer dan niet. :/

Er zijn meerdere tools dan Rivatuner alleen. Welke heb je nog meer geprobeerd?

hint.

Verwijderd

Topicstarter
Kan alleen met rivetuner. Ntune werkt niet, dan loopt de hele computer vast als ik het programma open. Volgens Nvidia komt het omdat het geen gecertificeerd Nvidia product is. Met het XFX 780i modeltje is daar geen probleem mee.

Atitool werkt niet in verband met 64 bits Vista.
Denk toch dat het idd aan de drivers ligt. Maar hopelijk is er snel een oplossing voor want ik begin het een beetje zat te worden om steeds de computer opnieuw te starten.

Het is wel een leuk idee om de kaarten terug te klokken voor energiebesparing maar dan moet het wel werken Nvidia :(

Verwijderd

Rivatuner ondersteunt de GT200 GPU´s nog niet officieel.

Als het aan de drivers zou liggen dan hadden we dat wel ergens in een review gelezen.
Heb je alle stroomstekkers goed aangesloten op je kaart?

Ga eens wat nuttigs doen met dat monster van een GPU van je, F&H bijv. >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 15:46 ]

Pagina: 1