Toon posts:

Diagnose LEDs tijdens slaapprobleem PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdlang met veel genoegen de slaapfunctie van Vista gebruikt. De laatste drie maanden werkt het echter niet meer consistent. In ongeveer de helft van de gevallen gaat het mis en wel als volgt: Vista gaat over naar (hybride) slaapmodus, slaat alles op naar disk en dan op het moment dat de computer uit zou moeten schakelen, begint de power LED inderdaad te knipperen, precies zoals gebeurt tijdens slaapmodus, maar tegelijkertijd brand ook de LED van de hard drive onafgebroken en blijven alle fans draaien.

Ik kan dan de machine niet meer uit de slaapmodus krijgen. Ik moet de machine uitzetten door de aan/uit knop vijf seconden ingedrukt te houden. Als ik daarna weer opstart, krijg ik geen crashmelding, maar start de machine op alsof ik hibernate (sluimerstand) heb gebruikt. Eigenlijk: alsof de stroom is weggevallen terwijl de machine in sleep modus stond.

Het is merkwaardig dat het moederbord denkt dat de slaapmodus is ingegaan en al de LED laat knipperen, terwijl de machine nog soortvan aan staat en ook de hard drive LED onafgebroken brand.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik heb al vanalles geprobeerd qua software updates en drivers, maar dat heeft geen effect gehad. Bovendien heb ik het gevoel dat het een hardware probleem is, omdat die LEDs zo merkwaardig tegenstrijdig zijn.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een Windows recovery al eens uitgetest? Je kan eens kijken als er uitroeptekentjes in Apparaatbeheer staan, die geven aan als een bepaald onderdeel wel goed geladen kan worden (en/of niet goed geinstalleerd is).

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace, volgens apparaatbeheer is alles correct geïnstalleerd. Verder werkt de machine ook zonder haperingen. Ik heb ook de BIOS geüpdate, maar ook dat had geen effect.