Maximale TS grootte?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie vaak mensen een topicstart verdelen over bijv. 2 aparte berichten. Gezien ik nu zelf met een vrij grootte topicstart bezig ben vraag ik mij af of het verstandig is om hem op te splitsen of niet..

Kan hier verder geen richtlijn voor vinden in de faq.

Alvast bedankt :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

65.535 bytes was het dacht ik maar geen idee hoe dat geteld wordt, is het de html of de ubb code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Dan mag ik nog even :P zit nu op 26.013 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Even een zooi karakters in een nieuw topic gegooid en op 'Bekijk bericht' geduwd:
84.078 bytes; 18.543 bytes teveel
65.535 bytes dus. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het is 65.535 bytes html, da's dus minder dan 65.535 bytes ubb, daar kan in extreme gevallen een fors verschil tussen zitten. (Linkjes en plaatjes kunnen nogal een verschil maken)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:38:
(Linkjes en plaatjes kunnen nogal een verschil maken)
Ik denk dat gehighlighte code het ergste verschil maakt, maar inderdaad. Het gaat om het geparste resultaat dat niet meer dan 64k mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het nog kunnen optimizen als je images hebt, door www weg te laten, scheelt per image toch weer 3 chars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tegen die limieten aan zit, moet je ofwel je post opsplitsen, ofwel afvragen of de hele boel echt wel in de topicstart in een forum moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

ACM schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:13:
[...]

Ik denk dat gehighlighte code het ergste verschil maakt, maar inderdaad. Het gaat om het geparste resultaat dat niet meer dan 64k mag zijn.
Die vergeet ik compleet, maar inderdaad, dat loopt nog veel harder. Gelukkig komt dat ook zelden in grote hoeveelheden in een post voor. /me DirkW herinnert zich nog wel een stukje test-sql dat niet meer in een post paste toen eenmaal de highlighting voor sql was geactiveerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:35:
Als je tegen die limieten aan zit, moet je ofwel je post opsplitsen, ofwel afvragen of de hele boel echt wel in de topicstart in een forum moet.
Op zich is een hele uitgebreide topicstart juist handig, om veel herhalende vragen in het topic een beetje te voorkomen. Sommige topicstarts hebben dan weer veel plaatjes en opmaak en dat tikt wel aan natuurlijk. Ik heb het idee dat zonder die poespas het meestal wel moet passen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
meestal sla ik pagina 1 van grote topics over omdat je eerst langs die absurde topicstarts moet scrollen terwijl de pagina continue verspringt omdat er 2424254 plaatjes geladen worden. Een topicstart met veelgevraagde info is handig maar imho slaan sommige gebruikers compleet door met complete changelogs en ruzies over wie het volgende topic mag openen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
toch is bijv Nokia N95 (8GB) - Deel 8 een topicstart dat ik liever oversla.

Ik ben bezig met een topicstart (N82) met firmware versies, een mini-faq,4 tal plaatjes van de telefoon, veelgebruikte software (stuk of 5) en de specs van de telefoon, mooi zat dacht ik :)

Edit; op bovenstaande reactie, ik vind die changelogs juist wel handig. Als ik een probleem heb met de telefoon en er is een nieuwe firmware versie kan ik direct zien of de "bug" al is opgelost of niet.

[ Voor 26% gewijzigd door BastiaanN op 02-07-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Kaasplank schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:59:
meestal sla ik pagina 1 van grote topics over omdat je eerst langs die absurde topicstarts moet scrollen terwijl de pagina continue verspringt omdat er 2424254 plaatjes geladen worden. Een topicstart met veelgevraagde info is handig maar imho slaan sommige gebruikers compleet door met complete changelogs en ruzies over wie het volgende topic mag openen 8)7
Dat komt omdat mensen die een TS maken vergeten op de Check Images knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BastiaanN schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:17:
toch is bijv Nokia N95 (8GB) - Deel 8 een topicstart dat ik liever oversla.

Edit; op bovenstaande reactie, ik vind die changelogs juist wel handig. Als ik een probleem heb met de telefoon en er is een nieuwe firmware versie kan ik direct zien of de "bug" al is opgelost of niet.
ik bedoel changelogs met wijzigingen in de topicstart.

zoals
02-07-08 - deel x gestart

dat is toch complete kolder om zoiets te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

In proffesionele documentatie is het redelijk normaal hoor om aan te geven wie de 1e versie heeft gemaakt. Hier is het redelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Kaasplank schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:59:
meestal sla ik pagina 1 van grote topics over omdat je eerst langs die absurde topicstarts moet scrollen terwijl de pagina continue verspringt omdat er 2424254 plaatjes geladen worden.
Dan moeten ze de 'Check images' gebruiken, iets dat lang niet altijd gedaan wordt. Als ik me er echt aan stoor wil ik er nog wel 's een opmerking over maken of er een DM aan wagen om het iemand uit te leggen. Er zijn ook genoeg users die de functionaliteit niet snappen.
Een topicstart met veelgevraagde info is handig maar imho slaan sommige gebruikers compleet door met complete changelogs en ruzies over wie het volgende topic mag openen 8)7
Echte ruzies ben ik ook nog niet tegengekomen, maar goed overleg (met de mods) kan wat dat betreft veel goedmaken. Aan het eind van een topicdeel bijvoorbeeld even een DM naar een modje of een TR dat je bezig bent met een nieuw deel zodat men weet wat de status is. Voorkomt ook meteen dat men een topic voortijdig sluit.

En changelogs waar in het kort aangegeven wat er aangepast is, is toch niet zo verkeerd? Laat ook meteen zien dat men actief bezig blijft met het updaten van de TS, hoewel je dat natuurlijk ook kunt zien aan de editdatum en misschien is er wel niemand die naar een changelog kijkt en dan is het inderdaad vrij zinloos.

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 02-07-2008 12:02 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:17:
Je zou het nog kunnen optimizen als je images hebt, door www weg te laten, scheelt per image toch weer 3 chars :)
En vergeet de kracht van Tinyurl.com niet handig voor ellen-lange linkjes. ;)
Zo bespaar je ook weer een aantal bytes.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ariën Clay schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:30:
[...]

En vergeet de kracht van Tinyurl.com niet handig voor ellen-lange linkjes. ;)
Zo bespaar je ook weer een aantal bytes.
Als je dan toch al op bytes moet gaan besparen, dan kun je beter vast een tweede post reserveren voor een extra deel van je TS. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, tinyurl heb ik een hekel aan, je weet niet waar naar toe wordt gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
Meestal een rickroll :r dus liever niet inderdaad, dan is het echt iets voor als het er nét niet inpast, anders gewoon een 2e post reserveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Het kan behoorlijk lang: [Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

In /5 zitten we er vaak overheen.. hoe dan ook kun je het altijd eerst uitproberen door op 'bekijk bericht' i.p.v. 'verstuur bericht' te klikken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1