iTunes sync op 2 macs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 12:56

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Sinds kort heb ik naast mijn MacBook ook een iMac.

De MB iTunes bibliotheek heb ik gekopieerd naar mijn iMac en dat werkt allemaal prima echter n voeg ik muziek toe op mijn iMac en wil ik deze sync-en met de MB en andersom. Kortom beide bibliotheken gelijk houden.

Nu weet ik dat hier wel eerder een topic aan gewijd is, echter heb ik nog geen ideale oplossing gevonden. Ik ken rsync en ook syncotunes (wat nog niet echt top werkt).

Weten jullie of er andere software-matige oplossingen zijn om beide in sync te houden?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:57

Legoblokje

Stap niet op me!

1 library en gewoon sharen die zooi? Of wil je ze echt fysiek bijhouden?

Ik zou het volgende doen:
Library op Macbook zetten en sharen en als je dan thuis komt heb je ze ook op je iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Legoblokje schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:43:
1 library en gewoon sharen die zooi? Of wil je ze echt fysiek bijhouden?

Ik zou het volgende doen:
Library op Macbook zetten en sharen en als je dan thuis komt heb je ze ook op je iMac
Het idee is wel om ze echt fysiek bij te houden.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan zit er niks anders op, dan een rsync te doen van je I-Tunes library... Ondersteund trouwens ondertussen Apple's Mobile Me geen i-tunes library?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
iTunes is erg beperkt als je met meer mensen dezelfde library wil gebruiken. Dat sharen is leuk maar je kan er bijna niets mee. Coverflow doet het niet, Liedjes slepen werkt niet, ratings geven kan niet, ID3 info aanpassen kan niet, smart playlists kun je niet aanmaken, etc, etc, etc.

Vrijwel al mijn muziek staat hier op de server en mijn vriendin wil daar ook bij. Dit doen we nu via Firefly en dat werkt op zich prima zolang je bovenstaande dingen niet wil doen :\ Zou echt heel erg prettig zijn als iTunes via het netwerk wat meer zou kunnen dan alleen liedje opvragen en afspelen.

In theorie kan je trouwens ook je iTunes library via het netwerk delen (dus de fysieke iTunes directory). Dit loopt alleen gruwelijk in de soep als je dan iTunes op zowel je iMac als je je MB aan hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 13:35
Ik heb wel eens wat geexpirimenteerd met het programma Tuneranger.

Als het draait zoals het hoort naar mijn inziens een ideaal programma, echter heb ik de boel nog niet echt voor elkaar kunnen krijgen, vastlopers enzo :(

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TuneRanger is idd het enige programma dat dit kan (of beweert te kunnen), en ook de smart playlists/ratings/etc meeneemt.

Op zich kan het ook ook met een scriptje met een rsync actie + een iTunes library rescan, maar dan mis je idd deze extra info.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 02-07-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
tuneranger ziet er goed uit en werkt ook aardig, zal nog even wat knutselen om de errors te voorkomen. Dit is het eerste programma die goed doet wat hij moet doen.

Gek dat apple zelf geen mogelijkheid geeft om dit te doen, of gaan ze er vanuit dat we maximaal 1 mac hebben of een server met daarop de library...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:14
http://www.sonzea.com/syncopation/

Syncopation from Sonzea provides a hands-free solution to keep your iTunes® music collection synchronized across multiple computers running Mac OS X. Once installed on two or more Macs, Syncopation goes to work, finding music that is on one computer but not the others, and automatically transfers the songs between them so that they both contain your complete music collection. Leave it running in the background and it will keep your iTunes libraries up-to-date. When you make changes to your song files on one computer, Syncopation updates your other computers with those changes. If you add files to one of your computers, Syncopation replicates the new songs to your other computers, whether they are iTunes Music Store purchases or tracks ripped from your own CD’s. Syncopation works over your Ethernet or wireless network.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonzea.com/images/screenshot.jpg

[ Voor 143% gewijzigd door lowfi op 02-07-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Dat programma werkt echt perfect! Heb het inmiddels ook al gekocht en draait als een klokje.

Kan ook op de achtergrond blijven draaien zodat alles geupdate blijft. Neemt ook illustraties en ratings enzo mee. Helemaal top.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nu nog een windows<-->mac variant aub ;) zou voor mij perfect wezen !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:40
KeeZ schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:30:
Nu nog een windows<-->mac variant aub ;) zou voor mij perfect wezen !
die is hierboven ergens al genoemd, tuneranger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 13:35
Misschien nog meer alternatieven? :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Die Tuneranger is wel een schofterig programma. Je kan voor $30 een licentie krijgen om mac<->mac of win<->win te kunnen syncen. voor mac<->win betaal je $50! (Je hebt twee licenties nodig, maar krijgt $10 korting)

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:40
Mojo, voor windows en mac, het is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
die gaat over www? Dan krijg ik ruzie met m'n isp vrees iik, tijdens de eerste share actie ;)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Sinds ik iTunes 8+ heb krijg ik allemaal errors in Tuneranger. Hij wil dan de hele library (alle songs) opnieuw gaan kopieren over het netwerk terwijl er maar een aantal changes zijn geweest. Volgens mij is het ontwikkelteam ook een beetje dood daar :/

[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:55 ]

Pagina: 1