Toon posts:

Overklokken met Gigabyte GA-MA770-DS3 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met overklokken en dat lukt prima, maar ik heb 1 brandende vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Op diverse forums lees ik dat ik de PCIe vast moet zetten op 100 MHz en de PCI op 33 MHz.
Die PCIe staat inmiddels netjes vast, maar in de BIOS kan ik nergens vinden hoe ik de PCI vast moet zetten op 33 MHz. (ook niet in de handleiding of op de site van Gigabyte)

Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet en of dit daadwerkelijk nodig is???

Het moederbord dat ik gebruik is de Gigabyte GA-MA770-DS3.

Alvast bedankt voor de reakties.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
of dit daadwerkelijk nodig is???
Het is wel aan te raden, want sommige apparaten kunnen er niet tegen. In princiepe overclock je anders ook je kaarten en dit is niet iets waar al je inschuif-hardware zomaar tegenkan (graka's vaak wel, maar ook niet te ver).

Zoek eens naar dingen als PCI Lock e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Het is wel aan te raden, want sommige apparaten kunnen er niet tegen. In princiepe overclock je anders ook je kaarten en dit is niet iets waar al je inschuif-hardware zomaar tegenkan (graka's vaak wel, maar ook niet te ver).

Zoek eens naar dingen als PCI Lock e.d.
Ik heb de hele BIOS al doorgespit, maar ik kom niets tegen wat erop lijkt.
Kan het misschien zo zijn dat op dit moederbord de PCI automatisch gelocked wordt?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:14:
[...]

Ik heb de hele BIOS al doorgespit, maar ik kom niets tegen wat erop lijkt.
Kan het misschien zo zijn dat op dit moederbord de PCI automatisch gelocked wordt?
Bij mijn P35-DS4 en P35-DS3 wordt dit automagisch gelockt, dus zal dit ook wel bij jouw zo zijn. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:05:
Die PCIe staat inmiddels netjes vast, maar in de BIOS kan ik nergens vinden hoe ik de PCI vast moet zetten op 33 MHz. (ook niet in de handleiding of op de site van Gigabyte)
Zolang je je HTT niet op > 1 GHz hebt staan is de PCI bus volgens mij niet geOC'd.

Hoe overklock je, met je multiplier of de HTT?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:44:
[...]

Zolang je je HTT niet op > 1 GHz hebt staan is de PCI bus volgens mij niet geOC'd.

Hoe overklock je, met je multiplier of de HTT?
D.m.v. de HTT

De FSB staat nu op 240 (standaard 200) met een maximale multiplier van 11 en de VCore heb ik voorzichtig omhoog geschroefd naar 1.40 V.

De HT-link heb ik van 1 GHz naar 800 MHz gezet, maar staat na het overklokken op 965 MHz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:09:
De HT-link heb ik van 1 GHz naar 800 MHz gezet, maar staat na het overklokken op 965 MHz.
Dan is er dus niets aan de hand (i.i.g. voor wat betreft de PCI bus).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Dan is er dus niets aan de hand (i.i.g. voor wat betreft de PCI bus).
Dat dacht ik zelf ook al, maar omdat het steeds werd aangegeven leek het me een goed idee om even wat raad te vragen.

Laatst had ik hem op 1150 MHz draaien en toen was er ook niets aan de hand, maar dat lijkt me voor de langere termijn niet zo goed, daarom heb ik hem nu onder de 1 GHz gezet.

Allemaal bedankt voor de hulp!!!
Pagina: 1