Toon posts:

Help Asus 9800x2 combinate AMD quad core phenom 2.2 ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een systeem staan een asus 9800X2 van nvdia , ik heb als mainboard asus m3a78-eh
met een AMD QUAD CORE PHENOM 2.2 GHZ met 2ghz geheugen , en een 650 wat nieuwe voeding die videokaart wilt het gewoon niet doen wat ik ook probeer ik ben bij informatiqeu geweest en die kaart doet het gewoon maar in dat systeem wilt hij gewoon neit opstarten iemand ideeen wat ik kan proberen ?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Je kunt beginnen met deze door te lopen en dan je TS uit te breiden. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er niet uit echt ongelooflijk het lijkt wel of hij kortsluiting makt

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
een hele stomme vraag, zowel de 8-pin PCI-Express als de 6-pin PCI-Express voedingskabel aangesloten? mocht dat niet baten, haal het moederbord uit je kast en kijk of de pinnetjes van je ATX of MATX lay-out niet fout zijn.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Juist.. 2GB zul je bedoelen.
Geef gewoon eens de volledige specs, dus niet alleen "650w" of "2ghzGB", maar typenummers en/of namen, in een lijstje. Dat leest 1) makkelijker, en 2) preciezer.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:18:
ik kom er niet uit echt ongelooflijk het lijkt wel of hij kortsluiting makt
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gewoon eens door. Probeer wat erin staat en post je bevindingen. Waarom denk je trouwens dat er kortsluiting wordt gemaakt? Zie je de vonken er vanaf springen of is het maar een gedachte die bij je opkomt (want het lijkt me stug)?

Verder, zijn de stroomkabels aangesloten, zit de kaart goed in het slot en krijg je piepjes te horen? Krijg je wel beeld of niet en zo ja, kom je niet verder dan het BIOS of het OS.

Verwijderd

Trek al je drives er eens uit. Wellicht dat je dan in ieder geval in het BIOS komt...

Verwijderd

Topicstarter
het volgende is aan de hand zodra ik in de videokaart een 6 pins of 8 pins gescheiden doet dan gaat me computer aan maar hij piept dus doe ik ze beide dan werkt gewoon me hele computer niet hij start niet eens op , start ik hem gewoon met 1 connector in de videokaart en doe er daarna eentje bij zetten maak niet uit 6 of 8 pins connector is dt gaat hij vonken

Verwijderd

Ik heb zojuist met iemand gepraat erover het verhaal zit hem in het moederboard ,
Dus de combinatie van AMD Phenom 2.2 ghz , 9800x2 en Asus m3a78-eh moederboard en al heb je een 650 watt voeding werkt niet, het moederboard kan nog maar net het vermogen van de processor ondersteunen zodra je daar nog effe en 9800x2 die een watt verslinder is er bij zet dan start hij niet want de port van het pci express slot op het board leverd niet genoeg spanning dan voor de videokaart.

Oplossing: Duurdere board kopen Asus M3A-H/HDMI, AM2+, AMD780G, 4xDDR2, HDMI, ATX deze voldoet daar wel aan .

• Bitage
dan start hij niet want de port van het pci express slot op het board leverd niet genoeg spanning dan voor de videokaart.
En waarom denk je dan dat de 9800X2 zelfs twee PCIe power sloten heeft? Juistem, voor extra stroom. Het is waar dat een PCIe slot maar 75W kan leveren, maar het is zeker niets nieuws dat graka's een stroomaansluiting hebben, de X2 kaarten zelfs twee.
Oplossing: Duurdere board kopen Asus M3A-H/HDMI, AM2+, AMD780G, 4xDDR2, HDMI, ATX deze voldoet daar wel aan .
Dat is dan geen oplossing, want PCIe is gespecificeerd op een stroomvoorziening van 75W, een ander mobo verandert daar niets aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Bitage op 02-07-2008 10:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:13:
Ik heb zojuist met iemand gepraat erover het verhaal zit hem in het moederboard ,
Dus de combinatie van AMD Phenom 2.2 ghz , 9800x2 en Asus m3a78-eh moederboard en al heb je een 650 watt voeding werkt niet, het moederboard kan nog maar net het vermogen van de processor ondersteunen zodra je daar nog effe en 9800x2 die een watt verslinder is er bij zet dan start hij niet want de port van het pci express slot op het board leverd niet genoeg spanning dan voor de videokaart.

^^ Ik was net bezig met dit antwoord, maar je was me al voor :)

@ts: Nieuw moederboard of een videokaart die geen stroom slurpt.

Verwijderd

En waarvoor wordt die kaart overall verkocht en werkt ie gewoon bij heel veel systemen ? Weet je wat het is , die processor AMD Phenom quad core trekt gewoon 110 watt ongeveer , en dan zet je er nog een 9800x2 videokaart bij dan trekt hij het niet meer dat is teveel,voor opstart denk ik ? en jij zegt een pc-i port max 75 wat kan geven, blijkbaar zit het hem daar in dat die mobo de spanning niet kan leveren aan de kaart omdat de processor al teveel wegtrekt. Maar goed ik ga nu eerst zodirect effe die andere mobo halen en dan plaats ik wel een reactie hierzo wat er is gebeurd :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 11:33 ]

• Bitage
en jij zegt een pc-i port max 75 wat kan geven, blijkbaar zit het hem daar in dat die mobo de spanning niet kan leveren aan de kaart omdat de processor al teveel wegtrekt.
Het klink wel heel vaag. Bij boot levert de voeding ook al gewoon stroom op de PCIe aansluiting, dus het zou wel heel gaar zijn als hij niet wil opstarten omdat het PCIe slot niet genoeg trekt. Het kan ook dat het mobo de kaart "gewoon" niet ondersteund, om de een of andere vage reden, maar dat zal dan niet aan de stroomtoevoer liggen. Verder verontrust mij ook nog dit:
start ik hem gewoon met 1 connector in de videokaart en doe er daarna eentje bij zetten maak niet uit 6 of 8 pins connector is dt gaat hij vonken
Vonken is niet liev :> Maar je sluit hem toch niet aan terwijl de PC draait hè? En wat gaat er nu precies vonken: de aansluiting of op het PCB zelf?

Verwijderd

Net nieuwe moederbaord gehaald, Asus M3A-H/HDMI die doet het ook niet , althans het moedeboard wel maar de videokaart doet het gewoon niet ONGELOOFLIJK ik ga zo direct terug naar informatiqeu hun gaan kijken wat het is.

Verwijderd

Sry... Wat een geneuzel, nog nooit eerder gehoord over dat het slot te weinig stroom levert...
Daar heb je juist die extra aansluitingen op de kaart voor!

Wat voor merk voeding heb je?!? Een qtec bv zuigt heel hard...
Want mis is dit wel gewoon het euvel!!!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zie niet in wat dit te maken heeft met Overklokken. Vandaar dat ik dit topic dan ook op slot doe. De vraag die je stelt is ook lastig door ons te beantwoorden, je zal dit echt even bij informatique moeten regelen. Mijn eigen ervaring is dat ze dit netjes oplossen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.