Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Laptop valt steeds uit bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste iedereen,

Ik heb een raar probleem: als ik mijn laptop opstart met Windows XP dan valt hij steeds op willekeurige momenten uit.
Ik heb al een lange tijd een dualboot met linux op de laptop staan, dat probleem was er toen nog niet die is later gekomen.

Het probleem is moeilijk te traceren, de drivers zijn allemaal geüpdate, alle hardware die te verwijderen was er al eens uit gehad, geheugen vervangen, maar hij blijft het probleem geven.

Het enige waar het aan zou kunnen liggen is dat hij gewoon te warm word, maar dat is raar omdat linux wel normaal opstart.
Als ik een paar keer geprobeerd heb start hij ineens op.

N.B. Ik gebruik linux bijna nooit, alleen om af en toe mee te experimentere
n.
Waar zou zoiets aan kunnen liggen? De search gaf geen uitkomst met mijn zoekwoorden. En met google kwam ik hier uit :P

Type Laptop: HP Pavilion 6361eu.
Besturings systeem: Windows XP

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:07
Kan je verduidelijken wanneer je laptop er precies mee stopt. Je hebt het namelijk over "uitvallen tijdens het opstarten" en "omdat de laptop misschien te warm wordt".

Tenzij jouw laptop uitgeschakeld buiten in de zon staat te bakken, lijkt het mij sterk dat hij binnen zeer korte tijd zo warm wordt dat hij ermee stopt. Warmte is dus waarschijnlijk niet jouw probleem.

Kan je verder omschrijven of hij er echt helemaal mee stopt, of dat hij weer opnieuw opstart en automatisch van voorafaan begint met booten van Windows.

• Yoram
Als ik hem na een dag niet gebruiken opstart, doet hij het gewoon. Als ik er mee bezig met en ik start hem opnieuw op, dan valt hij op willikeurige momenten volledig uit. Hij start dus niet opnieuw op.
Sorry voor mijn onduidelijkheid, best frustrerend als ik hem morgen echt nodig heb.

Hallo!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebeurt dat ook onder Linux?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yoram
Nee, daarom vind ik dat ook zo raar.

Hallo!

• Outerspace
  • Laatst online: 15:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Staat er iets ingesteld bij Engergie? Wat geeft Speedfan trouwens aan voor waarden (ja ik weet dat Linux werkt, maar even voor de zekerheid)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• EnigmA-X
  • Laatst online: 25-11 16:07
Yoram schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:38:
Als ik hem na een dag niet gebruiken opstart, doet hij het gewoon. Als ik er mee bezig met en ik start hem opnieuw op, dan valt hij op willikeurige momenten volledig uit. Hij start dus niet opnieuw op.
Sorry voor mijn onduidelijkheid, best frustrerend als ik hem morgen echt nodig heb.
Het klinkt mij in de oren als een combinatie van brak mobo/geheugen en het aanspreken van die hardware door drivers.

Als hij 'koud' wel goed werkt, bewijst dit min of meer dat je software/drivers ok zijn (zover ik in kan zien).

Heb je nog garantie op het beestje? Zoja, dan zou ik hem eens terug sturen.

• Yoram
Ik heb hem gister gebruikt voor VJ doeleinden, waarbij me laptop in een warme disco toch echt op zijn staart is getrapt. Na ongeveer 1 uur goed gewerkt te hebben sloeg hij vast, ik heb hem toen ff mee naar een koelere ruimte genomen waar het ontiegelijk tochte. na ongeveer 10 min was hij afgekoeld en kon ik hem gewoon weer opstarten.
Dus mijn conclusie is dat hij gewoon echt gaar is, en dat hij de hitte niet aan kan.
Ik ga hem eens opnieuw instaleeren en als dat nog niet werkt ga ik hem terug sturen, gelukkig heeft hij nog garantie.

Bedankt voor de hulp iedereen!!

Hallo!

Pagina: 1