Verwijderd

Topicstarter
Ik had liever met een andere post hier begonnen, maar helaas heb ik nu al een probleem met mijn (gloed)nieuwe Canon EOS 450D.

De camera is nu twee weken oud en kan ik niet meer uitzetten met de power knop (On/Off).
Of de schakelaar nu op On of Off staat het maakt niet uit de camera blijft aan. Ik heb
de camera instellingen reeds gewist en de accu "vervangen". Maar hij blijft aan.

Daarom mijn volgende vragen:
- Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor?
- Valt dit onder garantie of is dit nog steeds een DOA?
- Heeft iemand ervaring met de garantieafhandeling via de fa. Kamera Express?
Of kan ik beter dit regelen via ETB?

Ik ben bang voor een cameraloze vakantie :(

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Haal de accu er eens voor een paar minuten uit, en stop 'm dan weer terug. Wat doet hij dan?

En even de contactpuntjes van je accu nakijken.

[ Voor 21% gewijzigd door sOid op 01-07-2008 20:30 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

DOA uiteraard niet, want het deed zich pas 2 weken later voor. Ik weet zeker dat dit onder garantie valt, ik vrees alleen wel dat dit even kan gaan duren. Ik gok dat KE het gewoon doorstuurt naar Canon, ze hebben vast geen eigen TD, en als ze die hadden dan nog stuurden ze het naar Canon ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
sOid schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:29:
Haal de accu er eens voor een paar minuten uit, en stop 'm dan weer terug. Wat doet hij dan?

En even de contactpuntjes van je accu nakijken.
Er zit bij andere modellen van Canon, dus waarschijnlijk ook bij de 450D, nog een extra batterijtje achter het klepje. Dat is om de instellingen bij te houden en zo. Als je hem echt goed wilt resetten moet je dat batterijtje er ook even uithalen. Maar check wel even of je niet iets van custom functions hebt ingesteld, want die ben je dan waarschijnlijk wel kwijt.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de accu 10 minuten eruit gelaten en dit mocht niet baten.
Tevens heb ik een soort van hard reset geprobeerd door de powerknop op off te zetten, de accu verwijderd, de powerknop op on gezet, halve minuut wachten, powerknop off, accu weer erin. Maar ook geen resultaat.

Alle klepjes en vakjes opengemaakt maar geen backupbatterij aangetroffen...

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:49:
Ik heb zojuist de accu 10 minuten eruit gelaten en dit mocht niet baten.
Tevens heb ik een soort van hard reset geprobeerd door de powerknop op off te zetten, de accu verwijderd, de powerknop op on gezet, halve minuut wachten, powerknop off, accu weer erin. Maar ook geen resultaat.

Alle klepjes en vakjes opengemaakt maar geen backupbatterij aangetroffen...
Die backup batterij zit er wel. lees je boekje maar. staat ergens direct voor in, bij het weggooien van je camera.

Maar ik zou kamera-express even bellen en vragen welke mogelijkheid ze hebben voor een reserve cam.
Er zijn vast wel opties.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:36:
[...]

Er zit bij andere modellen van Canon, dus waarschijnlijk ook bij de 450D, nog een extra batterijtje achter het klepje. Dat is om de instellingen bij te houden en zo. Als je hem echt goed wilt resetten moet je dat batterijtje er ook even uithalen. Maar check wel even of je niet iets van custom functions hebt ingesteld, want die ben je dan waarschijnlijk wel kwijt.
Oh dat wist ik niet. Zit dat ook bij de pro-modellen? Gok van wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een niet (voor consumenten) vervangbare (oplaadbare) backup batterij in.
Morgen maar is langs bij KE, in het geval dat de camera toch nog canon (ETB) terug moet is het dan verstandiger om dit door KE te laten doen of op te laten halen door ETB (die schakelen hiervoor UPS in)?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Naar mijn weten is dat bij de 400d gewoon vervangbaar. kijk maar bij het compartiment waar de accu zit. Daar zit bij mijn 400d ook de backup batterij (knoopcel volgens mij).

ik neem aan dat dat bij de 450d ongeveer hetzelfde principe moet zijn.

toegegeven mijn Canon powershot heeft het inderdaad ingebouwd ja.

[ Voor 29% gewijzigd door The Wrecker op 01-07-2008 21:17 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gaat hij wel na een minuut of 2 automatisch "uit" ?

Verwijderd

Topicstarter
Het beeldscherm schakelt zich (automatisch) na 30 seconden uit. Maar dat is alleen het beeldscherm.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

The Wrecker schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:16:
Naar mijn weten is dat bij de 400d gewoon vervangbaar. kijk maar bij het compartiment waar de accu zit. Daar zit bij mijn 400d ook de backup batterij (knoopcel volgens mij).

ik neem aan dat dat bij de 450d ongeveer hetzelfde principe moet zijn.

toegegeven mijn Canon powershot heeft het inderdaad ingebouwd ja.
Ik heb even gegoogled ondertussen , maar ik kan even zo snel niet vinden over de backup batterij. Het zal er wel in zitten uiteraard, maar of dat deze makkelijk vervangbaar is bij een 450d? misschien een andere 450d gebruiker die hier uitsluitsel over kan geven?

Dus TS kan best wat je zegt dat dat ingebouwd zit...

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

weebl

YARR!

Ik heb even in het batterijvak van m'n 450d gekeken :) Als je goed kijkt zie je wat gleufjes in het plastic zitten (aan de binnenkant dus) aan de voorkant van de camera. Ik ben bang dat je hier het plastic moet slopen om het batterijtje eruit te kunnen halen. Ik weet niet of je hem er dan nog wel weer in krijgt. Ik zou er mee langs de winkel gaan.

Edit: kijk eens op pagina 189 van de Nederlandse handleiding :) Daar staat het :) En er staat ook dat je het alleen mag doen als je hem weggooit... :(

[ Voor 17% gewijzigd door weebl op 01-07-2008 21:49 ]

• constructor
  • Laatst online: 28-01 15:52
"onder" de accu bevindt zig nog een klepje.
Hierop staat de tekst: cr2013 3v.

Deze kun je als de accu verwijderd is omhoog schuiven.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Even wat andere ideeen nog.

Wat als je de firmware er (opnieuw) opzet? (ik weet niet of hij z'n instellingen behoud zou een long shot kunnen zijn).
Wat als je de camera zowiezo eens aansluit op de computer? Je kan dan van alles en nog wat aanpassen dacht ik.

Zou natuurlijk kunnen dat het complete knopje gewoon niet meer werkt (hardware matig geen contact ofzo).

[ Voor 17% gewijzigd door The Wrecker op 01-07-2008 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie alleen een lipje welke af te breken is, maar geen klepje..

• constructor
  • Laatst online: 28-01 15:52
Dat "lipje" kun je dus vanuit de accu ruimte (als deze verwijderd is) omhoog schuiven en omklappen, hierin bevindt zich dus de back-up batterij.

Verwijderd

Topicstarter
(again) ik heb niks om te schuiven in de accu ruimte zitten.

Zojuist de accu opnieuw opgeladen en geprobeerd maar hij blijft aan.
Morgen maar eens langs bij de KE, ben benieuwd...

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:13:
(again) ik heb niks om te schuiven in de accu ruimte zitten.

Zojuist de accu opnieuw opgeladen en geprobeerd maar hij blijft aan.
Morgen maar eens langs bij de KE, ben benieuwd...
Afbreken zou ik ook maar niet doen. Lijkt mij dat je dan een probleem hebt. (aja best wel logisch).

Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om even langs te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist bij Kamera Express langs geweest en ik ben daar perfect geholpen.

Ze hebben het probleem geconstateerd en het toestel omgeruild voor een nieuw exemplaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 17:05 ]

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 05:41
heb hetzelfde probleem ook gehad bij een 30d. ging niet uit, canon heeft toen dit gerepareerd (inc., gratis een nieuwe achterkant vanwege loslatende verf.... service!)

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:04:
Zojuist bij Kamera Express langs geweest en ik ben daar perfect geholpen.

Ze hebben het probleem geconstateerd en het toestel omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Fijne zaak daar inderdaad. Ben er laatst ook nog geweest. In elk geval mooi dat het opgelost is.
Pagina: 1