Toon posts:

Help nieuwe pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc geassembleerd met het volgende:
GigaByte GA-EP45-DS3
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775
Arctic Freezer 7 Pro
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
Antec Sonata Plus 550,Zwart, zilver
Lite-On LH-20A1S
Club 3d 8800 gt zerotherm

Alles aangesloten en gemonteerd.
Ik zet de pc aan en hij start op: opstartscherm...druk een toets voor bios....plaats een systeemdisk
Ik pak een dvdtje, doe de dvdlade open.
Krijg even snel system error te zien en daarna hoorde ik een zachte knal. Brandlucht en systeem uit.
Doet helemaal niets meer. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Verkeerd aangesloten of heeft mijn voeding het gewoon begeven? Heb niet een voeding liggen om het even te testen.

Als iemand een ideetje heeft of ook maar wat info kan geven.

B.v.d.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent

Oftewel; misschien wil je dat topic eerst even doorlezen en dan je vraagstelling aanvullen met de punten die nu ontbreken. Dat werkt voor jou en voor ons aanzienlijk makkelijker om een duidelijk beeld te krijgen van je vraag en hoeven we minder te gokken om een oplossing te vinden.

De kans zit er inderdaad wel in dat je voeding naar een andere wereld is vertrokken of (een onderdeel van) je moederbord. Geen zichtbare schade op elk onderdeel te zien? Lijkt me het eerste wat je even kan controleren...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Als niks het meer doet en de stekker zit erin lijkt het mij overduidelijk dat er op stroom gebied iets kaduuk is gegaan.

Voeding is het eerste wat je dan aanpakt, ruik eens aan de achterkant bij het rooster of je daar een sterke brandlucht ruikt.Desnoods even open schroeven om van binnen even te kijken voor brand op smelt plekken.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reacties. Ik ben inderdaad nog een rookie, dus excuses voor het niet hanteren van de juiste regels. Ik zag ook dat ik het topic niet "help..." mocht noemen. Ik zie niet waar ik de titel van het topic kan veranderen.
Goed ik heb hem weer even uit mekaar gehaald en de zaakjes bekeken.
Moederboard kan ik geen schade zien. Geen brandplekjes of iets dat gesmolten is.
Op de voeding staat een mooie sticker "warranty void if removed". Om de voeding open te maken moet ik die sticker kapot maken. Dat lijkt me een slecht plan. Ik heb aan de voeding geroken, maar ik ruik geen brandlucht (meer). Helaas geen voltmeter in mijn bezit om te testen.
Morgen neem ik even contact op met de hardwareshop over hoe en wat.
Ik ben alleen bang dat ik als beginneling de boel verkeerd heb aangesloten en dat er daarom iets verkeerd is gegaan. Maar het vreemde is wel dat alles startte. Alle fans gingen draaien, ik kreeg de optie om de bios in te stellen en toen hij om een opstartdisk vroeg en ik de dvd lade opende knalde er iets en was er duidelijk een brandlucht, die ik helaas even niet kon lokaliseren.
Kan het mijn onkunde geweest zijn? Ik heb wel eens eerder een computer in elkaar gezet en dat ging prima.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

je moet het wel bont maken om een "knal" te veroorzaken.

Verkeerd aansluiten veroorzaakt meestal piepjes of helemaal geen piepjes, kortsluiting door verkeerde montage moederbord zou ook nog kunnen, geen vulplaatjes gebruikt of een schroefje wat er nog tussen is gaan zitten.

Achterkant moederbord tegen binnenkant van de kast, of via de randen.....

Maar stroom is zeker de boosdoener, andere voeding proberen en als dat goed is zal je moederbord het hebben begeven.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen contact opnemen met de hardware verkoper. Bedankt voor de reacties.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 22:51 ]

Pagina: 1