Ik ben sinds het kort in het bezit van een Apple iMac G5 (met iSight). Deze machine loopt een paar minuten en crasht dan. Soms met een nette melding vanuit OS-X (overlay), soms met een freeze. Kort na de crash beginnen de fans loeihard te draaien (en dat blijft ook zo). Start ik de machine een paar keer achter elkaar op, dan crasht de machine sneller dan wanneer deze een fike tijd uitgeschakeld is geweest.
Nu weet ik te weinig van Apple computers om de oorzaak vast te stellen. Hoe stel ik vast wat er mis gaat? Ik kan me voorstellen dat dit issue temperatuur gerelateerd is. Echter, een geheugenfout zou ook wel eens goed kunnen.
Aangezien ik nog geen 5 minuten in OS-X kan spenderen denk ik dat memtestosx geen oplossing gaat zijn.
Wie weet er raad?
Alvast bedankt!
Nu weet ik te weinig van Apple computers om de oorzaak vast te stellen. Hoe stel ik vast wat er mis gaat? Ik kan me voorstellen dat dit issue temperatuur gerelateerd is. Echter, een geheugenfout zou ook wel eens goed kunnen.
Aangezien ik nog geen 5 minuten in OS-X kan spenderen denk ik dat memtestosx geen oplossing gaat zijn.
Wie weet er raad?
Alvast bedankt!