Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SLI bridge , zelf maken ?

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:13
Hey,

Ik had de vraag :

Is het mogelijk om zelf een (werkende ! ) sli bridge te maken ?
Ik bedoel gewoon paar kabeltjes aan de pinnetjes maken van beide grafische kaarten en zou het dan werken ?

Ik wil geen SLI bridge (blokje) kopen, dit IVM met een speciaal casemod idee. Dus, heeft iemand ervaring hiermee of zal ik gewoon 2 goedkope kaarten kopen en het proberen. ( Heb nu 1x 8800 GT, en niet heel veel geld, alhoewel ik wel een 2dehandse zou kunnen betalen over een maandje. )

Als iemand dit iets heeft te zeggen op dit gebied, graag. Alleen het moet echt een kabeltje zijn, en ik weet wel wat van buitenlandse websites maar die kabeltjes zijn net te kort. En vraag me nou af hoe ik ze ga betalen, heb geen internet bankieren atm.

Als deze verkeert geplaatst is, sorry dan want ik ben net nieuw hier op het forum en vind het nou niet egt helemaal overzichtelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanCM op 01-07-2008 18:34 ]

Verwijderd

Denk het wel ja, zijn als ik me niet vergis gewoon koperbanen doorverbindinen. Je moet dus weten welke pinnen van de sli-connector respectievelijk met elkaar doorbverbonden moeten worden en dit zelf netjes (!) doen.

Verwijderd

als je een connector hebt kun je het makkelijk uitproberen lijkt me met een multimeter

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 18:39 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Het moet mogelijk zijn ja.

Let er wel op dat alle banen exact even lang dienen te zijn. Is dit niet het geval heb je een vergrote kans op fouten en dat wil je juist niet hebben.

De lengte van de printplaat of kabels die je gebruikt mag ook niet telangz ijn ivm met singaal.

• BastiaanCM
Cave_Boy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:42:
Het moet mogelijk zijn ja.

Let er wel op dat alle banen exact even lang dienen te zijn. Is dit niet het geval heb je een vergrote kans op fouten en dat wil je juist niet hebben.

De lengte van de printplaat of kabels die je gebruikt mag ook niet telangz ijn ivm met singaal.
Ik snap dat het de overdracht iets kan vertragen , dat alles evenlang zou zijn niet over gedacht maar kan niet moeilijk zijn. Gewoon goed knippen die draadjes :P

Te lang kan wel even iets worden, het is maar de vraag in hoeverre dit benchmarks zal beinvloeden. Lijkt me dus goed om het dan te proberen met bridge en eigengemaakte kabels. Ik zal proberen te onthouden benchmarks hierover te maken !

Ik doel trouwens op een kabel van zo`n 30-50 cm.
Redelijk lang als je kijkt naar de grootste die te koop is van 11 cm.
Denk het wel ja, zijn als ik me niet vergis gewoon koperbanen doorverbindinen. Je moet dus weten welke pinnen van de sli-connector respectievelijk met elkaar doorbverbonden moeten worden en dit zelf netjes (!) doen.
Goed punt, zal het proberen - zal ik eerst even wel een gewone bridge moeten kopen. Eerst nam ik aan dat alle pinnen gewoon met dezelfde op de andere kaart contact zal nemen, wat ik nog steeds doe. Zal het alleen zeker controleren.

Ik neem aan dat de bridges van 7xxx videokaarten ( Als die SLI hebben) hetzelfde zullen zijn als de 9xxx niet ? ( NVIDIA, SLI is nvidia technologie he :P )

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanCM op 01-07-2008 20:23 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

waarom een kabel van 35 cm? 2 moederborden aan elkaar knopen en zo proberen sli te draaien? of wil je die kabel achter het moederbord wegwerken ofzo? kun je (lijkt mij) beter gewoon de mooiste sli connector die je vinden kan uitzoeken.

• BastiaanCM
AlexanderB schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:57:
waarom een kabel van 35 cm? 2 moederborden aan elkaar knopen en zo proberen sli te draaien? of wil je die kabel achter het moederbord wegwerken ofzo? kun je (lijkt mij) beter gewoon de mooiste sli connector die je vinden kan uitzoeken.
dit IVM met een speciaal casemod idee
;) Ik had een topic waar ik bezig mee was maar die werd gelockt. Moet eerst iets verder zijn..

Hoe het precies gaat werken en of dit de definitieve afstand word is nog niet zeker hoor, maar in ieder geval moet ik wel weten of het goed zou werken.

Verwijderd

BastiaanCM schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:06:
[...]

[...]

;) Ik had een topic waar ik bezig mee was maar die werd gelockt. Moet eerst iets verder zijn..

Hoe het precies gaat werken en of dit de definitieve afstand word is nog niet zeker hoor, maar in ieder geval moet ik wel weten of het goed zou werken.
Volgens mij is het niet mogelijk om zo'n lange afstand te overbruggen zonder fouten dacht ik.

• BastiaanCM
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:11:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om zo'n lange afstand te overbruggen zonder fouten dacht ik.
Ik heb iemand gevonden met 2x 6600 + SLI bridge, kan ik via daar een zelf maken en dus dit testen.

Alleen weet iemand of dit 45 euro waard is.. Kaarten zijn zo oud weet ik zelf niet eens :P

Maar ik zal dit allemaal uitgebreid benchmarken. ( 3d mark 06, vantage, crysis )

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Ach een 6600 (welke?) voor 22,50 is nou niet echt heel veel (meen ik). De nieuwprijs van een 6200(LE) is ongeveer 25 euro (maar wie koopt die nou eigenlijk). Goed je moet er wel even rekening mee houden dat die 6600(x2) geen 'uber' prestaties neer gaan zetten, maarja daar wil je het in dit geval ook niet voor gebruiken wel :)? Ik meen me te herinneren dat een 6600 in SLI wel wat beter presteerde dan een 6800ultra (die heb ik hier liggen, niet in SLI maar op AGP).

Even een vergelijking, mijn 6800ultra haalt overgeclocked (440x1200) ongeveer iets betere prestaties als een 8400M / 9300m G.

Owner of http://scorpei.com/

Verwijderd

BastiaanCM schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:10:
[...]

Ik heb iemand gevonden met 2x 6600 + SLI bridge, kan ik via daar een zelf maken en dus dit testen.

Alleen weet iemand of dit 45 euro waard is.. Kaarten zijn zo oud weet ik zelf niet eens :P

Maar ik zal dit allemaal uitgebreid benchmarken. ( 3d mark 06, vantage, crysis )
Nou snap ik nog steeds niet wat je nou precies wil gaan doen?

• BastiaanCM
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:55:
[...]

Nou snap ik nog steeds niet wat je nou precies wil gaan doen?
Het is voor een casemod, ik wil iets speciaals gaan doen met 2 grafische kaarten.
Wat er precies gebeurt is nog niet zeker, word nog aan gewerkt.

Dacht zelf zo aan 2x EVGA 9800 GTX.
Wat het egt word zal je later ergens moeten zien, hopelijk kan ik naar TBCL 2008 ^^
En het kost natuurlijk ook wel wat, die van EVGA zijn sowieso duurder dan de andere 9800 GTX-en en de ATI 4850 is evengoed maar goedkoper ( 52 % ). Maar het moet een Nvidia kaart zijn, :P
Ach een 6600 (welke?) voor 22,50 is nou niet echt heel veel (meen ik).
6600 GT ;)
De nieuwprijs van een 6200(LE) is ongeveer 25 euro (maar wie koopt die nou eigenlijk). Goed je moet er wel even rekening mee houden dat die 6600(x2) geen 'uber' prestaties neer gaan zetten, maarja daar wil je het in dit geval ook niet voor gebruiken wel :)? Ik meen me te herinneren dat een 6600 in SLI wel wat beter presteerde dan een 6800ultra (die heb ik hier liggen, niet in SLI maar op AGP).

Even een vergelijking, mijn 6800ultra haalt overgeclocked (440x1200) ongeveer iets betere prestaties als een 8400M / 9300m G.
Heb zelf een 8800 GT, dus het lijkt me niet dat ik op 6600 gt in SLI crysis ga spelen:P
Tenminste, niet voor de lol. Wel voor benchmarking.

Dus dat word 45 euro excl verzending voor 2x 6600 GT + SLI bridge
En dan moet ik ook nog een SLI moederbord zoeken, ( Met s939 anders moet ik ook nog een processor kopen ) want ik heb geen SLI moederbord .. En ik heb op het moment eigenlijk geen geld meer om uit te geven, dus het is een beetje puzzelen dat ook.

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanCM op 04-07-2008 14:57 ]

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Tja wat betreft SLI (en mobo) kan ik je niet echt verder helpen, mijn SLI ervaring is met mijn 2 Voodoo2s (mismatched 2x 12mb) :). Wat betreft een mobo misschien staat er ergens een set op m-plaats of zo?

Owner of http://scorpei.com/

Pagina: 1