Club 3D HD4850 boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Vorige week heb ik voor het eerst deze videokaart geflasht met winflash naar de 004 bios van msi.

Met default clocks ging dit ging prima.
Vervolgens heb ik de clocks verhoogt via RBE, namelijk naar 650 en 1050. In RBE zitten verschillende clocks die je aan kunt passen, aan die van de bios ben ik niet gekomen. Voor 2D heb ik verlaagt, en 3D verhoogt, naar de aangegeven waardes hierboven.

Toen dacht ik gister laat ik nog iets hoger proberen, 700/1100, toen kreeg ik al de melding failed toen ik de bios in wou laden via winflash. (niks veranderd naar mijn idee dus)
Toen clocks weer aangepast met RBE naar 680/1050 en kreeg ik ook weer failed via winflash. (nogsteeds niets veranderd)
Omdat ik gelezen heb dat 700/1100 voor deze kaart best makkelijk doenbaar is dacht ik van ik ga het eventjes met ati overdrive proberen. Hier zat ik dus wat mee te stoeien, inschakelen, uitschakelen, hogere clocks, nog iets hogere clocks. (Nooit meer van 700/1100).

En de volgende keer dat ik ging rebooten startte mijn pc niet meer op, zwart scherm.

Vervolgens met een PCI kaartje beeld gekregen en vandaag de hele middag gestoeid om een bootable floppy/usb te krijgen en daar atiflash en de default club3d bios opgezet.

Maar wanneer ik atiflash -i gebruik krijg ik de melding no adapter found.

ik heb een gigabyte ex38-ds4, 2x2gb ram, q9450 en een hd4850.

Is er iemand die mij kan helpen om alsnog de bios van deze kaart te flashen (wat gewoon mogelijk moet zijn lijkt mij?)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:04
kan je de bios niet geforceerd flashen door een switch erbij te plaatsen (atiflash /?).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik heb net nog een recovery van mijn bios gedaan met Atiflash -p 0 naambios

Je kunt ook nog een -f switch toevoegen voor force en ik zou even proberen om een orginele bios te zoeken. Of als je die nog hebt die er weer in doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• voil
Het is dus ook bij die commands zo dat ik dan de melding krijg dat hij geen adapter vind. Als ie al geen adapter vind als ik 'info' vraag, dan kan ik het (forced) flashen ook niet uitvoeren. (Lijkt me logisch)

[ Voor 4% gewijzigd door voil op 01-07-2008 19:42 ]

• THE_FIREFOX
Is het de laatste versie van atiflash die je gebruikt ?

• voil
Ja, vandaag gewoon van de website gedownload.

• THE_FIREFOX
En als je geforceerd op 0 flashed? (Atiflash -f -p 0 naambios)

• voil
Lees hierboven. :)

• THE_FIREFOX
Heb je videokaart opnieuw in een pci-e slot geplaatst?

[ Voor 53% gewijzigd door THE_FIREFOX op 01-07-2008 19:43 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik vind het maar raar moet ik zeggen. Dan is er echt iets goed fout. Heb nog nooit geen forced flash kunnen doen.

En als je de laatste versie hebt ( ik geloof 3.6 ) zou het moeten werken. Die heb ik net ook gebruikt voor mijn 4850.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• voil
Ja de videokaart is in dezelfde en een ander pci-e slot gezet. Beide werken niet met forced flash (als ik via de pci kaart beeld heb). En als ik die pci kaart eruit haal en alleen via die pci-e kaart werk dan boot mn pc volgens mij niet verder dan de bios (omdat ik t lichtje op mn usb stick niet zie branden).

Ik kan in de bios instellen welke videokaart hij als eerst moet zien, dus pci of pci-e. Een soort van master, slave achtig iets. Al stel ik hem in de bios in op PCI, dan boot ie gewoon van dat pci kaartje. Stel ik hem op pci-e dan boot ie als 1e van mijn HD4850 en blijft het scherm zwart (ik dacht van misschien skipt ie dan door naar het pci kaartje, maar nee.)

De nieuwste versie van atiflash is 3.49.

Overigens draait de cooler van de hd4850 wel gewoon en als ik de pc aanzet dan zie ik 2 rode lampjes op de achterkant van de hd4850 aan en uit springen.

• THE_FIREFOX
Dan zou ik toch ff 3.60 proberen
http://www.techpowerup.com/downloads/1123/ATIFlash_3.60.html

EDIT: Pas bij versie 3.52 is er support voor jouw kaart. Dat verklaart waarom hij hem niet ziet

[ Voor 35% gewijzigd door THE_FIREFOX op 01-07-2008 20:10 ]

• voil
Daaaamn. Zit ik hier zo mee te kloten, is het de verkeerde versie van atiflash. |:(

Bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1