Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2007]Zoekt naar niet bestaand macro oid

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Tijdens het openen van een MS Word document (pre 2007) verschijnt er links onder in het scherm een melding die lijkt op

Contact opnemen met \\server\ofice... voor informatie

Het pad waarnaar verwezen wordt bestaat niet (meer). MS Word zoekt waarschijnlijk tijdens het openen van een bestand naar een marco (normal.dot oid) die hij niet kan vinden en dat duurt een seconde of 5.

Wij doen heel veel met macro's. Bijna elk bestand dat we hebben is gemaakt mbv een macro. Dus elk bestand dat we openen geeft deze vertraging. Overigens was dit ook merkbaar in Word 97 enz. maar kreeg je geen melding in de statusbalk.

Waarom doet MS Word dat? En kan ik voorkomen dat MS Word dat doet?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

het document is gekoppeld aan een sjabloon dat zich op het oude pad bevond.
wijzig dit via extra->sjablonen & invoegtoepassingen->documentsjabloon->koppelen.
de afgebeelde waarde vervangen door normal.dot of door het sjabloon op het nieuwe pad zal deze melding normaal gesproken doen verdwijnen (is blijkbaar iets nieuws in 2007, heb er geen ervaring mee)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Dat betekend dat ik dat voor elk document zal moeten doen. Is niet echt praktisch.

Voor de documenten die we vaak gebruiken zal ik het iig wijzigen. Bedankt!

Quod licet lovi, non licet bovi