Toon posts:

VOIP/FOIP in combinatie met 010-netnummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de volgende telefoonoplossing:
  • Telefoon waarmee ik kan bellen namens een 010-nummer en telefoon kan ontvangen
  • Tefefoon waarmee ik faxen kan versturen en ontvangen via een 010-nummer
  • Waarbij ik via mijn computer ook kan bellen en gebeld worden
  • Bij voorkeur 3 nummers voor: verkoop, helpdesk, fax
Mijn voorkeur ligt voor VOIP boven ISDN of een normale aansluiting. Echter vroeg ik me af of dit mogelijk tegen beperkte kosten.

Bijvoorbeeld: € 100,- voor de VOIP phone/fax en € 10,- per maand aan vaste maandelijkse kosten.

Verwijderd

je wilt uitbellen met een 010 nummer, ga je je dan ook vestigen in dit gebied?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al woonachtig in Rotterdam, heb momenteel echter geen vaste aansluiting.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat heeft dit met cisco te maken. Je wil gewoon een voip telefoon hebben lijkt me.

Verwijderd

Managed PBX misschien een oplossing voor je? Betaal je de PBX en de 3 nummers alleen per maand (is wel iets meer dan 10 euro maar goed). Verder alleen internet nodig, en eventueel een telefoon-adapter om je fax etc met RJ11 op het netwerk te pluggen.

Verwijderd

Topicstarter
De topic titel is inderdaad verkeerd gekozen.
  • Zijn er VOIP-telefoons die ook als fax kunnen fungeren?
  • Of is ISDN goedkoper indien ik 3 nummers wil inclusief bel/fax-opties?
Managed PBX is zwaar overkill, indien nodig zou ik zelf een VPS kunnen regelen en de configuratie kunnen doen. Echter hoef ik geen totale virtuele telefooncentrale voor mezelf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:03:
De topic titel is inderdaad verkeerd gekozen.
  • Zijn er VOIP-telefoons die ook als fax kunnen fungeren?
  • Of is ISDN goedkoper indien ik 3 nummers wil inclusief bel/fax-opties?
Managed PBX is zwaar overkill, indien nodig zou ik zelf een VPS kunnen regelen en de configuratie kunnen doen. Echter hoef ik geen totale virtuele telefooncentrale voor mezelf.
In dat geval hoef je alleen 3 nummers te regelen zelf een centrale neer te zetten. Ben je goedkoper uit dan ISDN iig.

Wat je precies met die voip-telefoon bedoelt snap ik even niet, hoe wil je faxen met een telefoon? Volgensmij heb je gewoon (bijv) een Linksys PAP2 nodig als je dat bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan een moderator deze topic hernoemen naar 'VOIP/FOIP in combinatie met 010-netnummer'?

Mijn ideale situatie is er een waarbij ik op een andere locatie, ook gewoon namens mijn 010-nummer kan beantwoorden via zowel PC als mobiele telefoon (doorverbinden na 3x overgaan). Ik ben in weekenden namelijk nog regelmatig bij mijn ouders.

Is dit allemaal mogelijk indien ik mezelf zou gaan verdiepen in Asterisk PBX?

Verwijderd

Ja dit is mogelijk met Asterisk PBX, hou er alleen wel rekening mee dat je zelf die PBX moet managen als je geen managed PBX neemt en dat je voor 3 lijnen wel wat bandbreedte nodig hebt. Verder kun je hem overal inpluggen waar je ook bent, zelfs al ben je in het buitenland. Het is gewoon kwestie van inloggen op de PBX wat je telefoon doet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
verkoop, helpdesk, fax....

ik zie niet wat dit specifiek met Cisco te maken heeft, is meer een algemene vraag. Welke sip-providers heb je al bekeken?

Met de 'wens' voor 3 nrs enz, zou ik gewoon een normale ISDN2 aansluiting nemen. Voip is leuk, maar zeker zakelijk zou ik t niet als enige verbinding willen. Wat voor internet heb je? Goede verbinding met een SLA of redundant? Of maakt t niet uit als je provider ff storing heeft en je toevallig 3 dagen onbereikbaar bent?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet erg als ik een paar uur telefoon niet bereikbaar ben, maar waar ik wel waarde aan hecht is dat ik kan instellen dat er meerdere telefoons tegelijk afgaan bij een oproep.

Er wordt naar 010-nummer gebeld en mijn mobiel gaat af, de voip-telefoon in zowel Rotterdam als Emmen gaan af.
Verder is een faxfunctie vereist en wil ik kunnen instellen op welke tijden ik op welke telefoons bereikbaar ben.
Dat is eigenlijk alles.

Moet volgens mij mogelijk zijn voor € 10,- per maand.

Verwijderd

Topicstarter
Er is echt veels te veel apparatuur beschikbaar.

Hebben jullie enig idee hoe ik:
-> In Emmen een VOIP telefoon heb, waarmee ik mijn 010-nummer kan beantwoorden
-> in R'dam een VOIP telefoon heb, waarmee ik mijn 010-nummer kan beantwoordne
-> Op mijn oplossing in Rotterdam, een fax kan aansluiten
  • Welke hardware heb ik minimaal nodig? (zo goedkoop mogelijk)
Ik zie ook niet helemaal waarom sommige VOIP-telefoons € 60,- zijn en de anderen € 500,-. Veel verschil in extra functies is me niet opgevallen. Ik heb enkele groothandels gemaild, maar echt enthousiast om uit te leggen welke hardware ik nodig heb, zijn ze niet.

Verwijderd

Zoals al eerder gepost heb je die telefoonnumers nodig (5-10 euro per maand per 2-4 nummers) en daarnaast een PBX (als je die zelf thuis neerzet dan kost dat je dus niets). Verder heb je telefoons nodig die je op het internet moet aansluiten simpel gezegd.

Je hebt 2 opties:
- je koopt voip telefoons en sluit die direct op het netwerk aan
- je koopt normale telefoons en een fax en sluit die via een adapter (zoals de Linksys PAP2) aan op een netwerkaansluiting. Zelf heb ik deze configuratie in gebruik, ik heb hiervoor gekozen omdat DECT-toestellen tegenwoordig erg goedkoop zijn, er lekker degelijk uitzien etc.

Op je PBX kan je wel regelen dat je locatie rotterdam wilt doorverbinden naar elders als je niet in rotterdam zit. In principe kan dit gewoon via een webinterface omgezet worden. Je kan het ook zo instellen dat hij na x keer in rotterdam over te laten gaan en nog niet is opgenomen, doorschakelen naar andere locatie.

Verschil in prijzen van al die telefoons zit hem toch in de mogelijkheden, vooral verschil in mogelijkheid doorschakelen, meerdere toestellen, wachtrij etc etc. Sommige hebben zelfs al XML-support een display om informatie met een server op te kunnen roepen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt. Ik heb een Linksys PAP2 adapter gekocht, deze moet vandaag binnenkomen :D
Ik hoop dat alles naar behoren gaat werken! :D

PAP2 aansluiten op m'n router. Vervolgens standaard analoge fax en analoge telefoon aansluiten en dan mag gaan proberen! :+
Pagina: 1