Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
Situatie: Ik werk voor bedrijf X. Helaas werk ik daar de eerste 6 maanden via het uitzendbureau (Manpower :r ) Per 1 oktober ga ik bij X in vaste dienst.
op 08-08 ga ik trouwen. Volgens mijn bedrijf X krijg ik daarvoor 2 dagen buitengewoon verlof. Dat is volgens mij ook normaal. En zelfs de wet
Echter Manpower blijft volhouden dat ik daarvoor vakantiedagen voor op moet nemen.

Hoe zit dit, sta ik in mijn recht met twee dagen buitengewoon verlof? Of kost het me vakantiedagen?

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Dat ligt aan de voorwaarden waaronder je in dienst bent bij Manpower.

Fotosite

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Twinlife: Voorwaarden gaan niet boven de wet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Twinlife
Ook als je die voorwaarden hebt ondertekend?

Fotosite

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Twinlife schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:45:
Niets wat je hebt ondertekend gaat boven de wet. Ongeacht het onderwerp.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 01-07-2008 16:46 ]

Alles kan stuk.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:16

Tijntje

Hello?!

Al is het getekent in bloed, niets gaat boven de wet.

EDIT:
Spuit 11 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tijntje op 01-07-2008 16:47 . Reden: Spuit 11 :) ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Zelfs dan ;)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Ja; anders zou een bedrijf je alle rechten af kunnen nemen. Zo werkt het gelukkig niet in dit land :)

• Rukapul
  • Laatst online: 07:35
Geen idee wat de wet hierover zegt, maar...

Uitzendbureaus kopen in principe 'kort verlof/verzuim' af (vroeger tenminste) door een bepaald % bovenop het loon te betalen.

• 911GT2
Ik kan het alleen niet 1 op 1 terugvinden in de wet. Iemand links?

• itsme
  • Niet online
Valt onder Calamiteiten- en ander kort verzuimverlof

postbus 51
Welke gevolgen heeft calamiteitenverlof voor mijn vakantiedagen?

Uw werkgever kan u vragen het calamiteitenverlof te compenseren met uw vakantiedagen. U moet daar dan uitdrukkelijk toestemming voor geven.

Afspraken in cao of met werkgever
In uw cao of met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kan zijn geregeld dat uw vakantiedagen kunnen worden gebruikt om verlof te compenseren. Maar er mogen alleen afspraken zijn gemaakt over uw extra vakantiedagen. U heeft altijd recht op viermaal het aantal dagen dat u in een week werkt.
Zoals ik het lees kan het verlof op die dag niet geweigerd worden, maar wel van het bovenwettelijk verlof worden afgetrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 01-07-2008 16:52 ]

Nothing to see here

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je valt onder de uitzend cao, en die heb je gekregen van manpower. Daar staat het allemaal in.

Volgensmij bouw je via het uitzendbureau helemaal geen vrije dagen op. Je krijgt naardat je werkt. Die 2 dagen heb je recht op doorbetaling, maar als je nog 3 weken op vakantiereis gaat, vang je 3 weken geen poen.

Ey!! Macarena \o/

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

offtopic:
Had je maar niet je vorige bedrijf moeten verlaten ;)

Het ligt vast in de wet, maar... voor flex-krachten kan dit wel eens anders liggen. Een beetje verwarrend dus.

Hier wordt er over gesproken:
http://www.uitzendbureau....ikelen/a29-verzuim-verlof
Maar ook over een fase A, B en C uitzendkracht, welke hier staat uitgelegd:
http://www.uitzendbureau....artikelen/a8-uitzendfasen

Grote kans dat je in fase A zit.

Gefeliciteerd trouwens :D

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
remco_k schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:46:
[...]

Niets wat je hebt ondertekend gaat boven de wet. Ongeacht het onderwerp.
Da's niet helemaal waar. Het privaatrecht bevat veel 'aanvullend recht'. Dat betekent dat de wettelijke bepalingen alleen van toepassing zijn indien er geen onderlinge afspraken over de materie zijn gemaakt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Twinlife
Motrax schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:52:
offtopic:
Had je maar niet je vorige bedrijf moeten verlaten ;)

Het ligt vast in de wet, maar... voor flex-krachten kan dit wel eens anders liggen. Een beetje verwarrend dus.

Hier wordt er over gesproken:
http://www.uitzendbureau....ikelen/a29-verzuim-verlof
Maar ook over een fase A, B en C uitzendkracht, welke hier staat uitgelegd:
http://www.uitzendbureau....artikelen/a8-uitzendfasen

Grote kans dat je in fase A zit.

Gefeliciteerd trouwens :D
Dus nog steeds onder de voorwaarden die je hebt getekend... :P

Fotosite

Verwijderd

911GT2 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:41:
Situatie: Ik werk voor bedrijf X. Helaas werk ik daar de eerste 6 maanden via het uitzendbureau (Manpower :r ) Per 1 oktober ga ik bij X in vaste dienst.
op 08-08 ga ik trouwen. Volgens mijn bedrijf X krijg ik daarvoor 2 dagen buitengewoon verlof. Dat is volgens mij ook normaal. En zelfs de wet
Echter Manpower blijft volhouden dat ik daarvoor vakantiedagen voor op moet nemen.

Hoe zit dit, sta ik in mijn recht met twee dagen buitengewoon verlof? Of kost het me vakantiedagen?
Zover ik weet staat dit niet in de wet. Het is de CAO (of gebrek eraan) die bepaald of je een vrije dag krijgt. Mijn moeder werkt bij de gemeente en bij haar 25 jarig huwelijk moest zij ook een vrije dag opofferen of gewoon komen werken.
Dus volgens mij is dit wel "normaal".

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:39
De CAO zegt dat je in fase B of C 2 dagen vrij krijgt bij huwelijk. En dat recht heb je als je 78 gewerkte weken hebt (Artikel 8 ). Dus ik vrees dat je geen vrij krijgt.

• 911GT2
Grr ik ben volgens het uitzenburea fase A: en dat betekend dat dat vooraf in mijn salaris is meeberekend. Ik kotste al van dat hele uitzendgedoe...

Mijn bedrijf wilde het ook af kopen maar daar gingen ze niet mee akkoord, bah waardeloze organisatie :r

Verwijderd

http://www.abu.nl/assets/...endkrachten%2008-2006.pdf

Pagina 25.

Manpower is volgens mij een uitzendburo en zal de CAO van de ABU volgen. Je hebt als je trouwt gewoon recht op 2 dagen bijzonderverlof

Dit is alleen voor Fase B en C medewerkers. Voor fase B moet je al meer dan 78 weken voor het uitzendburo gewerkt hebben, Dit ga je dus niet redden. pagina 8 van de CAO.

Ik vind het heel lullig voor je, maar als ik je CAO doorlees ben ik bang dat zij gelijk hebben. -O-

Toch wens ik je een fijne huwlijksdag toe in augustus ^)

edit : Zoveelste antwoord .....
Moet ik niet weglopen naar de koffieautomaat om dan pas op verzenden te drukken }:|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 17:03 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Momenteel werk je bij Manpower (werkgever) en bedrijf X neemt slechts een dienst van Manpower af.

In de interimwereld is het gebruikelijk om met weekcontracten te werken en per gepresteerde uur/dag uit te betalen. 2 dagen minder werken is dus ook 2 dagen minder loon (vakantiedagen nemen). Het is enorm simplistisch en zo werkt het blijkbaar in fase A.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Tijntje schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:47:
[...]

Al is het getekent in bloed, niets gaat boven de wet.
Dat hangt maar net van de wet af. Voorwaarden gaan inderdaad niet boven dwingend recht maar wel boven regelend recht. Zo strikt als dat jij het stelt is het niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Toen ik nog uitzend werk deed waren buitengewoon verlof dagen afgekocht, daarom betaalde het 'beter' zei men. Hoe dan ook houdt dat in dat je geen buitengewoon verlof dagen hebt zeker als je pas net werkzaam bent. Je had natuurlijk kunnen afspreken (als dat uberhaubt mogelijk is) dat deze dagen niet afgekocht waren maar dat staat dan ook in verhouding met je uurloon.

Verder ipv :r op Manpower kun je je ook afvragen wie op dit moment je loon betaald en welke ruimte je hebt...

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 19:24 ]

Pagina: 1