Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op kantoor worden binnenkort een stuk of 15 blackberry's aangeschaft, in combinatie met een dubbele simkaart. De rest van het personeel krijgt een gewone zakelijke telefoon. Dit alles van T-Mobile.

Nu wil het feit dat je vroeger van KPN een voucher kreeg of kocht waarmee de mederwerker naar een inbouwstation reed en vervolgens een carkit liet inbouwen in zijn auto.

Hoe kan ik het nu het beste oplossen? Hebben alle lease auto's tegenwoordig al een optie om een tweede SIM kaart er gewoon in te doen? Onze PZ manager heeft dat namelijk in z'n nieuwe auto en is ervan overtuigd dat dit in alle auto's geleverd kan worden. Als dit niet bij alle auto's kan moeten we carkits laten inbouwen maar dan moeten we wel een geschikte telefoon daarvoor uitkiezen.

Ik kan niet goed uitvinden of een Nokia 6300 wel een goede carkit telefoon is, hij heeft niet aan de onderkant zo'n aansluiting die mijn 6280 heeft waarmee die in de carkit staat. Kan een Nokia 6300 gewoon in een houder en met kabel verbonden worden aan bijvoobeeld een Nokia CK-7W. Ik wil absoluut niet dat de medewerkers worden verplicht hun Bluetooth aan te zetten of aan te laten staan. Wat ook niet acceptabel is is dat ze in hun auto nog allerlei kabeltjes in de telefoon moeten duwen. Het moet gewoon in het houdertje en klaar is kees.

Iemand opperde nog om gewoon iedereen een bluetooth headsetje te doen, je ziet er veel mensen mee rijden maar ik vind het een lompe oplossing, leuk voor als iemand geen verbouwing in z'n auto wil.

Hoe doen jullie dit met zakelijke telefoons?

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 01-07-2008 16:18 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hmm, Duo-Sim kan wel, maar dan moet altijd één van de twee telefoons uit staan, anders krijg je conflicten. Auto inbouw is leuk, helemaal als het 100% geintegreerd kan, zonder telefoon, maar dat lijkt me erg lastig met een losse telefoon met een zelfde simkaart.

Ik raad aan om, als het met 1 abbonnement moet, een normale carkit te nemen en daar de telefoon in te drukken.
De carkit kan ik je weinig over vertellen, maar het lijkt een losse draad te zijn (pop-port connector) dus ik denk dat je het beste bij die carkit een houder kan bestellen en daar de draad aan laten monteren.

Edit:
op de nokia site staan bij de accessoiers voor de 6500 ook een paar houders, dus ik verwacht dat je die gewoon kan aansluiten op de carkit en dan daar je telefoon in kan zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 01-07-2008 16:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik wil absoluut niet dat de medewerkers worden verplicht hun Bluetooth aan te zetten of aan te laten staan.
Waarom niet?

Fotosite

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik gok gezeur van gebruikers over batterijduur en het feit dat mobiele telefoonvirussen (hoewel op dit moment alleen als proof-of-concept) zich kunnen voortplanten via bluetooth.
Oh, en pairen met apparatuur van anderen of thuis wordt dan ook makkelijker gemaakt, en dat kan je instellingen verkloten zodat het niet op het werk werkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik was in de veronderstelling dat een duo sim bijv. bij het starten van de motor de sim van je telefoon uitschakelt of onderdrukt en wanneer je de motor stopt de gewone sim het weer overneemt. Wellicht alleen lastig bij het stoppen van de auto tijdens een gesprek. Is dat tegenwoordig nog niet het geval?
Niet dus, heb het net even opgezocht maar dat werkt inderdaad niet zo.

Gewoon, batterijduur en andere praktische bezwaren, helemaal omdat ze via bluetooth hun telefoon niet opladen, in tegendeel zelfs. Krijg je weer overal dat gezever van telefoonladers die overal in de stopcontacten achterblijven.

Een auto wekt bij het afleggen van 1000 km meer loze energie op dan een huishouden in een week verbruikt, kan je beter je telefoon mee opladen :) Mijn telefoon hoeft nooit in de oplader thuis, half uurtje naar m'n werk is genoeg om hem altijd volledig geladen te houden.

Een echte carkit met houder is gewoon foolproof, telefoon laden, betere geluidskwaliteit en het werkt altijd. En volgens mij kan dat niet met de 6300, tenzij je dus met stekkertjes gaat zitten klooien nadat je ingestapt bent, of heb ik het verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Pixal op 01-07-2008 21:36 ]